بازسازی-و-تعميرات-ساختمان

بازسازی و تعمیرات ساختمان به مرور زمان یکی از راه­های افزایش عمر ملک می­باشد. هر ساختمانی نیاز به بازسازی و رسیدگی دارد. ساختمان­­ هایی که دارای زیرساخت­ها و روش­های ساخت اصولی هستند در مدت زمان بیشتری عمر دارند و دیرتر احتیاج به بازسازی آنها می­باشد. اما ساختمان­هایی با پی­ساخت و روش­های ساخت غیر اصولی زودتر نیاز به بازسازی دارند.

در صورتی می­توان از هزینه­ های بعدی جلوگیری کرد که بازسازی و تعمیر اصولی رعایت شود. در غیر اینصورت باز هم نیاز به تعمیر داشته و هزینه ­های زیادی را شامل می­شود. بازسازی و تعمیرات ساختمان شامل خدماتی چون موارد زیر می­شود:

تعمیرات لوله­ کشی ساختمان، تعمیرات کابینت ساختمان، تعمیرات بنایی ساختمان، تعمیرات برق­کشی ساختمان. تعمیرات آهنگری ساختمان و تعمیرات کانال­سازی ساختمان. هر یک از این موارد خدمات بازسازی و تعمیرات ساختمان می­تواند زیر بنای انجام اصولی دیگری باشد. به طور مثال در صورت دیوارکشی اصولی است که قسمتی از دیوار دارای ترکیدگی لوله و نم نباشد.

هزینه-بازسازی-منزل

هزینه-بازسازی-منزل

علل بازسازی ساختمان ها

فرسودگی ساختمان ها در کل یا بخشی از ساختمان

ایجاد تغییرات در ساختمان

بازسازی لرزه ای ساختمان

تغییر در کاربری ساختمان

اضافه شدن اعضای جدید

فرسودگی ساختمانها در کل یا بخشی از ساختمان

فرسودگی ساختمان ممکن است به خاطر موارد زیر اتفاق بیفتد

فرسودگی لوله های آب و فاضلاب که باعث نشت آب به طبقه ها و موجب تبله کردن گچ و ایجاد بوی نامطبوع در ساختمان می شود.  اگر آب و فاضلاب نشت کرد بهتر است فورا به تعمیر و بازسازی آنها اقدام کرد که در صورت عدم رسیدگی موجب صدمات جبران ناپذیری را به ساختمان می گردد

فرسودگی گچ، خاک، کاشی، موزاییک ها همگی بعد از گذشتن چند سال نیاز به بازسازی دارد. همچنین فرسودگی چهار چوب درب ها، برق کشی و کابینت ساختمان نیاز به تعمیر و بازسازی دارد

تغییرات در ساختمان

برای زیبایی و تنوع ساختمان ها گاهی اوقات نیاز به تغییراتی در نما و داخل ساختمان هست. این تغییرات با توجه به به طرح و نقشه ای که در ذهن شماست صورت می گیرد..

تغییر کاربری ساختمان

غالبا  مالک ساختمان ها با توجه به موقعیت و نیاز درخواست مجوز برای ساختن ساختمان می کنند. مطابق با مجوز برخی،  ملک ها تجاری، اداری، مسکونی، درمانگاه و….. هستند و بعد از ساخت و ساز و دریافت پایان کار سند صادر می شود. ملک مورد نظر بعد از بررسی های دقیق از طرف کارشناس مربوطه جهت تغییر کاربری  بایستی شروط لازم را از لحاظ سازه ای و معماری دارا باشد یا جهت تعمیرات و بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی، شروط لازم را برای نوع کاربری  به وجود آورد.

اضافه شدن اعضای جدید

با اضافه شدن شخص جدید نیاز به امکانات جدید هست. برخی از  افراد با به خاطر وضع مالی خوب به آسانی مکان مناسبی فراهم می کنند. اما برای کاهش هزینه ها می توان با تغییر در فضاهای داخلی ساختمان مثلا با اضافه کردن یک سرویس خواب کودک یا والدین می توان امکانات جدیدی ایجاد کرد

 

تعمیرات لوله­ کشی ساختمان

یکی از موارد تعمیرات و بازسازی ساختمان تعمیرات لوله­کشی ساختمان می­باشد. در ابتدای خانه­سازی لوله­کشی­های غیر اصولی و غیر استاندارد باعث شده تا افراد به تعمیرات لوله­کشی ساختمان پیش از موعد استاندارد نیاز پیدا می­کند. در تعمیرات لوله­کشی ساختمان موارد زیر بررسی می­شود:

۱- استفاده از دستگاه نشست یاب: با استفاده از دستگاه نشست یاب می­توان ترکیدگی لوله را تشخیص داد. از این دستگاه می­توان برای تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب ساختمان استفاده کرد.

۲- تعمیر و تعویض انواع لوله­کشی آب و فاضلاب به صورت توکار و روکار.

۳- تعمیر و تعویض لوله­کشی فاضلاب مانند پوشیفت، پلی اتیلن جوشی، پولیکا.

۴- تعمیر و تعویض لوله­ های شوفاژ و موتورخانه مرکزی و فن کوئل.

۵- تعمیرات تأسیسات لوله ­کشی ساختمان.

۶- نصب شیرآلات و کوپشن­های ساختمان.

۷- از بین بردن رطوبت حاصل از نشست و آبزدگی لوله­کشی ساختمان و پوشش مجدد ساختمان.

اگر لوله­ کشی ساختمان دچار مشکل شود و در اسرع وقت به آن رسیدگی نشود لوله دچار پوسیدگی شده و ممکن است مشکلات دیگری از جمله نشست یا نم­زدگی ساختمان را به وجود آورد. پس باید بازسازی و تعمیرات ساختمان را به صورت اصولی انجام داد. پس بهتر است لوله­ ها با لوله­ های ۵ لایه و سفید جایگزین شود تا بعد از تعویض به مدت استاندارد مورد استفاده باشند و بعد نیازی به تخریب دیوار و نم گرفتگی نباشد و هزینه­ ی بیشتری به بار نیاورد.

هزینه-بازسازی-ساختمان

هزینه-بازسازی-ساختمان

تعمیرات کابینت ساختمان

یکی از خدمات بازسازی و تعمیرات ساختمان، لوله­کشی ساختمان میباشد. معمولا خانم­های خانه به زیبایی آشپزخانه اهمیت می­دهند برای همین پس از مدتی استفاده از کابینت­ها و به مرور زمان آنها نیاز به تعویض یا تعمیر دارند. توجه به زیبایی کابینت می­تواند یکی از مؤلفه­ های زیبایی ‌آشپزخانه و محیط داخلی خانه شود. اما در ابتدا علاوه بر توجه بر زیبایی ظاهر باید به دو مورد دیگر توجه کرد:

۱- نصب اصولی

۲- جنس خوب کابینت

تعمیرات کابینت ساختمان می­تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تعمیر و تعویض انواع کابینت فلزی، کابینت بادکرده، کابینت ام دی ام و کابینت­های های گلاس.
  • تعمیر جک و یراق آلات کابینت.
  • تعویض یراق آلات شکسته که قابل تعمیر نیستند.

خرید لوازم جدید به عهده­ ی کابینت­ساز است و قبل از خرید باید درباره آن با کارفرما هماهنگ شود. در صورت موافقت کارفرما، کابینت­ساز میتواند آنها را تهیه کند. گاهی پیش می­آید کارفرما تعدادی لوازم را خریداری کرده و کابینت­ساز فقط آنها را نصب کند.

برای تعمیرات و تعویض کابینت ساختمان ابتدا نیاز است با یک کابینت­ساز مشورت کرد و معمولا این مشاوره هزینه­ای را برای فرد ندارد. اگر قسمت زیادی از کابینت نیاز به تعمیر داشته باشد و نیاز به یک طراحی جدید باشد باید روند طراحی کابینت را طی کند. در این صورت شرکت­های خدمات ساختمان هزینه­ی این طراحی را یا دریافت نمی­کنند یا توافقی یا بر حسب مقدار متراژ کار آ نرا دریافت می­کنند.

برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۴۰۲ تماس حاصل فرمایید.

تعمیرات بنایی ساختمان

یکی از اساسی­ترین خدمات بازسازی و تعمیرات ساختمان، تعمیرات بنایی ساختمان می­باشد. ساختمان به مرور زمان دچار مشکلات بنایی می­شود. متأسفانه اگر از ابتدا ساختمان اصولی ساخته نشده باشد؛ باعث می­شود تا زودتر نیاز به تعمیرات باشد.

تعمیرات بنایی ساختمان موردی است که اگر به آن توجه نشود ممکن است برای ساکنین خانه مشکلاتی را به وجود بیاورد. زیر­ساخت یک ساختمان بنای آن است و اگر این پی­سازی درست انجام نشود بقیه خدمات تعمیرات ساختمان را دچار مشکل می­کند. مثلا اگر دیوار نم داشته باشد نصب کابینت روی آن باعث تشدید رطوبت و ریزش دیوار می­شود. خدمات تعمیرات بنایی ساختمان شامل موارد زیر می­شود:

۱- دیوار کشی: دیوار موقتی، دیوار مجزا کننده اجزای داخلی خانه. دیوار گچی. پنل گچی.

۲- گچ­کاری ساختمان: گچبری برای زیبایی، گچکاری دیوار و سقف.

۳- سیمان­کاری ساختمان: سیمان­کاری یک محوطه از ساختمان یا دیوار.

۴- تخریب کلی یا جزیی ساختمان:‌

۵- انتقال نخاله­ های ساختمان.

۶- حمل و انتقال تمام نخاله ­های حاصل از تعمیر یا تخریب ساختمان.

همانطور که گفته شد تعمیرات بنایی ساختمان یکی از مهم­ترین بخش­های خدمات بازسازی و تعمیرات ساختمان می­باشد و با قیمت­ های متفاوت می­تواند برطرف کننده­ی نیاز فرد کارفرما باشد.

طراحی-و-بازسازی-خانه

طراحی-و-بازسازی-خانه

تعمیرات برق­ کشی ساختمان

یکی دیگر از خدمات ارائه شده در بازسازی و تعمیرات ساختمان تعمیرات برق­کشی ساختمان می­باشد. سیم­کشی ساختمان یا در اصطلاح برقکاری ساختمان و تعمیرات آن نیازمند یک متخصص می­باشد. تعمیرات برق­کشی ساختمان شامل موارد خدماتی زیر می­شود:

– انجام نصب و تعمیر تلفن سانترال: سیمکشی، رفع نویزهای هنگام مکالمه، اتصال و برطرف کردن سیم­کشی تلفن ثابت و سانترال.

– رفع خرابی برقی.

– نصب یا تعمیر آیفون تصویری.

– سیم­کشی ساختمان که شامل تمام قسمت­های ساختمان می­شود.

– آیفون: سیم کشی تعمیر و نصب انواع آیفون­ با برندهای مختلف.

– انجام و نصب لوستر: راه­اندازی یا تعمیر انواع لوسترهای سقفی LED با آویز سبک یا سنگین. لوسترهای دیوارکوب و یا نصب لوستر در سقف کاذب.

– نصب سنسورهای داخل ساختمان.

– تعویض فیوزهای مورد نیاز در ساختمان.

– نصب هالوژن­ های داخل و بیرون ساختمان.

– برطرف کردن اتصالی­ برقی.

– نصب کلید برق و پریز.

خواندن این مطلب توصیه میشود :بازسازی ساختمان در تهران و آشنایی با اصول بازسازی و استعلام قیمت

تعمیرات آهنگری ساختمان

یکی دیگر از خدمات بازسازی و تعمیرات ساختمان که بسیار در بازسازی نمای بیرون و داخل ساختمان تأثیرگذار است تعمیرات آهنگری ساختمان می­باشد. در و پنجره­ها و حتی پی­سازی ساختمان­های ایران از فلز و آهن می­باشد. فلز آهن هم پس از مدتی دچار آسیب یا پوسیدگی می­شود و در صورت آبرسی به آنها و نم­زدگی پوسیدگی تسریع می­شود.

جوشکاری هم یکی از خدمات آهنگری می­باشد. جوشکاری یک فرآیند می­باشد که در آن از انرژی برق برای ذوب کردن یک فلز استفاده می­شود و دو فلز بعد از ذوب شدن به هم دیگر متصل می­شوند.

خدمات آهنگری ساختمان: به طور کلی خدمات آهنگری و جوشکاری ساختمان برای تعمیر یا تعویض یا ایجاد یک ساختار فلزی می­باشد.

– طراحی و نصب یک حفاظ برای مناطق مورد نیاز.

– جوشکاری­های سیار برای قسمت­های لازم ساختمان.

– خدمات و جوشکاری­های مورد نیاز در محل.

– تعمیرات درب فلزی ساختمان، انبار و پارکینگ که پوسیده شده­اند و قبل از آن نیاز به سمباده­کشی دارند.

– تعمیر یا ساخت و نصب انواع درب­های آکاردئونی.

– تعمیر و ساخت و نصب حفاظ­های سردردهای خانه برای حفاظت از منزل یا ساختمان.

تعمیرات-ساختمان

تعمیرات-ساختمان

تعمیرات کانال­سازی ساختمان

یکی از خدمات بازسازی و تعمیرات ساختمان تعمیرات کانال­سازی ساختمان می­باشد. هر کاری باید به متخصص آن سپرده شود. کانال کشی ساختمان با یک تعمیر به موقع می­تواند از هدر رفتن مقدار زیادی انرژی جلوگیری کند. در مواقعی نصب به کانال داریم که نیاز به نصب موارد زیر داشته باشیم:

– نیاز به نصب کولر آبی

– نیاز به نصب کانال اسپیلت.

– نیاز به کانال کشی­ زباله و نخاله به بیرون داشته باشیم که معمولا در بیمارستان­ها یا ساختمان­های چندین طبقه انجام می­گیرد.

خدمات کانال­کشی و دریچه ساختمان:

– کانال کشی ساختمان­هایی چون صنعتی مسکونی و تجاری.

– ساخت دریچه کولر و تهویه مطبوع.

– تعمیر و نصب دریچه و دمپر.

اگر کانال تأسیسات نیاز به عایق کاری داشته باشد جزو خدمات کانال­سازی ساختمان می­باشد. کانال سازی غیر اصولی یا آسیب به کانال­ها باعث سرد شدن داخل ساختمان در زمستان و گرم شدن آن در تابستان و بازدهی نامناسب وسایل سرمایشی با گرمایشی می­باشد.

بنابراین بازسازی و تعمیرات ساختمان امری ضروری است و باید در اسرع وقت به انجام اصولی آن پرداخت.

گروه بازسازی و تعمیرات ساختمان دکولند

گروه طراحی و معماری دکولند با سابقه‌ای طولانی آماده هرگونه خدمات در جهت طراحی و دکوراسیون داخلی با بهره‌گیری از بهترین و مرغوب‌ترین اجناس و عناصر تاثیرگذار در امر زیباسازی نماهای داخلی اعم از انواع لوله کشی، برق کشی، بنایی، کانال سازی و کابینت و بطور کلی بازسازی فضاهای داخلی متفاوت مسکونی، اداری، درمانی، دفاتر کار، موسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها و سایر اماکن عمومی و خصوصی می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی روند طراحی‌های داخلی می توانید با کادر مجرب و تخصصی مجموعه طراحی دکولند ارتباط حاصل کنید.

برای مشاهده نمونه کار های دکولند می توانید به صفحه اینستاگرام ما به آدرس dekolandnet یا به صفحه نمونه کار بازسازی و طراحی دکوراسیون مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *