همه چیز درباره آینه کاری منزل

تلفیق معماری ایرانی و معماری مدرن صحنه زیبایی را خلق می کند و ساختاری جدید را برای معماری داخلی به وجود می آورد. می توانیم به جرأت بگوییم این تلفیق در آینه کاری منزل بسیار خوب عمل کرده و توانسته به خوبی زیبایی خانه ها را تأمین کند. طراحان و معماران داخلی همواره می کوشند تا با الهام گرفتن از هنر معماری قدیم و تلفیق آن با لوازم تزییناتی که امروزه استفاده می شود با یکدیگر در خلق زیبایی رقابت کنند.

آینه کاری منزل از قدیم تا به الآن در معماری ایرانی رایج بوده است و استفاده از آینه برای دکوراسیون موضوع امروزی نیست. این روزها آینه کاری های دکوراتیو متنوع و زیبایی در منازل اجرا می شود که طرفداران بسیار زیادی را نیز به خود جلب کرده است.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن

همه چیز درباره آینه کاری منزل

هنگامی که برای خرید لوازم منزل به فروشگاه ها می روید بدون شک آینه را به عنوان یکی از لوازم ضروری منزل خریداری می کنید. مدل های متنوعی از آینه وجود دارد که می توان با دکوراسیون منزل ست کرد و حتی رنگ های مختلفی از آینه وجود دارد. در گذشته در منازل سنتی ایرانی از آینه کاری بیشتر استفاده می شد اما امروزه نیز هماهنگ با دکوراسیون مدرن، کلاسیک و سنتی می توان آینه کاری منزل را انجام داد.

در معماری داخلی، آینه ها کاربرد زیادی دارند و عملکرد منحصر به فردی هم دارند. آینه ها می توانند توهم فضای اضافه تولید کنند و در نتیجه خانه را بزرگتر نشان دهند. همچنین می توانند نور را توزیع کنند و سبب روشنتر نشان دادن منزل شوند. آینه کاری دکوراتیو در منزل از دهه های ۷۰ تا ۹۰ یک انتخاب محبوب میان مردم شد. برخی از مردم به اشتباه فکر می کنند آینه کاری یک دکور قدیمی ایجاد می کند، برخلاف این تصور طراحان داخلی امروزه از آینه کاری منزل استفاده های زیادی می‌کنند.

آینه کاری منزل می تواند در پذیرایی تغییر زیادی به وجود آورد. می تواند یک هال یا پذیرایی کوچک را بزرگ تر و لوکس تر نشان دهد. می تواند باعث شود یک اتاق تاریک روشن تر نشان داده شود و اگر از آینه کاری دکوراتیو استفاده کنید تمیز کردن آن هم آشان است.

آینه کاری دکوراتیو در منزل به اتاق عمق می بخشد و آن را جذاب تر می کند.

همچنین بخوانید : آینه کاری جدید

طرح های مختلف آینه کاری منزل

آینه های دکوراتیو که این روزها در آینه کاری ها بیشتر استفاده می شوند، تنوع بالایی در بازار دارندد این آینه ها در همه رنگ ها برای همه سلیقه ها تولید شده اند و شما طبق سلیقه خودتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

انواع طرح های آینه کاری

طرح های هندسی که گاهی جلوه منزل را بیشتر می کنند.

طرح های عجیب و غریب و نامعلوم که برای خانه هایی با طراحی مدرن مناسبند.

طرح های فانتزی مثل طرح گل و قلب و …  . این نوع آینه کاری بیشتر برای اتاق خواب مناسب است.

نکته: شما باید برای هر قسمت از منزل خود از آینه کاری با اندازه مناسب منزل استفاده کنید. اگر آینه کاری در سایز درست استفاده شود، بیشتر به چشم مخاطب می آید و زیبایی محیط را بیشتر می کند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن

انواع طرح آینه کاری منزل

رنگبندی آینه کاری

در بخش های قبلی مقاله گفتیم که آینه های دکوراتیو در رنگ بندی مختلفی تولید می شود و برای هر خانه با دکور خاص آن باید از آینه کاری رنگی مطابق با دکوراسیون آن خانه استفاده نمود. مثلا برای یک خانه با دکوراسیون طلایی بهتر است از آینه هایی بارنگ طلایی استفاده کرد. برای یک خانه با دکوراسیون سفید آینه هایی با رنگ معمولی و ساده بهتر است.

هزینه آینه کاری منزل چقدر است؟

آینه کاری برای هر متر مربع و یا هر یک چهارم متر مربع قیمت گذاری می شود و به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. آینه های دکوراتیو با ضخامت های مختلف معمولا از آینه های معمولی گرانتر هستند. برخی از آینه ها هم دارای ویژگی های خارق العاده ای مثل مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر خراش هستند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن

هزینه آینه کاری منزل چقدر است؟

انواع آینه کاری

آینه کاری کلاسیک

آینه کاری قدی

آینه کاری کلاسیک آنتیک

آینه کاری کلاسیک ونیزی

آینه کاری کلاسیک سه بعدی

آینه کاری مدرن

نکته: نیازی نیست وسایل و دکوراسیون خانه شما مدرن باشد تا بتوانید از آینه کاری مدرن استفاده کنید.

کلام آخر

پیشنهاد می کنیم آینه ای که می خواهید برای آینه کاری منزل استفاده کنید را منطبق با دکور خود انتخاب کنید. به رنگ بندی آینه ها هم توجه کنید، برای مثال انواع آینه های ذغالی برای دکوراسیون تیره و کلاسیک مناسبند و آینه های نقره ای در خانه هایی با رنگ بندی سرد زیباتر می شوند. اگر می خواهید کمی فضاس خانه تان گرم تر و صمیمی تر به نظر بیاید می توانید از آینه های برنزی استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *