دکوراسیون خانه دوبلکس شیک و زیبا

خانه های دوبلکس طرفداران زیادی را میان معماران و طراحان داخلی دارند، در این نوع خانه ها پله ها نقش اساسی را در زیبایی این نوع خانه ها ایفا می کنند. معمولا معماران و طراحان داخلی برای بخش بندی خانه ها و جدا کردن اتاق ها از پله های دوبلکس برای ایجاد زیبایی بیشتر استفاده می کنند. البته جنس پله ها بر حسب سلیقه صاحب خانه و صلاح دید معمار و همچنین بودجه تعیین می شود. در این مقاله از دکولند درباره دکوراسیون خانه دوبلکس سخن می گوییم.تقریبا از نظر همه افراد خانه های دوبلکس زیبا و چشمگیر هستند. و کمتر کسی است که این خانه ها را دوست نداشته باشد. اما برای همه خانه ها نمی توان از این طراحی استفاده کرد و باید پارامتر های خاصی را در این خصوص در نظر گرفت.

خانه دوبلکس چیست؟

البته همه افراد به طور دقیق نمی دانند خانه دوبلکس چیست. برای تعریف بهتر باید بگوییم که خانه دوبلکس یک واحد خانه دو طبقه است که قسمت پایینی طبقه پایین است که معمولا قسمت نشیمن و پذیرایی در آن قرار دارد و اتاق خواب ها در طبقه بالایی واقع شده اند و این دو طبقه با یک راه پله زیبا به یکدیگر دسترسی دارند.

دکوراسیون خانه دوبلکس کلاسیک و یا مدرن

در واقع سبک دکوراسیون خانه دوبلکس را صاحب خانه مشخص می کند. در واقع نمی توان با قطعیت گفت که سبک کلاسیک برای خانه دوبلکس بهتر است و یا سبک مدرن.

از نظر هزینه هم اجرای دکوراسیون کلاسیک معمولا هزینه بالاتری دارند، اما باید این نکته را یاد آور شویم که لزوما هزینه بالا نشانه بهتر بودن یک سبک نیست. شما می توانید با صرف کردن هزینه پایین هم یک خانه دوبلکس شیک، مدرن و زیبا داشته باشید و حتی با انجام هزینه های سنگین خانه شما به سبک کلاسیک دل نشین نباشد.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن

دکوراسیون خانه دوبلکس کلاسیک و یا مدرن

طراحی معماری خانه ها

بیشتر افرادی که به طراحی معماری خانه دوبلکس خود اهمیت می دهند در این دو راهی گیر می کنند، طراحی خانه سمت فرم گرایی باشد یا عملگرایی؟

اگر شما یک تیم متخصص طراحی انتخاب کنید که در کار خود از تجربه و تبحر کافی برخوردارند، طراحی خانه را طوری انجام می دهند که هم فرم گرایی و هم عملگرایی در آن رعایت شده باشد.

عملگرایی خانه دوبلکس بدان معناست که برای تقسیم بندی فضا ار یک لابی زیبا استفاده می شود  و قسمت های عمومی و خصوصی خانه در نظر گرفته می شود. در این نوع طراحی کاربرد فضاها فاکتور بسیار مهمی است.

در طراحی فرم گرایی خانه ها دوبلکس به فرم کلی و متراژ و پلان خانه توجه بیشتری می شود. البته در این مورد باید شرایط مالی و بودجه خود را هم بسنجید. البته بهتر است شما شرایط توپوگرافی منطقه را هم در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید : آینه کاری جدید

راه پله ها در طراحی دکوراسیون

همان‌طور که در بخش ابتدایی مقاله هم گفتیم راه پله ها مهمترین عضو یک خانه دوبلکس هستند. اما انتخاب نوع راه پله که گرد، نیم دایره یا سه طرفه باشد به مساحت زمین و فرم خانه شما بستگی دارد.

راه پله های شیشه ای و مارپیچ جذابیت بسیار زیادی در خانه های دوبلکس ایجاد خواهند کرد اما باعث ایجاد فضاهای پرت زیادی می شوند. در این مواقع معمار راه پله دیگری را برای خانه شما در نظر می گیرد، انتخاب راه پله برای دکوراسیون خانه دوبلکس بسیار مهم است.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل مسکونی

راه پله ها در طراحی دکوراسیون خانه دوبلکس

نمای بیرونی ساختمان های دوبلکس

در حالت کلی نمای ساختمان ها در ایران در دو دسته مدرن و کلاسیک طبقه بندی می شوند.

برای طراحی نمای خانه های دوبلکس از تعادل رنگ های گرم و سرد کنار هم بهره می گیرند. معمولا استفاده از ترکیب رنگی قهوه ای و سفید رواج بیشتری دارد

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی کلینیک

دکوراسیون داخلی خانه دوبلکس

برای چیدمان داخلی خانه باید به سلیقه خود توجه نمایید. شما باید از میان دو سبک کلاسیک و مدرن یکی را برگزینید، اما این انتخاب باید قبل از معماری ساختمان انجام شود. زیرا سبک وسایل خانه باید با سبک پله ها و قسمت های مختلف ساختمان هماهنگی داشته باشد.

مثلا اگر یک خانه دوبلکس طراحی داخلی مدرنی داشته باشد، خرید وسایل کلاسیک اصلا درست نیست. باید سبک مشخصی را پیش بگیرید تا تعادل و زیبایی را کنار هم تجربه کنید.

البته از طراحی حیاط هم غافل نشوید.  دکوراسیون محوطه خانه دوبلکس هم بسیار مهم است. پیشنهاد می کنیم برای این قسمت از مبلمان فضای باز زیبایی استفاده کنید و اگر امکانش را دارید از استخر برای زیبا نمودن محیط استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *