اصول طراحی کلینیک زیبایی-وب سایت دکولند

امروزه افراد زیادی به خدمات مرتبط با جراحی زیبایی علاقه مند هستند و همین امر باعث ایجاد رقابت در بین مراکز ارائه دهنده این خدمات شده است. در این راستا صاحبان مشاغل باید به برندسازی و طراحی داخلی کلینیک توجه بیشتری داشته باشند. رعایت اصول طراحی کلینیک زیبایی تنها مربوط به فضاها و ابعاد جریان نیست. همچنین نباید تنها به جنبه عملکردی فضاها توجه کرد. در عوض، ایجاد یک فضای مثبت و جذاب در این کلینیک ها بسیار مهم است.

 

اصول طراحی کلینیک زیبایی-وب سایت دکولند

در واقع هدف ایجاد فضایی است که بیماران بتوانند در آن زمان بگذرانند و حتی عکس های خود را از طریق شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند. این به معرفی برند شما و ایجاد هویت منحصر به فرد شما کمک می کند. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد معیارها و رعایت أصول طراحی کلینیک زیبایی خوب آورده شده است.

حفظ تعادل بین زیبایی شناسی و عملکرد

طراحی کلینیک زیبایی نباید شبیه طراحی مطب پزشک باشد و همچنین نباید شبیه یک اسپا یا سالن زیبایی باشد. فضایی که شباهت زیادی به مطب پزشک دارد می تواند گیج کننده باشد و مشتری شما را از ادامه روال زیبایی منحرف کند.

 

علاوه بر این، مکان‌هایی که علامت مطب پزشک ندارند، برای بازدیدکنندگان غیرعلمی به نظر می‌رسند. بنابراین یکی از مهم ترین نکاتی که در برنامه ریزی و طراحی داخلی کلینیک زیبایی باید به آن توجه کرد، توجه به تناسب ها در طراحی و اجرای عملکرد فضای درمان است.

فضای مورد نیاز برای طراحی کلینیک زیبایی

کلینیک های زیبایی بسته به نوع فعالیت کلینیک و خدمات رایج، فضای مورد نیاز متفاوتی دارند. با این حال، به طور کلی، تمام کلینیک ها به فضای مشخصی نیاز دارند. طبق استانداردهای اصول طراحی کلینیک زیبایی، فضاها باید به گونه ای اساسی تفکیک شوند که مانعی برای دسترسی نداشته باشد و در عین حال حریم خصوصی بیماران و پزشکان رعایت شود. در زیر به فضاهای مختلف موجود در برنامه طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک خود می پردازیم.

 

اصول طراحی کلینیک زیبایی-وب سایت دکولند

طراحی اتاق انتظار

منطقه انتظار مکانی است که می توانید هویت مستقل کلینیک خود و خواسته های خود را به نمایش بگذارید. وقتی صحبت از طراحی کلینیک زیبایی می شود، هدف ما مشخص است. ما به مکانی نیاز داریم که نمایانگر زیبایی، اعتماد به نفس، سلامت، موفقیت و رفاه باشد. بنابراین مهم است که از منظر محیطی جذاب و دعوت کننده به آن نگاه کنیم که مراجعان احساس کنند در لابی هتل هستند و در عین حال از عملکردهای ویژه کلینیک آگاه هستند. استفاده از گل و گیاه، نورپردازی مناسب در دکوراسیون داخلی سالن انتظار، مبلمان راحت و زیبا و سایر عناصر دکوری می تواند منجر به ایجاد محیطی دلپذیر شود که بیماران در آن احساس امنیت و آرامش کنند.

اتاق معاینه بیمار

اتاق های معاینه باید مطابق با استانداردهای  اصول طراحی کلینیک زیبایی ومنطقه درمان استفاده شوند. اما این بدان معنا نیست که ما ظاهر آن را نادیده بگیریم. بیماران اغلب در این محیط ترس و استرس دارند. بنابراین باید با اقدامات معماری در طراحی داخلی کلینیک از میزان این ناراحتی های روانی کاسته و آسایش بیمار را فراهم کرد.

با این اوصاف، نکات مربوط به استانداردهای طراحی کلینیک و اتاق های درمان مانند دکوراسیون و چیدمان سایت باید در نظر گرفته شود. گردش بیمار در اتاق، ورود و خروج افراد، حفظ حریم خصوصی، مکان اطلاعات و تجهیزات پزشکی، کنترل جمعیت و در نظر گرفتن ظرفیت کافی برای حضور در کنار بیمار در این اتاق ها بسیار مهم است.

اصول طراحی کلینیک زیبایی-وب سایت دکولند

 

 

انتخاب رنگ در اصول طراحی کلینیک زیبایی

در اکثر کلینیک های زیبایی مدرن شاهد استفاده زیاد از رنگ سفید هستیم. در برخی موارد بر اساس اصول طراحی داخلی کلینیک، ممکن است انتخاب مناسبی باشد. علاوه بر این رنگ سفید نشان دهنده وجود تمیزی است و رنگ مناسبی برای اتاق درمانی است. اما به طور کلی استفاده از رنگ سفید در یک اتاق بزرگ باعث خنثی شدن اتاق و ظاهری خشک و رسمی می شود. در ضمن با استفاده از مراحل زیر می توانیم القای خشکی اتاق را کاهش دهیم:

  • ایجاد دیواری شاخص با رنگ و بافت متفاوت در اتاق انتظار و اتاق های درمان
    • استفاده از رنگ های مرتبط با لوگوی کلینیک به صورت نقاط کوچک در برخی از دیوارها
    نورپردازی داخلی گرم و همه کاره.

چالش های طراحی داخلی بیمارستان

همانطور که گفته شد طراحی کلینیک زیبایی مشکل است. زیرا ضمن رعایت عناصر کاربردی فضا، نیازهای مشتری باید به صورت بصری برآورده شود. همچنین نباید شبیه سالن زیبایی باشد. در واقع هماهنگی عناصر کاربردی، راحتی و زیبایی بصری حرف اول را در طراحی این فضاها می زند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *