بازسازی دیوار خانه-وب سایت دکولند

وظیفه دیوار در ساختمان جداسازی قسمت‌های مختلف خانه است. یکی دیگر از موارد برای داشتن دکوراسیون مناسب برای خانه، بازسازی دیوار خانه است. رنگ و طرح دیوارها یکی از عوامل مؤثر در چیدمان خانه و وجود فضای مناسب در بازسازی ساختمان است. دیوارها با نقوش و طرح‌های مختلف رنگ آمیزی می‌شوند که رنگ دیوارها در انتخاب رنگ اکسسوری برای داشتن دکوراسیون تأثیر زیادی دارد. در مرمت دیوار روش‌های جدیدتر و زیباتر جایگزین دیوارهای تک رنگ می‌شود.

دلیل بازسازی دیوار خانه چیست؟

 

یکسری از رویدادها باعث می‌شوند که افراد به فکر بازسازی دیوارها بیفتند از جمله دلایل زیر:

  1. در محل ساخت و ساز که باعث ایجاد ترک در دیوار می‌شود، تصمیم می‌گیرید بازسازی کنید تا دیواری صاف و بدون درز داشته باشید
  2. به دلایل مختلفی مانند مشکلات لوله کشی ساختمان یا پوشش سقف، رطوبت روی دیوارها ایجاد می‌شود.
  3. پوسته شدن دیوار در اثر پوشش رنگ روی دیوار و رطوبت ایجاد می‌شود.
  4. اتفاقات ناگواری مانند آتش سوزی که به دیوارها خسارت وارد می‌کند.

 

جهت بازسازی دیوارها می‌توانید از پانل‌های تزئینی سه بعدی، دیوارپوش، سنگ تزئینی، شیشه‌های تزئینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری استفاده کنید.

همچنین بخوانید : بازسازی آپارتمان در تهران

انواع بازسازی دیوار خانه

 

رنگ آمیزی دیوارها ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای تعمیر و ترمیم دیوار آسیب دیده است. اگر از رنگ‌های یکدست یا طرح‌های ساده‌تری برای دیوارهای داخلی استفاده می‌کنید، می‌توانید از دکوراسیون استفاده کنید. آینه کاری یکی از تزئیناتی است که با وجود سادگی، جلوه‌ای درخشان و جذاب به دیوار می‌بخشد. مزیت دیگر آینه‌ها این است که نور بیشتری را منعکس می‌کنند و نور بیشتری در فضا ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید آینه را به سبک طراحی داخلی، مدرن یا کلاسیک انتخاب کنید.

 

  • رنگ پلاستیک: یکی از قدیمی‌ترین انواع رنگ که قابل استفاده با حلال‌های غیر روغنی مانند آب است، به سرعت خشک می‌شود و به راحتی تمیز می‌شود.
  • رنگ روغن: به دو نوع رنگ روغن براق و رنگ روغنی مات تقسیم می‌شود. یکی از مزایای آن این است که تمام سطوح از جمله فلز را می‌پوشاند.
    رنگ‌های روغنی براق نور را منعکس می‌کنند و محیط را درخشان می‌کنند و رنگ‌های روغنی مات خاصیت یکسانی ندارند و رنگ‌های روغنی براق به راحتی کنده نمی‌شوند و اثر انگشت دست روی دیوار می‌ماند.
  • رنگ پتینه: یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین رنگ‌ها می‌باشد. پوشش خوبی روی سطح دیوار ایجاد می‌کند و به راحتی تمیز می‌شود.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل

انواع بازسازی دیوار-وب سایت دکولند

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری جایگزین مناسبی برای نقاشی دیواری است. در بازار انواع طرح‌های ساده و گل‌دوزی شده در رنگ‌های متنوع تولید می‌شود. مواد مختلفی مانند شستشو، سبک‌های مختلفی از جمله مدرن، کلاسیک، گل‌دوزی، ساده و کودکانه را تولید می‌کنند.
کاغذ دیواری برای امکان‌های عمومی و اداری نیز مناسب می‌باشد.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی کلینیک در تهران

دیوار کناف

یکی از راه‌های بازسازی دیوار خانه و سبک طراحی داخلی استفاده از دیوار کناف است. این نوع دیوار از جنس گچ ساخته شده و بر روی سطح فلزی نصب می‌شود. فضای داخلی دیوارها نیز با نورهای مخفی به رنگ دلخواه روشن می‌شود. اگر اتاق نشیمن شما دارای سقف کناف است، استفاده از دیوارهای کناف می‌توانند گزینه مناسبی برای ایجاد هارمونی مناسب باشد.

همچنین بخوانید : بازسازی ویلا باصرفه

بازسازی دیوار خانه با دیوار پوش

دیوارپوش‌ها متریالی زیبا و سبک در انواع نقوش، متریال و طرح‌ها برای تزیین دیوار هستند که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

 

  • دیوارپوش چوبی: آنها از چوب ساخته شده‌اند و به صورت افقی یا عمودی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.
  • دیوار پوش چرمی: از این نوع دیوار پوش در لابی‌های تجاری، مسکونی، اداری و هتل‌ها استفاده می‌شود.
    این نوع دیوارپوش عایق خوبی در برابر آتش و صدا بوده و دارای طرح‌های سه بعدی می‌باشد.
  • دیوارپوش سه بعدی: دیوارپوش‌های سه بعدی جلوه خاصی به دکور می‌دهند. با نورپردازی مناسب می‌توانید به زیبایی بیشتر دیوارپوش تاکید کنید.
  • دیوارپوش سنگی: یکی از بهترین روکش‌ها برای پشت تلویزیون و شومینه است. دیوارپوش‌های سنگی از سنگ‌های طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شوند. مقاومت بالایی دارند و با استفاده از چسب سیمان نصب می‌گردند.

 

مراحل بازسازی دیوار خانه

 

  1. قسمت‌های ناهموار و برآمده را به وسیله کاردک بتراشید.
  2. استفاده از سمباده برای پاک‌سازی قسمت‌هایی که با کاردک تراشیده شده است.
  3. با استفاده از گچ و آب اطمینان پیدا کنید که تمامی تو رفتگی‌ها را پر و یکدست کرده‌اید.
  4. استفاده مجدد از سمباده جهت صاف کردن قسمت‌های ناهمواری که بر اثر گچ کردن تو رفتگی‌ها به وجود آمده‌اند.
  5. با استفاده از دستمال گردوخاک را از روی دیوار تمیز نمایید.

امیدوارم این مقاله از دکولند درباره ی بازسازی دیوار خانه توجه شما را جلب کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *