دکوراسیون داخلی فروشگاه

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در جذب مشتری بدون شک دکوراسیون داخلی فروشگاه می باشد. در صورتی که کمی با طراحی آشنا باشید بایستی به خوبی بدانید که دکوراسیون فروشگاهی آمیزه ای از هنر معماری و روانشناسی باشد. از مهم ترین مواردی که بایستی بدان توجه نمایید میتوان به مواردی از قبیل رنگ های استفاده شده، نورپردازی، ویترین خاص، نورپردازی و… اشاره نمود. برای آنکه بتوانید بهترین طراحی در دکوراسیون داخلی فروشگاه پیاده کنید.

باید به پارامتر های نظیر ابعاد محصولات، نوع محصولات و تعداد و البته متراژ فروشگاه دقت نمایید‌. برای مثال اگر محیط کوچک باشد بایست به گونه ای طراحی شود که بتواند رضایت بیشتر مشتریان را جلب نماید. مهم ترین پارامتری که توجه اکثر مشتریان را به سمت خود می کشاند و بایست به آن دقت کنید. طراحی و تولید یک دکور زیبا و جذاب می باشد.

شما در این طراحی بایستی به راحتی مخاطبان توجه کنید و نیاز های آن ها را در اولویت قرار دهید. توجه نمایید که اگر شما اقدام به طراحی مجدد دکوراسیون داخلی مغازه خود نمودید بایستی به دلیل آنکه محل کسب درآمد شما می باشد. ا باید در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل در رابطه با دکوراسیون داخلی فروشگاه گفتگو نماییم.

طراحی ورودی جذاب و مناسب برای دکوراسیون فروشگاه

یک مشتری اولین چیزی که با آن روبرو می شود ورودی فروشگاه می باشد. از اینرو اگر تمایل دارید مشتری را به سمت فروشگاه خود جذب کنید‌ باید به این موارد توجه بسیاری کنید. فضای مناسبی را برای ورود و خروج مشتریان در نظر بگیرید. در بیشتر موارد شاهد این ماجرا بوده ایم که یک ویترین بد موجب شده است که افراد از ورود به آن فروشگاه و در نتیجه خرید منصرف شوند.

همچنین بخوانید : نورپردازی فضای اداری ، آشنایی با اصول نورپردازی در دکوراسیون اداری

طراحی ورودی جذاب و مناسب برای دکوراسیون فروشگاه

رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی فروشگاه

استفاده درست رنگ تعیین می نماید که محصولات فروشگاه تا چه اندازه به  چشم می آیند‌. اگر با روانشناسی رنگ آشنایی داشته باشید بدون شک میدانید که رنگ ها میتوانند در ایجاد حس آرامش، استرس، هیجان و…. تاثیر  داشته باشند. از اینرو به این مسئله توجه نمایید رنگ ها علاوه بر اینکه در ایجاد احساسات مشتری تاثیر دارند. علاوه بر این موارد شما بایستی به رنگ های که قرار است تلفیق کنید و در  کنار هم مورد استفاده قرار دهید توجه کنید. در زمان انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی فروشگاه به مواردی نظیر نوع فروشگاه و اندازه توجه نمایید.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان در تهران

نور مناسب برای ویترین فروشگاه

نور تاثیر بسیاری در  دیده شدن محصولات شما دارد ولیکن نباید از نور بیش از اندازه و یا کم استفاده نمایید. بایستی میزان نور را به گونه ای تنظیم کنید که سبب زیبا تر دیده شدن اجناس شما گردد. علاوه بر این به رنگ نور نیز توجه نمایید‌. از دیگر پارامتر های که شما بایستی به آن دقت کنید زاویه تابش نور می باشد. چنانچه که محل مناسب را برای نصب انتخاب نکنید در این صورت زاویه تابش نور در ویترین اشتباه خواهد بود. در نتیجه همین مسئله سبب تاریک دیده شدن قسمتی از ویترین مغازه تان شود.

همچنین بخوانید : اسرار طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک پزشکی از ایده تا قیمت

نور مناسب برای ویترین فروشگاه

طراحی درست و توجه به تنظیم نور در دکوراسیون داخلی فروشگاه

یکی دیگر از مواردی که شما بایست در دکوراسیون داخلی فروشگاه به آن توجه نمایید نور و روشنایی فروشگاه تان می باشد. بدون شک شما به اهمیت نورپردازی و محل نصب و نحوه نصب چراغ ها واقف هستید. در صورتی که نورپردازی فروشگاه شما به درستی و اصولی صورت گیرد مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه شما خواهد کشاند‌. از اینرو یکی از بهترین کار های که میتوانید انجام دهید. این است که به گونه نورپردازی را در داخل فروشگاه بکار ببرید. که اگر فردی از بیرون به فروشگاه شما نگاه کرد به سمت فروشگاه تان جذب گردد‌. اگر مکان قرار گیری فروشگاه شما به گونه ای است که در طول روز نور طبیعی به آن می تابد. در این صورت طراحی نورپردازی بایست به دو صورت شب و روز و به صورت مجزا و توسط یک فرد متخصص انجام گیرد.

همچنین بخوانید : دکوراسیون کافه رستوران

طراحی درست و توجه به تنظیم نور در دکوراسیون داخلی فروشگاه

نکته

آخرین موردی که شما بایستی در زمان طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه بدان توجه کنید، صندوق فروشگاه می باشد. بهتر است در این مورد از رنگ های آرام بخش نظیر آبی، سفید و… استفاده نمایید.

کلام پایانی

در این مقاله ما تلاش نمودیم برخی از نکات مهم در دکوراسیون داخلی فروشگاه برای شما عزیزان مطرح نماییم. شما در طراحی داخلی فروشگاه بایستی به رنگ بندی درست، روشنایی، مسیر ورود و خروج و… دقت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *