بازسازی سقف کناف

در طراحی و ساخت خانه ها یکی از مهمترین مسائل استفاده از مصالح مناسب است. سقف و دیوارهای خانه باید محکم و مقاوم باشد تا بتوان آن را ساختمانی با عمر طولانی به حساب آورد. یکی از مواردی که امروزه در هر خانه ای به چشم می خورد استفاده از سقف کناف یا دیوار کناف است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مطلب قرار است راجع به بازسازی سقف کناف و ویژگی ها و مزایای آن سخن بگوییم

 

سقف کناف چیست؟

 

سقف کناف، متریالی غیر یکنواخت است که مواد نرم را می پوشاند و به همین دلیل می توان از آن در طرح های مختلفی مانند طراحی داخلی استفاده کرد. همچنین پانل های گچی آماده کناف که اغلب وزن سبکی دارند، به راحتی نصب می شوند.

در واقع کناف به دلیل ظاهر و سهولت در بازسازی سقف کناف و دیگر مزیت های بزرگ سقف کناف امروزه در سراسر جهان محبوب و پرکاربرد شده است.

 

برخی افراد از کناف نه تنها در سقف بلکه بر روی دیوار خانه های خود استفاده می کنند. در این حالت کناف علاوه بر زیبایی، صدا و گرما را تامین می کند. برای بازسازی سقف کناف ابتدا اسکلت فلزی به سقف بتنی اصلی و سپس سقف کناف به این سازه فولادی متصل می شود.

درخشندگی نصب آن نیز با استفاده از درزگیرهای پوششی مخصوص بین فضاهای موجود حاصل می شود و در نهایت سقف کناف بر اساس سلیقه فردی رنگ آمیزی می شود. در نتیجه در اجرای این سقف از کولی و خاک استفاده نمی شود؛بنابراین نصب پانل های غول پیکر کناف به سرعت انجام می شود.

همانطور که گفته شد، این نوع سقف انعطاف پذیر است و به شما امکان می دهد طرح های هندسی متنوعی ایجاد کنید. با ترکیب اشکال ایجاد شده توسط سقف های کناف با نورپردازی زیبا و خاص می توانید سقف های منحصر به فردی ایجاد کنید.

سقف های کناف بسیار سبک هستند و به همین دلیل به سقف و ساختمان فشار وارد نمی کنند. این کار نصب آنها را راحت تر می کند. برای اولین بار برادران کناف این سقف را اختراع و استفاده کردند و به همین دلیل امروزه این سقف ها به نام کناف شناخته می شوند. همچنین ساخت اولیه کناف در آلمان توسط برادران کناف انجام شده و در حال حاضر بهترین نوع و جنس کناف متعلق به کشور آلمان می باشد.

به طور کلی سقف‌های کناف به دو دسته ثابت و قابل حمل تقسیم می شوند. سقف متحرک را می توان از پانل ها جدا کرد.  این امکان در سقف ثابت وجود ندارد. سقف های کناف به دو دسته مجزا تقسیم می شوند:

سقف کناف چیست؟

۱. سقف کناف ساده

 

در این نوع بازسازی  سقف کناف از سقف های ساده و بدون درز برای تزئین سقف محوطه استفاده می شود. طرح‌های ساده در انواع اشکال هندسی موجود هستند و می توانید بلافاصله پس از نصب آن ها را به سلیقه خود رنگ آمیزی کنید.

 

۲. سقف های کناف  طرح دار

این نوع سقف های کناف اغلب ظاهر بهتری نسبت به سقف های کناف معمولی دارند و به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید از نسخه های مختلف این سقف ها هماهنگ با سایر قسمت های منزل خود استفاده کرده و آن ها را مطابق سلیقه خود طراحی و اجرا کنید.

در ضمن باید توجه داشته باشید که طراحی و اجرای این مدل سقف نیاز به مهارت و دانش فنی دارد. به همین دلیل بهتر است اجازه دهید یک متخصص در این زمینه به شما کمک کند و طراحی و اجرای سقف انتخابی خود را از او بخواهید. شما می توانید با اجرای دقیق و اصولی سقفی طرح دار بنا به سلیقه خود و هماهنگ با سایر قسمت های منزل خود داشته باشید.

بازسازی سقف کناف

 

مهم ترین کاربرد سقف کناف که یکی از مزیت های اصلی آن به حساب می آید، طراحی دکوراتیو و تزیین منزل است. زیرا این سقف زیباتر از گچ است. علاوه بر این، می توانید از سقف کناف برای اهداف زیر استفاده کنید:

  • برای پوشاندن اجسام عبوری در پشت بام ساختمانهای مسکونی و تجاری
  • برای عبور کابل های برق و سایر تجهیزات مربوط به منبع تغذیه
  • برای مقاومت در برابر آتش از سقف یا دیوار کناف استفاده کنید

در واقع سقف های کناف بسته به کاربرد به ۴ دسته تقسیم می شوند:

دیوار و سقف کناف ضد رطوبت

دیوار و سقف کناف مقاوم در برابر آتش

دیوارها و سقف های کناف مقاوم در برابر رطوبت و آتش مقاوم

دیوارها و سقف های کناف معمولی

مزایای بازسازی سقف با کناف

 

مهم ترین مزیت استفاده از کناف برای بازسازی سقف خانه این است که سقف کناف را می توان به راحتی و سریع کار کرد. این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود. علاوه بر این، استفاده از این سقف ها مزایای مهم دیگری نیز دارد، از جمله:

می توانید روی سقف خود از کنف های روکش دار استفاده کنید و با این کار دیگر نیازی به رنگ آمیزی سقف نخواهد بود.

امکان اجرای طراحی فضا بر روی سقف با استفاده از کنف بسیار ساده و پرکاربرد است، طرح های زیادی برای این منظور وجود دارد. با توجه به این موضوع در انتخاب طرح مورد نظر خود با محدودیتی مواجه نخواهید شد.

اغلب در حین اجرای این محدودیت ها بین آنها و سقف اصلی فاصله ایجاد می شود که می توانید از آن برای کار بر روی امکانات منزل خود استفاده کنید. سازه های کنافی عایق های  انرژی به حساب می آیند و به همین دلیل کاربرد فراوانی دارند. این سقف در برابر زلزله و آتش سوزی نیز مقاوم است. سقف کناف، پوششی مناسب برای دکوراسیون منزل محسوب می شود.

همچنین از این سقف ها می توان به عنوان پوششی مناسب برای عیوب سقف و پوشاندن عدم صافی استفاده کرد. انواع دیوارپوش مانند کاغذ دیواری و یا انواع سقف کناف قابل استفاده است. سقف های کناف می توانند انواع مختلفی از سازه ها مانند سازه های منحنی و دایره ای را اجرا کنند.

سقف کنافی بلافاصله پس از اجرا قابل استفاده است. در پروژه های سقف کناف معمولا نیاز به تعداد کمی کارگر وجود دارد که این امر منجر به کاهش هزینه اجرای سقف کناف نیز می شود. مواد مورد استفاده در سیستم کناف تا ۷۵ درصد قابل بازیافت هستند. استفاده از کناف در سقف ساختمان باعث می شود ارتفاع سقف تا حد مطلوب کاهش یابد و این نقطه در نهایت فضایی برای هالوژن ها ایجاد می کند. استفاده از کناف در سقف را می توان همراه با نورپردازی انجام داد و در این صورت جلوه ای زیبا و خاص به خانه شما می بخشد.

مزایای بازسازی سقف با کناف

نتیجه گیری

 

در نتیجه بازسازی سقف با کناف یک سیستم بی عیب و نقص است که از هر نظر مورد تحقیق قرار گرفته و ایرادات آن برطرف شده است. به همین دلیل امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *