دکوراسیون پذیرایی دوبلکس

برای دکوراسیون پذیرایی دوبلکس باید به کاربرد خانه دوبلکس توجه زیادی کنید، همچنین تزیینات در این خانه ها بسیار مهم هستند. هر اکسسوری و یا وسیله مهمی که به این خانه ها اضافه می نمایید باید ایمنی و امنیت آن بررسی شده باشد. پذیرایی خانه دوبلکس فضای بزرگی برای دکوراسیون دارد و کافی است کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید آن را به زیبایی انجام دهید.

ایده هایی برای دکوراسیون پذیرایی دوبلکس

بیایید ابتدا با مفهوم خانه دوبلکس آشنا شوید، آپارتمان های دوبلکس معمولا یک واحد آپارتمان در دو طبقه است که در طبقه پایین پذیرایی، آشپزخانه و دستشویی قرار می گیرد و اتاق های خواب، حمام و سرویس بهداشتی در طبقه بالا ساخته می شوند. برای دکوراسیون پذیرایی دوبلکس باید توجه کنید که فضای دنج و حریم خصوصی اتاق خواب ها در طبقه بالا کاملا رعایت شود و دور از افراد غریبه و یا مهمان ها باشد.

من به خانه دوبلکس به چشم یک واحد آپارتمان دو طبقه نگاه نمی کنم، در نظر من خانه دوبلکس یک مکان جدید برای تزیینات و اجرای ایده های دکوراسیون است. برای پذیرایی خانه دوبلکس می توانید از ایده های دکوراسیونی موجود استفاده کنید و یک مکان زیبا در خانه ایجاد کنید. خانه دوبلکس ساختار بسیار خوبی دارد و معمولا ‌وسیع می باشد.

به دلیل این ساختار ویژه، می توان از مکان های بالقوه آن بیشتر استفاده نمود. اما برای دکوراسیون پذیرایی دوبلکس باید به کارایی و کاربرد خانه توجه ویژه ای کنید و فقط تزیینات را مد نظر قرار ندهید. هیچ عنصری را بدون در نظر گرفتن امنیت و ایمنی آن به خانه وارد نکنید.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان کوچک

ایده هایی برای دکوراسیون پذیرایی دوبلکس

 

پله های زیبا؛ عنصر جدا نشدنی دکوراسیون

پله ها عنصر اصلی یک خانه دوبلکس می باشند و جای زیادی هم برای دکوراسیون و تزیین دارند. پله های مارپیچ شیشه ای بسیار زیبا هستند، اما شما باید به ایمنی و راحتی آن هم توجه کنید. پله های بدون نرده، خیلی زیبا نیست. این روزها پله های معلق مارپیچ بسیار ترند شده است و شما می توانید آن را مطابق سلیقه خودتان انتخاب کنید.

از فضای زیر پله هم می توان استفاده های زیادی کرد. قفسه ها، واحد های دیواری، انبار و … را می توان زیر پله های دوبلکس ماهرانه جا داد و از این فضا استفاده کرد. همچنین اگر به گل و گیاه علاقه‌مندید می توانید گل و گیاه و تراریوم ها را زیر پله های دوبلکس استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از گیاهان به باطراوت کردن محیط کمک کنید. پله های شیشه ای و پله های ترنسپارت توهم فضای بیشتر را در خانه دوبلکس شما ایجاد می کنند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دیوار ها در دکوراسیون پذیرایی خانه دوبلکس

دیوار ها در دکوراسیون پذیرایی نقش اساسی دارند. رنگ های سفید و مشکی همیشه خانه را صمیمی تر و قابل اعتماد تر نشان می دهد و نگاه بی انتهایی را در خانه برای شما به همراه دارند.

در پذیرایی خانه دوبلکس سقف و دیوارهای زیادی وجود دارد و به این فضاها می توان به چشم یک فضای بیشتر برای هنرمندی و طراحی نور در سقف و دیوار نگریست.

اگر خانه دوبلکس شما حیاط دار است و از بابت به خطر افتادن حریم خصوصی خود نگران نیستید، می توانید از دیوارهای شیشه ای استفاه کنید تا منظره زیبای حیاط را هم بتوانید تماشا کنید.

برخی از خانه های دوبلکس سقف بسیار بلندی دارند، شما می توانید از این سقف بلند استفاده زیبایی کنید و یک لوستر بزرگ و زیبا روی سقف نصب نمایید. دیوارهای بزرگ مکان بسیار خوبی برای نصب تابلوهای تقاشی زیبا و شیک هستند، تابلوهایی وسیع که بخشی از دیوار را می پوشانند، صاحب خانه را لاکچری تر و ثروتمند تر نشان می دهد.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل

طراحی دیوار ها در دکوراسیون پذیرایی خانه دوبلکس

 

فضای استراحت در خانه دوبلکس

اگر خانه شما بزرگ است می توانید یک فضا مخصوص استراحت داشته باشید. فضای کار و زندگی را از هم جدا کنید و در طبقه بالا یک فضای کار بسازید و زمانی که به تمرکز نیازمند شدید از این اتاق استفاده کنید.

همچنین بخوانید : طراحی کابینت آشپزخانه

فضای استراحت در دکوراسیون خانه دوبلکس

کلام آخر

در این مقاله از دکولند شما را با ایده هایی برای دکوراسیون پذیرایی دوبلکس آشنا کردیم. دکولند یک مجله آنلاین درباره دکوراسیون منزل و محل کار است و شما عزیزان می توانید از مقاله های این سایت استفاده کنید و ایده بگیرید. در مقاله های وبلاگ ما، متد های نوین طراحی دکوراسیون و بهترین ایده ها برای دکوراسیون منزل خود ارائه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *