بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران-وب سایت دکولند

بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران نوسازی یا مرمت یک ساختمان به مجموعه ای از فعالیت ها اطلاق می شود که در صورت انجام بر روی یک ساختمان، عمر آن سازه را افزایش می دهد و در صورت تعمیر به حفظ و نگهداری ساختمان کمک می کند. بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران قوانین و روش های خاص خود را دارد. خانه کلنگی فرسوده و قدیمی بیش از سایر خانه ها نیاز به بازسازی دارد.
همانطور که همه ما می دانیم، انجام اقداماتی برای بازسازی و نوسازی خانه یک تصمیم بزرگ است که باید بر اساس عوامل مختلفی مانند بودجه فعلی و نیازهای شما اتخاذ شود. قبل از هر چیز باید بدانید که کدام قسمت از خانه شما نیاز به بازسازی دارد و آیا بازسازی مربوط به ساخت و ساز است یا مصالح.

 

 

بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران-وب سایت دکولند

مراحل بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران چیست؟

بعد از اینکه با توجه به بودجه و نیاز خود در مورد هدف بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تصمیم گرفتید، باید به سراغ روش اصلی بازسازی بروید که شامل دو قسمت بازسازی مصالح ساختمانی و بازسازی دکوراسیون ساختمان است.
بازسازی زیرساخت شامل تغییر یا تعمیر بخش های حیاتی خانه شما مانند لوله کشی و برق است که به نیازهای روزانه شما مربوط می شود. بازسازی های دکوراتیو نیز شامل مواردی است که مربوط به ظاهر و زیبایی طراحی داخلی منزل شما و تمامی قسمت هایی از خانه است که می خواهید بازسازی کنید.

هزینه بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران را چگونه برآورد می کنید؟

برای برآورد هزینه بازسازی خانه های قدیمی، نگاهی به سایر هزینه هایی که باید انجام دهید بیندازید، سپس اقدام به تهیه لیست کاملی از قطعات مورد نیاز برای بازسازی خانه کنید. در مرحله بعد، هزینه هر قسمت را تخمین بزنید و زمان لازم برای بازسازی هر قسمت را تخمین بزنید.

البته در ارزیابی هزینه تعمیر خانه های فرسوده و تمامی مراحل دیگر، نباید فراموش کرد که مشورت با متخصصان در زمینه تعمیر خانه های فرسوده بسیار مهم است. هزینه بازسازی خانه های فرسوده معمولاً شامل موارد زیر است:

  • هزینه خرید مواد
  • هزینه دفع زباله
  • هزینه تعمیر (در صورت نیاز)
  • هزینه تغییر دکوراسیون (در صورت نیاز)

 

بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران-وب سایت دکولند

پیمانکاران، سرمایه گذاران، کارگران و صندوق های کارگری در پروژه بازسازی مشارکت داشتند.

هزینه اجرا عمدتاً به دو روش اصلی حقوق روزشمار و پیمانکاری محاسبه می شود که در روش حقوق روز این روش عمدتاً برای پروژه هایی استفاده می شود که متراژ زیادی ندارند و کار در مربع برای مجری به صرفه نیست.

اما با روش قراردادی وضعیت کمی متفاوت است و در این روشی که در بسیاری از پروژه های ساختمانی استفاده می شود معمولا پیمانکار برای تکمیل پروژه قیمتی در نظر می گیرد و در این روش سرعت کار نیز سریعتر است و پیمانکار تشویق به تکمیل پروژه سریعتر. در مدت کوتاهی برای دریافت پرداخت خود به پایان برسانید.

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

محاسبه هزینه بازسازی خانه همواره یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان این صنعت بوده است، شما می توانید هزینه های آشکار و پنهان خانه خود را کاهش دهید.

چگونه بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران را انجام دهیم ؟

بازسازی ساختمان ها به دو صورت انجام می شود، یکی بازسازی سازه حفاظتی و دیگری سازه سبک.

 

این دو روش از نظر هزینه های بازسازی ساختمان مشابه هستند.

برای شروع بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران ابتدا نقشه ای از خانه های قدیمی تهیه می شود که در آن مکان دقیق اتاق ها و قسمت های مختلف خانه های قدیمی مشخص شده و تغییرات لازم برای بازسازی انجام می شود.

بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران-وب سایت دکولند
بازسازی آشپزخانه

عمدتاً بازسازی آشپزخانه به منظور ازسازی شدن مربوط به آجر و کاشی است که احتمالاً شامل تغییر دکوراسیون داخلی مانند کابینت نیز می شود. کارهایی که اغلب هنگام بازسازی آشپزخانه انجام می شود عبارتند از:

تعویض کابینت، خراب کردن دیوارها، تخریب قوس ها و تکیه گاه های قدیمی، تعمیر یا حتی جابجایی لوله کشی، کف، کاشی بین کابینت، پرده و غیره.

بازسازی اتاق ها

هنگام بازسازی اتاق ها، سه گزینه اصلی وجود دارد که باید تغییر کرد که دیوارها و کف یا سقف هستند. می توانید از انواع اتاق استفاده کنید یا فرش را تغییر دهید یا سقف ایجاد کنید و اتاق های جدید را جایگزین کنید. تغییر رنگ دیوارها  نیز می تواند تاثیر ویژه ای در خانه شما داشته باشد.

 

 

بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران

شهر تهران حدود ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین فرسوده دارد که طبق اعلام شهرداری، سالانه ۱۰ درصد از این زمین ها نیاز به احیا دارد. به همین دلیل برای تکمیل بازسازی خانه های به چند مرحله اساسی نیاز داریم.

شرایط  بازسازی خانه های مناطق بافت فرسوده تهران چیست؟

برای بازسازی ابتدا مجوز دولتی لازم است که از طریق خدمات الکترونیکی قابل انجام است. کلیه اقدامات انجام شده در حین بازسازی و تخریب ساختمان ها باید زیر نظر مهندس که نام وی در پروانه ساختمانی ذکر شده است انجام شود و مالکان ساختمان ها نباید بدون کسب مجوز قصد بازسازی منزل قدیمی خود را داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *