نکات ریزی که خانه شما را بزرگتر نشان می دهد-وب سایت دکولند

عوامل متعددی مانند افزایش جمعیت، افزایش روند شهر نشینی و افزایش قیمت مسکن باعث شده که وسعت خانه ها کوچکتر شود. طراحی داخلی اپارتمان های کوچک با نکات فراوانی همراه است زیرا اگر طراحی نامناسب و ناهمگون باشد عملا زندگی در آن خانه نیز مشکل خواهد بود. در ادامه به نکاتی که خانه را بزرگ نشان می دهد اشاره می کنیم.

چه نکاتی را باید برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک رعایت کنیم ؟

  • از رنگ های روشن استفاده کنید

ر‌‌نگ ها در طراحی دکوراسیون و بزرگتر نشان دادن خانه کوچک مهم ترین نقش را دارند و رنگ جز ان دسته از نکاتی که خانه را بزرگ نشان می دهد. بهتر است از رنگ سفید و شکری یک دست برای کف و دیوار ها استفاده کنید، اگر از کاغذ دیواری استفاده می کنید بهتر است که طرح آن ساده باشد. طراحان دکوراسیون همواره توصیه می کنند که برای بلند تر نشان دادن ارتفاع  دیواراز رنگ های تند و تیره در رنگ آمیزی سقف استفاده کنید.

  • از لوستر های مدرن و مینیمال استفاده کنید

اگر قصد دارید برای روشنایی خانه های کوچک لوستر انتخاب کنید بهتر است لوستر هایی با طرح مدرن یا مینیمال که طراحی ساده دارند و قابل تغییر سایز هستند استفاده کنید. استفاده از لوستر های بزرگ و شاخه دار با طرح کلاسیک در طراحی داخلی اپارتمان های کوچک باعث می شود محیط خانه خفه و کوچک به نظر برسد و زیبایی دکوراسیون تحت تاثیر قرار گیرد.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

  • از مبل های ساده و یک تکه استفاده کنید

استفاده از مدل مبل های مناسب در بزرگتر نشان دادن خانه کوچک موثر است. مبل های ساده یک  تیکه که به آن ها به ‌اصطلاح راحتی نیز می گویند در طراحی خانه های کوچک موثر است. مبل های سلطنتی که حجیم و چند تکه اند به هیچ وجه مناسب وسعت های کوچک نیستند.

  • از پارتیشن استفاده کنید

پارتیشن از کاربردی ترین وسیله ها برای طراحی داخلی اپارتمان های کوچک است. پارتیشن وسیله ای  است که با آن می توان اتاق خواب را از نشیمن جدا کند. همچنین می تواند از پارتیشن در حایل بین سرویس های بهداشتی کوچک نیز استفاده کنید.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

  • قفسه های دیواری به کار ببرید

قفسه های دیواری که بتوان تلویزیون را در آن جای داد و یا وسایل و تابلو ها را روی آن قرار داد بهترین گزینه برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک است. همچنین شما می توانید از قفسه های در دار برای جای گذاری وسایل اضافه خود استفاده کنید.

  • از پرده های بلند استفاده کنید

استفاده از پرده هایی که دو یا سه سانتی متر آن روی زمین قرار گیرد در بلند تر به نظر رسیدن سقف و طراحی داخلی اپارتمان های کوچک موثر است. هم چنین بهتر است از پرده هایی با طرح ساده استفاده کنید. استفاده از پرده های با طرح گل باعث شلوغ به نظر رسیدن محیط خانه های کوچک می شود.

  • بزرگتر نشان دادن خانه کوچک با استفاده از آینه

کاربرد صحیح نور در خانه های کوچک  موثر است. استفاده از آینه بزرگ که نور را منعکس می کند در بزرگتر نشان دادن خانه کوچک تاثیر گذار است. در اتاق هایی که فاقد پنجره هستند استفاده از آینه باعث بازتاب نور و روشن به نظر رسیدن محیط خانه می شود.

همچنین بخوانید : انواع پوستر دیواری

چه نکاتی را باید برای طراحی خانه های کوچک رعایت کنیم ؟-وب سایت دکولند

  • نحوه کاربرد تابلو در خانه های کوچک

اگر تمایل دارید که در طراحی خانه خود از تابلو استفاده کنید توصیه براین است که از تابلو های کوچک با طرح‌های ساده استفاده کنید. قاب را وسط دیوار نصب نکنید، اگر از چند تابلو پشت سر هم استفاده می کنید بهتر است هم اندازه باشند و تا حد امکان متناسب با اندازه دیوار باشند.

  • از تخت خواب تاشو استفاده کنید

اگر وسعت اتاق خواب شما کوچک است برای کاربردی تر کردن آن، چنانچه  از تخت خواب استفاده می کنید  بهتر است که تاشو باشد. استفاده از این تخت خواب ها در طراحی داخلی اپارتمان های کوچک به شما این امکان را می دهد که ازفضاهای کوچک بهترین استفاده را ببرید.

سخن پایانی

در این مبحث به خوبی با کاربرد وسایل در اپارتمان های کوچک آشنا شدید. رعایت نکاتی که خانه را بزرگ نشان می دهد باعث دلنشین شدن بیش تر فضای خانه می شود و دیگر کوچکی آن به چشم نمی آید. توصیه بر این است برای طراحی داخلی اپارتمان کوچک خود از نظر کارشناسان مرتبط با این حوزه بهره گیرید تا هزینه ای در این بابت صرف می کنید به هدر نرود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *