ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل چیدمان دکوراسیون داخلی یک خانه بسیار جالب است، جایی که شما به عنوان مثال هارمونی، بافت ها و پیکربندی اتاق را برای ایجاد مکان های کاربردی و راحت پیاده می کنید. در این مقاله  ​​اصول، ترفند ها و  عناصر اولیه چیدمان دکوراسیون  داخلی را به شما آموزش می دهیم که می توانید آنها را در منزل خود به کار ببرید.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

هارمونی

هماهنگی اتاق ها به این منظور ایجاد می شود که عناصر تشکیل دهنده آنها با یکدیگر در تعادل باشند و با یکدیگر مخالفت یا رقابت نداشته باشند. این تعادل با چیدمان عناصر به گونه ای حاصل می شود که وزن بصری آنها با یکدیگر تداخل نداشته باشد.

برای کاربردی بودن اتاق ها باید تعادلی بین زیبایی شناسی و بهینه سازی اتاق ها ایجاد کرد. مفهوم هارمونی احتمالاً مهمترین اصل در دکوراسیون داخلی است، زیرا متقاطع با سایر اصول و عناصر اساسی دکوراسیون و طراحی داخلی است

 

تناسب و مقیاس

آیا تا به حال در مکانی بوده اید که به دلیل اینکه پر  از اشیاء است ،  بسیار کوچک به نظر می رسد؟ این یکی از رایج ترین اشتباهات است و نسبت های مناسب را حفظ نمی کند.

اول از همه، مقیاس به اندازه اشیاء نسبت به اندازه اتاق اشاره دارد. از سوی دیگر، نسبت ها اندازه یک چیز را در رابطه با چیز دیگر ارزیابی می کنند.

به عنوان مثال یک میز کوچک در کنار یک مبل بزرگ، متناسب نیست . به طور مشابه، یک اتاق کوچک با یک تخت که تقریباً کل فضا را اشغال می کند، مقیاس خوبی را حفظ نمی کند.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

رنگ

رنگ یکی از اساسی ترین ترفندها در دکوراسیون داخلی است . استفاده صحیح از رنگ‌ها می‌تواند محیط‌هایی را با نیت‌های متفاوت به دلخواه فرد یا خانواده ایجاد کند. برخی تفاوت های ظریف می تواند سبب ایجاد حس های مختلف در یک اتاق شود.

تأثیر رنگ بر احساسات و رفتار به عنوان روانشناسی رنگ نیز شناخته می شود. به عنوان مثال  رنگ آبی باعث تحریک آرامش، رنگ‌های نارنجی خلاقیت را افزایش می‌دهند، رنگ‌های زرد باعث شادی و انرژی می‌شوند و رنگ‌های سبز بر احساس آرامش تأثیر می‌گذارند.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

بافت ها ترفندهای مهمی در دکوراسیون داخلی هستند

بافت ها توسط مبلمان و اشیاء تزئینی استفاده شده در اتاق ایجاد می‌شود. با این حال، آنها همچنین در دیوارها، کف راو سایر مواد تشکیل دهنده اتاق یافت می شوند.

بسته به دکوری که می‌خواهید به آن برسید، آنها باید از نظر استراتژیک گنجانده شوند. مهم است که یک انتخاب محدود اضافه کنید. در غیر این صورت، می توانید یک بافت اشباع ایجاد کنید.

ترفند نورپردازی در دکوراسیون داخلی منزل

نشریه ای از دانشگاه پالرمو بیان می کند که طراحی داخلی باید به زبان نورپردازی صحبت کند ، زیرا ارتباط برقرار می کند و هدفی نمایشی دارد. بنابراین به دنبال ایجاد فضاهای خاصی است.

هنگام برنامه ریزی چیدمان یک اتاق، لازم است نور طبیعی دریافتی آن و نحوه تکمیل آن با نور مصنوعی را ارزیابی کنید. علاوه بر این، ایده خوبی است که به دنبال برخی از نقاط کانونی باشید که می خواهید برجسته کنید.

 

در توزیع اتاق ها و اشیاء، مهم است که مفهوم عملی بودن را در پس ذهن خود داشته باشید. این در مورد ارزیابی رابطه افراد با محیط است. این مهم است که به خاطر داشته باشید که چگونه اشیا و فضاها با فعالیت هایی که در آنجا انجام می شود سازگار می شوند.

از این حیث لازم است فضاها به گونه ای ساماندهی شود که مبلمان و اشیاء تزیینی گردش را تسهیل کرده و در ورودی ها مزاحمت ایجاد نکنند. بنابراین ارزیابی ارتفاعی که عکس ها، قفسه ها و کشوها باید در آن آویزان شوند بسیار مهم است.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از اشکال و خطوط در دکوراسیون داخلی

خطوط و اشکال عناصری برای تعریف و پیکربندی مناطق زندگی هستند. شکل این اشیاء و نحوه چیدمان آنها در کنار هم برای چگونگی درک بصری و فیزیکی مکان تعیین کننده است. آنها همچنین به ایجاد احساسات کمک می کنند .خطوط عمودی روی دیوار به ایجاد حس ارتفاع کمک می کند. از طرفی خطوط افقی باعث ایجاد دامنه در اتاق ها می شود. گنجاندن دایره ها پویایی ایجاد می کند، در حالی که خطوط گرد به نرم شدن فضا کمک می کنند.

 

ایجاد  نقطه کانونی

ترفند آخر در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل ایجاد نقطه است. نقطه کانونی در طراحی داخلی نقطه ای است که بیشترین توجه را در اتاق به خود جلب می کند . یعنی از بقیه متمایز می شود و بقیه دکوراسیون را مشخص می کند.

همچنین می توانید با قرار دادن اشیاء به رنگ برجسته یا در سطح چشم، نقاط کانونی عمدی ایجاد کنید، به عنوان مثال  یک نقاشی یا یک گلدان را به عنوان  نقطه کانونی بشناسید، این به سلیقه شما بستگی دارد که کجا و چه شی ای به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *