بازسازی خانه ویلایی قدیمی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما به این نتیجه رسیده باشید که هر خانه‌ای بعد از مدتی نیاز به بازسازی دارد. دلایل مختلفی برای بازسازی خانه ویلایی وجود دارد و از جمله مهم‌ترین دلایل خرابی بنای ساختمان و سلیقه شخصی برای تغییر چیدمان و دکوراسیون است.

در شرایط دیگری نیز ممکن است که شما بخواهید خانه ویلایی قدیمی خود را بازسازی کنید مانند کوچک بودن فضا، خرابی دیوارپوش‌ها، رطوبت کف، پوسیدگی سقف و… همگی دلایلی برای بازسازی خانه ویلایی قدیمی هستند. برخی اوقات ممکن است بازسازی خانه ویلایی مربوط به تمام ساختمان نباشد و تنها برای بخشی از ویلا باشد بخش‌های مختلفی از جمله سرویس بهداشتی، اتاق‌خواب‌ها، آشپزخانه، سرویس پذیرایی و… بخش‌هایی که نیاز به بازسازی دارند.

بازسازی خانه ویلایی قدیمی

دیوارها و سقف منزل برای بازسازی خانه ویلایی قدیمی

از بخش‌های مهم هر خانه‌ای سقف خانه و دیوارها به‌حساب می‌آید. دیوارها و سقف خانه علاوه بر اینکه چهارچوب خانه را تشکیل می‌دهند در زیبایی ساختمان نیز اهمیت دارند. یکی از مواردی که برای بازسازی دیوارها اهمیت دارد تخریب دیوارها و یا کثیف بودن رنگ دیوارها و کدر شدن آن‌ها است در این صورت رنگ‌آمیزی دیوار در بازسازی خانه ویلایی قدیمی اهمیت پیدا می‌کند.

در برخی موارد نیز ممکن است دیوارها باتوجه‌به نشست زمین ترک بردارند و یا دچار شکستگی شوند که در این صورت رنگ دیوارها نیز دچار تغییر و آسیب می‌شود برای بازسازی این موارد شما می‌توانید ترک را بپوشانید و بعد دیوارها را رنگ‌آمیزی کنید. سقف خانه‌های قدیمی بخصوص خانه‌های ویلایی یا قدیمی بیشتر از هر یک از بخش‌های دیگر دچار آسیب می‌شود و بعد از گذر چند سال نیاز است تا حتماً بازسازی بر روی آنها انجام شود.

بازسازی خانه ویلایی قدیمی

بازسازی آشپزخانه در خانه‌های ویلایی

همان‌طور که گفتیم ممکن است بخش‌هایی از خانه نیازمند بازسازی باشد. آشپزخانه در بازسازی خانه ویلایی قدیمی یکی از بخش‌های بسیار مهم به‌حساب می‌آید و ممکن است یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌ها نیز باشد. درصورتی‌که شما می‌خواهید آشپزخانه خود را با کمترین هزینه بازسازی کنید بهتر است بخش‌هایی که بیشتر از همه نیاز به بازسازی دارد را در اولویت قرار دهید و بخش‌هایی که کم‌اهمیت‌تر هستند به زمان دیگری موکول کنید. اگر بخواهید تمام بخش‌های آشپزخانه را بازسازی کنید می‌توان گفت فضای آشپزخانه به همان نسبت که اهمیت دارد هزینه زیادی نیز نیاز دارد؛ زیرا بخش زیرساز آشپزخانه ممکن است دچار تخریب شده باشد؛ یعنی لوله‌کشی‌ها، رطوبت کف و… و درصورتی‌که بخواهید علاوه بر زیرساز آشپزخانه رو ساز آن‌را نیز بازسازی کنید هزینه بسیار زیادی نیاز دارد.

بازسازی اتاق‌های خانه ویلایی قدیمی

هزینه بازسازی اتاق‌خواب‌ها تا حدودی کمتر از بخش‌های دیگر است مگر اینکه در بخش برق‌کشی اتاق‌خواب‌ها دچار مشکل شده باشند. یکی از نیازهای اتاق‌ها در بازسازی خانه های قدیمی رنگ دیوارها و تغییر وسایل مربوط به اتاق‌خواب مانند کمد دیواری و یا در اتاق و… است.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی خانه کلنگی و قدیمی در تهران

سرویس بهداشتی و حمام

یکی از بخش‌های پرهزینه در بازسازی خانه ویلایی قدیمی مربوط به سرویس بهداشتی و حمام می‌شود. حمام و سرویس بهداشتی ازآنجایی‌که دائماً در معرض برخورد آب و رطوبت است به همین دلیل زودتر از بخش‌های دیگر ساختمان دچار تخریب و آسیب می‌شود به همین دلیل هزینه‌های شما افزایش پیدا می‌کند. برای اینکه هزینه‌های مربوط به بازسازی کمتر محاسبه شود بهتر است برای شیرآلات و یا لوله‌کشی و هر یک از وسایل موردنیاز برای سرویس بهداشتی و حمام قیمت متناسب و متوسطی از وسایل انتخاب کنید.

همچنین بخوانید : بازسازی حمام و سرویس بهداشتی با هزینه کم + کیفیت بسیار بالا

بازسازی کف خانه ویلایی

یکی از قسمت‌های مهم ساختمان در هنگام تخمین هزینه‌های بازسازی خانه ویلایی قدیمی نوسازی کف خانه است. درصورتی‌که شما در مراتع رطوبتی زندگی می‌کنید رطوبت کف خانه‌ها بسیار شایع است. مورد دیگر مهم در بازسازی کف خانه مربوط به پوسیدگی لوله‌ها است. باوجوداینکه ممکن است تعویض لوله‌ها هزینه زیادی برای شما داشته باشد اما از واجبات هنگام بازسازی است.

بازسازی خانه ویلایی قدیمی

باتوجه‌به نکاتی که گفته شد در امر بازسازی خانه های قدیمی قبل از هر چیزی شما نیازمند تعیین هدف هستید. تعیین هدف در بازسازی خانه اهمیت زیادی در کاهش هزینه‌ها دارد. اگر هدف شما از بازسازی ساختمان بازسازی ظاهری ساختمان باشد هزینه‌های مربوط به بازسازی باید به بهترین نحو برنامه‌ریزی شود و درصورتی‌که مربوط به تخریب و یا تعمیر بخش‌های مختلف ساختمان باشد بسیار ضروری است.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

درصورتی‌که شما می‌خواهید با کمترین هزینه به بازسازی خانه ویلایی قدیمی خود بپردازید بهتر است برای دکوراسیون و طراحی بخش‌های مختلف از وسایلی با کمترین هزینه استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر دررابطه‌با هزینه بازسازی ساختمان وارد لینک زیر شوید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *