بازسازی ویلا لاکچری

بازسازی ویلا لاکچری فرآیندی است که با استفاده از آن می توان یک ویلای قدیمی را به یک خانه جدید مطابق با سبکی جدید و مدرن تبدیل کرد و هزینه بازسازی ویلا بسیار کمتر از ساخت خانه جدید است.

اما مهم ترین نکته در بازسازی ویلا  که نقش مهمی در کیفیت نهایی و جلب رضایت مشتری دارد، طراحی ویلا قبل از دکوراسیون و بازسازی منزل است.

 

بازسازی ویلا لاکچری

 

بازسازی ویلا لاکچری اغلب شامل بازسازی نمای بیرونی ویلا، بازسازی فضای داخلی ویلا، بازسازی محوطه و قسمت مشترک ویلا و بازسازی روف گاردن ویلا است ، و از نظر سبک های طراحی ویلا اغلب می توان به دو سبک طراحی ویلا مدرن و ویلا کلاسیک اشاره کرد. البته امروزه توجه قشر خاصی از جامعه به سبک های طراحی ویلا روستیک و طراحی مینیمال ویلا جلب شده است.

 

رشد و گسترش خانه دوم یکی از پدیده های مهم فعلی است. امروزه ویلاسازی در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بسیار موفق است. در ایران، این امر با رونق شهرنشینی در دو دهه گذشته به سرعت گسترش یافته است.

 

 

ویلا ساختمانی است که باید بیشترین تماس را با طبیعت اطراف داشته باشد و کمترین تاثیر بصری بر محیط داشته باشد. البته  ویلا باید بخشی از محیط طبیعی باشد و از مواد مناسب و طراحی مناسب استفاده شود.

 

بازسازی ویلا لاکچری

تعریف بازسازی ویلا لاکچری

ویلاهای قدیمی ممکن است به دلایل مختلف نیاز به بازسازی داشته باشند. گاهی اوقات یک ساختمان عمر مفید خود را پشت سر گذاشته و قسمت های زیادی از ساختمان فرسوده یا تخریب می شود. در چنین شرایطی تجدید ساختار امری مهم و ضروری است. گاهی اوقات نیاز کاربران قسمت های مختلف ویلا تغییر  را می دهند و تصمیم به اضافه یا حذف قطعات به محیط زندگی خود می گیرند.

 

 

در واقع کار بازسازی ویلا لاکچری  شامل موارد زیادی است که تغییراتی در فضای داخلی و دکوراسیون و حتی ظاهر ویلا ایجاد می کند و حس جدیدی از طبیعت به آن می بخشد. این تغییرات در بیشتر موارد شامل نمای خارجی ویلا می شود و باعث آشفتگی در ساختار اصلی خانه نمی شود.

 

 

 

نکات مهم برای بازسازی ویلا

به طور کلی باید بگوییم که عوامل مختلفی در روند بازسازی ویلا موثر است که قبل از شروع کار باید به آن ها توجه کنید:

 

۱. ویلا چند ساله است؟

به یاد داشته باشید که هر چه ویلا قدیمی تر باشد، انتقال سخت تر و زمان بر تر است. با افزایش عمر ویلا، تعداد تعمیرات لازم افزایش یافته و زمان بیشتری می برد.

 

۲. توجه به نوع سازه ساختمان:

یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در بازسازی ویلا لاکچری، نوع سازه ساختمان است. مراقب باشید، بسیاری از دیوار های باربر داخلی در سازه های دیواری قابل حذف نیستند، بنابراین باید با طراح و مهندسان متخصص مشورت کنید.

 

۳.تأسیسات و مسائل مربوطه

تأسیسات نیز از عوامل بسیار مهم در عملیات بازسازی هستند. در بسیاری از موارد قسمت قابل توجهی از سازه اعم از لوله و سیم کشی از دیوارها عبور کرده و تخریب آنها می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. به همین دلیل تخریب دیوارها و تغییر دکوراسیون داخلی باید با کمک شرکت های مجرب و افراد متخصص در ساخت و ساز انجام شود.

 

 

۴. سبک ویلا را در نظر بگیرید

ویلا را می توان در انواع سبک های مدرن یا کلاسیک طراحی کرد و این موضوع با توجه به سلیقه ساکنین ملک تعیین می شود. برای انتخاب سبک طراحی و بازسازی ویلا بهتر است شرایط جغرافیایی محیط و مسائل زیبایی شناسی را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین توجه به سازگاری سبک طراحی داخلی با سبک طراحی بیرونی و نمای ساختمان بسیار مهم است.

 

 

۵. از محوطه ویلا غافل نشوید

بسیاری از افراد فقط نمای بیرونی ویلا و طراحی داخلی ساختمان را بازسازی می کنند و حیاط را به حال خود رها می کنند. اگر فضای سبز بخش بسیار مهمی از خانه است، پس اهمیت آنها کمتر از فضای داخل ساختمان نیست.

بازسازی ویلا لاکچری

کارهایی که در بازسازی ویلا می توان انجام داد:

جابجایی تیغه ها و دیوارهای جداکننده

سقف را عوض کنید

اصلاح و نوسازی تاسیسات و خطوط لوله

تغییر و بازسازی سیستم برق و روشنایی

کفپوش را عوض کنید

دودکش را تعویض یا سرویس کنید

تعویض در آشپزخانه و کمد

تعویض توالت و حمام

در و پنجره ها را تعویض کنید

تعویض شیرآلات

تعویض کلید و پریز

 

بازسازی ویلا لاکچری

 سخن پایانی

در بازسازی ویلا لاکچری با صرف هزینه و زمان می توانید مکانی شگفت انگیز و جالب برای تفریح ​​و استراحت ایجاد کنید. از سوی دیگر، خانه های بازسازی شده معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ درصد گران تر از خانه های تخریب شده هستند. بنابراین بازسازی ویلا چه برای استفاده شخصی و چه برای فروش یک سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *