دکوراسیون مطب دندان پزشکی

به احتمال بسیار برای شما نیز پیش آمده است که به مکان های همچون ساختمان های پزشکان و یا مطب ها مراجعه کرده  اید. ولیکن از طراحی و دکوراسیون خوبی برخوردارر نیستند. از اینرو دکوراسیون چنین محیط های به ساده ترین نحو ممکن پیاده شده است. ولیکن ایجاد یک محیط و فضای آرام به خوبی میتواند در ایجاد حس آرامش کمک کننده باشد. از مهم ترین فضا های که نیازمند داشتن یک محیط دنج با دکوراسیون زیبا می باشد؛ دکوراسیون مطب دندانپزشکی است.

بیشتر همه ماها زمانی که تمایل داریم به مطب دندانپزشکی برویم. استرس و اضطراب در وجودمان شکل می گیرد. اگر محیط مطب دندانپزشکی به نحوی طراحی شده باشد که به مراجعه کننده حس آرامش را القا دهد. در این صورت میتواند  قسمتی از این استرس کاهش خواهد یافت. شما بایستی به نحوی بر روی دکوراسیون مطب دندانپزشکی کار کنید؛ که القا کننده حس آرامش و راحتی به بیمار گردد. چنانچه که شما تمایل دارید مطب خود را باز سازی و یا طراحی را در آن اجرا نمایید. بایست در رابطه با یکسری از پارامتر ها اطلاعاتی بدست آورید. در ادامه در این مطلب از دکولند تمایل داریم تا در رابطه با دکوراسیون مطلب دندانپزشکی گفتگو نماییم.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

یکی از مهم ترین بخش ها که بایستی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی به آن دقت نمود؛  طراحی اتاق انتظار می باشد. شما بایستی عناصری همچون نور طبیعی، تابلو ها، نور مصنوعی و…. را به نحوی بکار ببرید که موجب کاهش اضطراب فرد گردد. توجه به رنگ که یکی از  مهم ترین عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون مطب می باشد میتوان یک محیط دلنشین به وجود آورد‌ برای مثال شما میتوانید قسمت عمده طراحی دکوراسیون مطب را به رنگ سفید اختصاص دهید. سپس با بکارگیری رنگ زرد در قسمت های همچون کشو ها یکنواختی را از بین ببرید. استفاده از گل و گیاه را فراموش نکنید چرا که میتوانند منتقل کننده آرامش باشند علاوه بر این به زیبای مطب شما خواهند افزود.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی کلینیک

طراحی داخلی مطب دندان پزشکی

تفکیک فضا های داخلی مطب دندانپزشکی

در مطب های با متراژ های بالا مشکلی در تفکیک بخش های مختلف دندانپزشکی وجود ندارد. ولیکن مهم ترین مسئله در مطب های با متراژ پایین می باشد. چرا که حداقل بایستی دارای قسمت های همچون میز منشی، سالن انتظار و سرویس بهداشتی، اداری، انبار، خدمات و در نهایت قسمت درمانی می باشد. مهم ترین بخش یعنی اتاق درمان و سالن انتظار بایستی به گونه ای طراحی شود که دارای نور طبیعی و یا دست کم یک محیط دلباز باشد تا مراجعه کننده حس راحتی داشته باشد. همچنین در متراژ های کوچک شما میتوانید از پارتیشن ها نیز استفاده نمایید. پارتیشن ها به خوبی میتوانند در تفکیک قسمت های مختلف مطب به شما کمک نمایند.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی آپارتمان

متریال مناسب در دکوراسیون مطب دندانپزشکی

مواد و متریالی که شما در طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی انتخاب می کنید بسیار اهمیت دارد و بر روی نتیجه نهایی کار تاثیر می گذارد. استفاده از آلومینیوم در کنار چوب کاج میتواند بهترین گزینه به حساب آید. برای مثال شما میتوانید برای جدا نمودن اتاق درمان با سالن انتظار از آلومینیوم استفاده نمایید‌. چرا که آلومینیوم در نگاه اول حس تمیزی و استریل بودن را به مراجعه کننده انتقال می دهد. این مسئله یعنی بهداشت و تمیزی در فضا های همچون دندانپزشکی بسیار مهم می باشد.  برای کف سازی اتاق درمان بهترین متریالی که میتوانید بکار ببرید اپوکسی با یک رنگ ملایم  می باشد. در کنار این موارد برای بخش انتظار و قسمت رسپشن بهترین گزینه ای که میتوانید داشته باشید چوب می باشد‌. شاید از خود بپرسید دلیل انتخاب چوب برای چنین فضا های چیست؟ بایستی به شما بگوییم که هدف ایجاد یک محیط دنج و حس گرمی در مراجعه کننده می باشد.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل

متریال مناسب در دکوراسیون مطب دندان پزشکی

نکته

یکی دیگر از ایده های که میتوانید در سالن انتظار اجرا کنید استفاده از قفسه های می باشد‌. قفسه های را در دیوار نصب کنید و از آنها برای نمایش محصولات و یا اجناس استفاده نمایید. حتماً قسمتی را برای کودکان در نظر بگیرید چرا که ممکن است مراجعه کننده با فرزند خود به مطب بیایید.

همچنین بخوانید : بازسازی ویلا در لواسان

کلام پایانی

ما در این مطلب تلاش نمودیم تا اطاعات کاملی را در رابطه با دکوراسیون مطب دندانپزشکی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانگونه که مشاهده کردید ترکیب درستی از المان ها و عناصر به خوبی میتواند یک طراحی جذابی در اختیار شما قرار دهد.

کلام پایانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *