تاثیر رنگ پارکت بر دکوراسیون داخلی-وب سایت دکولند

بهترین رنگ پارکت پذیرایی متناسب با دکوراسیون می باشد. هر چند که در انتخاب رنگ قبل از هر چیز، سلیقه فرد دخیل است. اما موارد بسیاری وجود دارد که معیار انتخاب رنگ را تعیین می کند. در این مطلب سعی شده تا تمامی قوانین برای انتخاب مناسب ترین پارکت ارائه شود اگر شما به دنبال معیارهای انتخاب بهترین پارکت هستید در ادامه همراه ما باشید.

ممکن است به این فکر کنید که انتخاب پارکت برای پذیرایی کار ساده ای ست اما کافی ست دست به کار شوید و بخواهید خرید را انجام دهید همان موقع متوجه می شوید که این کار به این سادگی ها قابل انجام نمی باشد. اگر فرد تازه کاری هستید ترس بیشتری خواهید داشت. اما همان طور که اشاره شد، با دانستن معیارها و قوانین می توانید به راحتی انتخاب و خرید را انجام دهید.

معمولا افراد رنگ تیره پارکت را به این دلیل انتخاب می کنند که دیر تر کثیف می شوند و ذرات گرد و غبار در طرح آن گم می شود. اما در مقابل پارکت با رنگ روشن تر می تواند نور را در فضا به خوبی پخش کند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

بهترین رنگ پارکت پذیرایی-وب سایت دکولند

انتخاب بهترین رنگ پارکت پذیرایی

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی، رنگی ست که در طیف محبوب شما قرار داشته باشد و بتواند با محیط ارتباط برقرار کند. برای انتخاب اصولی شما باید در ابتدا رابطه بین دانه و لکه را بیابید که به شدت بستگی به نوع چوب انتخابی دارد، بعد از آن می توانید رنگ را هم به آن ببخشید.

توجه داشته باشید که زیر بنای کف پوش اهمیت زیادی دارد، معمولا بهتر است از چوب هایی با رنگ زمینه قرمز یا نارنجی دوری کنید.‌ اما این به معنای کامل کنار گذاشتن این طیف رنگی نیست بنا بر سلیقه می توانید از این رنگ ها هم استفاده کنید اما در حال حاضر طراحان دکوراسیون داخلی بر روی طیف خاکستری مانور می دهند. این پارکت ها در نظر اول طیفی از رنگ خاکستری را ساطع می کنند و بسیار مناسب برای دکوراسیون مدرن و امروزی هستند. ترکیب رنگ خنکی مانند خاکستری به همراه رنگ های گرم می تواند فضای جذابی را خلق کند. این ترکیب رنگ نه تنها برای پذیرایی بلکه برای تمام مناطق منزل مناسب می باشد.

از آنجایی که انتخاب پارکت یکی از اساسی ترین انتخاب ها می باشد، لازم است در رنگ آن دقت بیشتری شود. برای اینکه بازتاب بهتری از پارکت بگیرید، می توانید در انتخاب رنگ پرده، مبلمان و فرش استفاده کنید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون اتاق خواب از صفر تا صد+تصاویر

انتخاب بهترین رنگ پارکت پذیرایی-وب سایت دکولند

مناسب ترین پارکت برای پذیرایی

علاوه بر بهترین رنگ پارکت پذیرایی، باید به جنس و نوع پارکت هم دقت کنید. ممکن است بگویید که پارکت چوبی را می پسندید اما باید به این نکته توجه کنید که تمیز کردن آن کار بسیار دشواری ست از طرفی باید خیلی مراقب باشید که خراب نشوند.

به عنوان یک قاعده باید در نظر داشته باشید که چوب های سخت تر را برای پذیرایی انتخاب کنید و چوب های نرم تر مانند چوب گردو مناسب برای اتاق کودک یا مکان های کم تردد می باشد.

برخی از چوب ها که تصاویر آن را در بسیاری از دکوراسیون ها مشاهده می کنید از نوع scandi می باشد که در ظاهر زیباست اما به شدت گرد و خاک روی آن می نشیند و کاملا به چشم می خورد.

با بیان موارد فوق می توان دریافت که انتخاب کف پوش های چوبی مانند فرش روشن و کاشی سفید می باشد به همان اندازه نگهداری آن ها سخت است اما اگر شما بتوانید مدام آن را تمیز نگه دارید بهترین انتخاب برای شماست. بهترین رنگ پارکت پذیرایی در جنس چوبی، رنگ های تیره تر می باشد.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان کوچک و بزرگ به شیوه جدید و مدرن

تاثیر رنگ پارکت بر دکوراسیون داخلی

چگونگی چیدمان و انتخاب وسایل پذیرایی، بر جو محیط تاثیر می گذارد. رنگ هایی که در خانه استفاده می کنید هر یک معنا و مفهوم خاصی دارد. علاوه بر این انتخاب رنگ درست می تواند در نورپردازی و روشنایی منزل تاثیر داشته باشید. رنگ های زرد فضا را برای سرگرمی جذاب و مناسب می کنند، اما رنگ های بژ و سفید محیط را باز تر می کند. رنگ هایی مانند خاکستری خنک و روشن است و حس تازگی را به محیط منتقل می کند.

همچنین بخوانید : انواع پوستر دیواری

رنگ هایی مانند قهوه ای و کرم حس طبیعی بودن را منتقل می کند. در گذشته از رنگ های تیره کمتر استفاده می شده است اما رنگ سیاه برای انتخاب پارکت یک رنگ کاملا قدرتمند است که فضا را لوکس و چشمگیر می سازد. با این حال بهترین رنگ پارکت پذیرایی بر حسب سلیقه و لوازم منزل تعیین می گردد، برای این که از انتخاب رنگ پارکت رضایت کامل داشته باشید می توانید کار خود را به طراحان داخلی بسپارید.‌

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *