آموزش طراحی داخلی-dekoland.net

از زمان گذشته تا کنون انسان ها با کشیدن شکل ها و طرح های مختلف به غارهای خود شکل و رنگ جذابی می دادند که با گذشت زمان و رسیدن به تکنولوژی های امروزی این طرح ها و سبک ها به نوعی تکامل رسیده و به شکل دکوراسیون و چیدمان درآمده است. شکل و سبک دکوراسیون در همه ی نقاط دنیا متفاوت بوده و گونه های مختلفی دارد، مردم چه در غرب و چه درشرق دارای سبک های کاملا مختلف از دکوراسیون و چیدمان هستند. در ادامه با ما همراه شوید تا به مفهوم و آموزش قانون ها و عناصر دکوراسیون و آموزش طراحی داخلی آشنا شوید.

طراحی داخلی چیست؟

در ابتدا باید متوجه شوید که دکوراسیون داخلی به چه معناست، به طور کلی طراحی های هماهنگ با محیط که شامل وسیله ها،رنگ ها،اشیاء به روشی شیک و جذاب در یک قسمت از خانه یا هرقسمتی از ساختمان را دکوراسیون داخلی می گویند. درتعریف های گوناگون از دکوراسیون داخلی به اتصال  بین طراح داخلی و معماری و ارتباط آن ها اشاره دارد، دکوراتیو های داخلی با استفاده از آموخته های خود و دانش و تجربه ی کاری به هماهنگی و یکسان بودن فضا به سبکی جدید و شیک وجذاب می پردازند.

دکوراسیون داخلی دارای هنرهایی با اصول و قانون بوده که بر اساس چیدمان مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. زندگی امروزه باعث شده تا افراد بیشتر اوقات خود را درون اتاق کار یا فضای های بسته بگذرانند که دکوراسیون اتاق خواب ساده با فضای دنج باعث می شود که ساعت هایی را با روحیه ی بهتر و خستگی ناپذیر تر بگذرانند.

طراحی داخلی چیست؟-dekoland.net

مهم ترین نکات در آموزش طراحی داخلی:

دوره های آموزشی برای افراد علاقه مند به دکوراتیو شدن وجود دارد که شما را با انواع تاریخ هنر و معماری ،شیوه های مربوط به رشته طراحی داخلی و سبک های متفاوت و ویژه که طراحان حرفه ای برای الگو گرفتن به جا گذاشته اند آشنا می کند.

  • رنگ ها

از تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی باید گفت که چون هرچه که دیده می شود باید به یک رنگ خاص با هارمونی ویژه باشد، پس استفاده از رنگ هایی متنوع و مکمل یک ایده بسیار جذاب است. نکته ی قابل توجه در دکوراسیون داخلی اینست که جزئیات نقش بسزایی در انجام دکور و ارزش کاری آن دارند. طراحان حرفه ای با تجربه به این اصل رسیده اند که رنگ ها تاثیری به شدت بر روی روان و انرژی فرد می گذارد.

  • چیدمان

از مهم ترین عنصر ها در دکوراسیون داخلی باید متذکر شد که هنر دکور کردن فقط به چیدن وسایل و اثاث محدود نشده و عنصرهای مهمی از جمله نور و رنگ، چیدمان مبل ها، نیاز ها و روحیه ی افراد باید بررسی شود.

  • سبک دکوراسیون

 برای اینکه طراحی داخلی به شکل درست انجام شود نیازمند اطلاعاتی در باره ی انواع سبک های دکوراسیون هستیم. این سبک ها شامل سبک های صنعتی، اسکاندیناوی، مدرن و…هستند که متفاوت از یکدیگر بوده و طبق سلیقه ی هرشخص اجرا می شود. سبک صنعتی از دوره انقلاب صنعتی اروپا نشات گرفته و درآن استفاده ی چوب وآجر بسیار کاربرد دارد، سبک اسکاندیناوی طراحی الهام گرفته از یک اثر هنری بوده به سبک مینیمال بسیار نزدیک است و سبک مدرن خانه ای با سبک رنگ های ساده مانند شیشه ای و استیل که به طور منظم چیده شده و سادگی از همه ی جای منزل پیداست.

مهم ترین نکات در آموزش طراحی داخلی-dekoland.net

بهترین روش برای طراحی داخلی:

 یک طراح دکوراسیون داخلی می تواند برای طراحی های داخلی خود از اشیاء ایده بگیرد، مثلا آیینه کاری جدید که باعث بزرگتر نشان دادن فضا شده و یک ایده عالی برای فضاهای کوچک است. همچنین برای فضایی با نور کم بهترین انتخاب بوده چراکه انعکاس نور در آینه باعث افزایش روشنایی و نور در فضا می شود. یک طراح داخلی می داند که استفاده از انواع طراحی پوستر دیواری در طراحی نقش به سزایی در زیبایی فضا دارد و می تواند فضا را از نظر دید دلباز تر و بزرگتر نشان دهد.

از دیگر قوانین دکوراسیون می توان به حذف تابلو های کوچک از روی دیوار های عظیم خانه را نام برد که رعایت این امر سبب می شود تا دیوار های منزل کوچک دیده نشوند.  همچنین استفاده درست از تعداد نور و روشنایی از قانون های دیگر هستند که به طور مثال نور های سفید باعث اضافه شدن مقداری نور ابی به دیگر رنگ ها و نور های زرد باعث اضافه شده گرما و زردی به محیط می شوند.

اساس آموزش طراحی داخلی:

طراحی دکوراسیون داخلی دارای فرآیند طراحی سریالی است که انجام آن تاثیر بسزایی در نتیجه خواهد داشت؛ این مراحل شامل موارد زیر هستند:

  1. شناخت
  2. تجزیه و تحلیل
  3. ایده پردازی
  4. کانسپت
  5. طرح اولیه
  6. طرح نهایی

اساس آموزش طراحی داخلی-dekoland.net

نتیجه گیری:

یکی از بهترین سایت های طراحی داخلی که آموزش طراحی داخلی و اطلاعات کاملی از دکوراسیون داخلی و عنصرهای اصلی و روش های جدید، همچنین عکس های با کیفیت،استفاده ی هنرمندانه از رنگ ها و… را در اختیار شما قرار می دهد سایت دکولند است و شما با مراجعه به این سایت از اطلاعات خوبی آگاه خواهید شد. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به فکر آموزش طراحی داخلی هستید حتما از این سایت بازدید کنید و از مشاوران حرفه ای مجموعه دکولند در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *