دکوراسیون پذیرایی مدرن

دکوراسیون اتاق پذیرایی نقش بسیار مهمی را در زیبایی خانه بازی می کند. زیرا اتاق پذیرایی مهمترین عضو هر خانه برای دکوراسیون است. در اینن اتاق از مهمانان پذیرایی می شود و همچنین افراد خانواده بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. در واقع اتاق پذیرایی، به نوعی ویترین خانه شما به شمار می آید. در این مطلب از دکولند با شما هستیم تا راجع به دکوراسیون پذیرایی مدرن بیشتر بگوییم.

همان‌طور که اشاره کردیم پذیرایی مهمترین اتاق هر خانه است که باید به زیبایی چیدمان شود، برای دکوراسیون پذیرایی مدرن چیدمان مبلمان، نورپردازی، کاغذ دیواری، رنگ دیوارها و وسایل، انتخاب پرده، اکسسوری های تزیینی و دیوار پشت تلویزیون بسیار مهم هستند.

دکوراسیون پذیرایی مدرن یکی از پرطرفدارترین سبک ها برا پذیرایی است؛ زیرا در این سبک عناصر دکوری و اکسسوری های کمتری استفاده می شود و این روزها که خانه ها را کوچکتر می سازند کاربردی تر است. سبک دکوراسیون پذیرایی سبک کل خانه را تعیین می کند.

رنگ اتاق در دکوراسیون پذیرایی مدرن

گفتیم که رنگ یکی از عواملی است که در چیدمان و دکوراسیون مدرن تأثیر زیادی می گذارد. اما برای انتخاب رنگ باید به نکات زیر توجه کنید:

رنگ اتاق پذیرایی باید با سایر المان ها هماهنگ باشد.

ابتدا  رنگ وسایل را انتخاب نمایید و سپس برای دیوار کاغذ رنگی و یا رنگ انتخاب کنید.

از رنگ های خنثی و یا پاستیلی برای دیوارهای خانه مدرن خود استفاده کنید تا مبلمان و لوازم دکوری بیشتر به چشم بیایند.

رنگ دیوارها باید با نور طبیعی اتاق پذیرایی تناسب داشته باشد. اگر اتاق شما از نور طبیعی زیاد بهره مند باشد، می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید، اگر چنین نبود باید از رنگ های روشن برای دیوارها استفاده نمایید تا اتاق تاریک و کوچک نشان داده نشود. برای اتاق های پذیرایی شمالی بهتر است از رنگ های گرم و برای اتاق پذیرایی جنوبی از رنگ های  سرد استفاده کنید.

ابعاد پذیرایی هم در انتخاب رنگ تاثیر گذار است. رنگ های روشن به طور طبیعی خانه را بزرگتر نشان مب دهند، به همین دلیل

استفاده از رنگ های کرم و سفید گسترده تر است. به طور کلی از رنگ های خنثی در سبک دکوراسیون پذیرایی مدرن بیشتر استفاده می شود

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن

رنگ اتاق در دکوراسیون پذیرایی

نور در دکوراسیون پذیرایی مدرن

نور هم در کنار رنگ یکی از المان های مهم سبک دکوراسیون می باشد. ترجیح اکثر افراد این است که اتاق پذیرایی نور کافی و مناسب داشته باشد و هر چه پنجره و نور طبیعی بیشتر باشد، فضا بزرگتر به نظر می رسد. اگر در پذیرایی خود پنجره مناسبی دارید بهتر است مبلمان را کنار پنجره بچینید تا هم از نور طبیعی روز بی بهره نمانید و هم از منظره زیبای پشت پنجره استفاده کنید. برای نور مصنوعی هم از لوستر های ساده و مینیمال استفاده نمایید.

نکته: سعی کنید لوازم دکوری کوچک و زیاد را کنار هم نچینید تا نور مستقیما به تمام قسمت های پذیرایی برسد.

همچنین بخوانید : طراحی کابینت آشپزخانه

نقش مبلمان در دکوراسیون

شما باید مبل ها را طوری بچینید که فاصله آن ها نه کم باشد و نه زیاد. اگر فاصله زیاد باشد، جو صمیمی بین افراد و ارتباط آن ها دچار مشکل می شود و اگر فاصله کم باشد، فضا شلوغ و به هم ریخته به نظر می رسد.

مبلمان را کنار دیوار به صورت قطاری قرار ندهید، مگر خانه شما مدرسه و یا حسینیه است؟

بهتر است مبل ها را در مرکزیت یک محیط دور هم قرار دهید و کمی آن ها را به سمت مرکز و نزدیک به یکدیگر بگذارید. برای دکوراسیون پذیرایی مدرن از مبلمان با خطوط ساده و ظریف و پارچه هایی یکدست با رنگ روشن تر استفاده کنید.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان

نقش مبلمان در دکوراسیون پذیرایی مدرن

پرده در دکوراسیون پذیرایی

پرده ها وظیفه دارند در خانه میزان نور را کنترل کنند. رنگ پرده باید با رنگ وسایل منزل هماهنگی داشته باشد، در این صورت فضای اتاق پذیرایی زیبا و خاص می شود. در دکوراسیون مدرن همیشه پرده هایی ساده انتخاب می شود و می توانید از پرده های پانچ ساده و یا پرده های شید رومی استفاده کنید.

همچنین بخوانید : آینه کاری جدید

نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی مدرن

پوشاندن دیوارهای اتاق پذیرایی با کاغذ دیواری های شیک و پوستری فکر خوبی است. البته حواستان باشد از کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و درهم استفاده نکنید. بهتر است کاغذ دیواری طرح دار ویا سه بعدی را فقط برای یک دیوار، مثلا دیوار پشت کاناپه، استفاده کنید و بقیه دیوارها را با طرح های ساده تزیین کنی

 

نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی مدرن

فرش اتاق پذیرایی

در خانه های ایرانی فرش بسیار مهم است. اما در دکوراسیون به سبک مدرن آنچه اهمیت دارد انتخاب ابعاد فرش است. ابعاد فرش شما باید طوری باشد که ۲۵ تا ۵۰ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. اگر فرش خیلی کوچک باشد باعث می شود فضای اتاق کوچکتر به نظر برسد.

شما می توانید بر حسب سلیقه خود از فرش های فانتزی، مدرن و حتی فرش های ایرانی استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به دکوراسیون پذیرایی مدرن سخن گفتیم و المان های مهم آن را بررسی کردیم. شما می توانید خلاقیت و سلیقه خود را با این ایده ها ترکیب کنید و پذیرایی منحصر به فرد خودتان را داشته باشید.

فرش در دکوراسیون

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *