امروزه استفاده از پارکت لمینت بسیار رایج شده است. پارکت لمینت یکی از محبوب‌ترین تجهیزات برای چیدمان خانه و یا حتی محیط کار است. از پارکت لمینت در ساختمان‌های مسکونی، اداری و حتی تجاری می‌توان استفاده کرد. پارکت‌های لمینتی تنوع بسیار بالایی دارند. برای اینکه پارکت لمینت دقیقاً مطابق سایز محل موردنظر شما باشد باید روش اندازه‌ گیری پارکت را بدانید.

پارکت‌ها لایه مقاومی از جنس لمینت دارند. اگر می‌خواهید در مکانی پر رفت‌وآمد از پارکت استفاده کنید لازم نیست نگران آسیب زودهنگام به پارکت باشید. به‌دست‌آوردن اندازه متراژ محیطی که در نظر دارید کار سختی نیست. در اندازه‌گیری محیط موردنظر خود دقت کافی به کار ببرید. نکته مهم در خرید پارکت؛ یعنی خرید تعدادی اضافه برای اینکه شاید اندازه‌گیری شما اشتباه باشد فراموش نشود.

روش اندازه‌گیری پارکت

روش اندازه‌ گیری پارکت لمینت

توجه داشته باشید که اندازه‌گیری پارکت لمینت باید بادقت و با اطلاعات کافی انجام شود. برای اینکه اندازه دقیق پارکت را به دست آورید بهتر است طول و عرض را به‌دقت اندازه‌گیری و یادداشت کنید. بعد از اینکه طول و عرض محیط را اندازه‌گیری کردید آنها را جمع‌بندی کنید تا مساحت دقیق و موردنیاز برای پارکت را به دست آورید.

برای به‌دست‌آوردن مساحت محیط مورد نظرتان از روش اندازه‌ گیری پارکت یعنی اندازه‌گیری و جمع‌بندی استفاده کنید. اندازه‌گیری به این صورت است که اگر طول ۲۰ و عرض ۱۰ باشد باید طول را ضربدر عرض کنید. البته باید توجه داشته باشید که این موضوع برای محیط مربع یا مستطیل کاربرد دارد و اشکال دیگر روش اندازه‌ گیری پارکت متفاوتی دارند.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون اتاق خواب از صفر تا صد+تصاویر

پارکت چیست؟

برخی پارکت را با کف‌پوش اشتباه می‌گیرند. پارکت از جنس چوب طبیعی و کف‌پوش از جنس پلاستیک است. برای به‌دست‌آوردن پارکت در ابتدا چوب را به الوار تبدیل و سپس برش می‌دهند. بعد از اینکه چوب درخت برش داده شد به آن لاک و ساب افزوده می‌شود تفاوت بین پارکت‌ها بستگی به نوع درختشان دارد.

همچنین بخوانید : اصول و مراحل نوسازی و بازسازی ساختمان

 لمینت چیست؟

لمینت را از چندلایه چوب فشرده می‌سازند. باتوجه‌به این موضوع لمینت به طور مستقیم از چوب درخت استفاده نمی‌کند. لمینت فقط طرح چوب را در قسمت سطح خود دارد. از جمله محبوب‌ترین لمینت‌ها لمینت ضد آب است. استفاده از لمینت ضد آب به‌خصوص در چند سال اخیر بسیار رایج شده است. مهم‌ترین مزیت لمینت می‌توان به قیمت مناسب و رو به پایین، مقاومت در برابر آب و قابلیت نصب آسان آن اشاره کرد.

روش اندازه‌گیری پارکت

تفاوت پارکت و لمینت چیست؟

اولین تفاوت پارکت با لمینت نحوه نصب آنها است. برای نصب پارکت‌ها حتماً باید از چسب، ساب و لاک استفاده کرد. ویژگی مهمی که پارکت در مقایسه با لمینت دارد استفاده از پارکت بعد از ۲۴ ساعت ممکن است و می‌توانید وسایل موردنیاز را روی آن قرار دهید.

لمینت برای نصب شدن نیازی به چسب، ساب و یا لاک ندارد. طراحان برای لمینت‌ها از لایه‌ای به نام کلیک که دورتادورشان قرار دارد برای نصب کردن استفاده می‌کنند. کلیک‌ها به‌صورت نرو ماده درون یکدیگر چفت می‌شوند. بعد از اینکه روش اندازه‌ گیری پارکت را یاد گرفتید و آن را تهیه نمودید و در نهایت نصب کردید باید بدانید که پارکت قابلیت جداسازی ندارد اما لمینت قابلیت جداسازی دارد. شما می‌توانید جای لمینت را تغییر دهید بدون اینکه به آن آسیبی وارد کنید.

همچنین بخوانید : پارکت و لمینت

محاسبه تعداد پارکت لمینت با استفاده از روش اندازه گیری لمینت

بعد از اینکه متراژ کف را به‌صورت کامل به دست آوردید نوبت به انتخاب برند موردنظر است. توجه داشته باشید که انتخاب برند بسیار مهم است در واقع جنسی با ماندگاری بالا انتخاب کنید. با انتخاب برند ورد نظرتان و محاسبه متراژ باید به مقدار لازم پارکت لمینت را خریداری کنید.

درون هر کارتن پارکت لمینت تعداد معین و مشخصی وجود دارد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید مقدار موردنظر را انتخاب کرده و خریداری کنید. موقع خرید پارکت و بعد از محاسبه مقدار موردنیاز حتماً ۱ تا ۲ عدد پارکت اضافه تهیه کنید.

روش اندازه‌گیری پارکت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای کف خانه است. در سال‌های گذشته از موکت و یا فرش به تعداد زیاد استفاده می‌شد. از جمله مشکلاتی که فرش و موکت در فضای خانه دارند، این است که هرچند وقت باید هزینه‌ای برای شستشو آنها پرداخت شود. پارکت‌های لمینتی قابلیت شستشوی آسان دارند.

استفاده از پارکت لمینت به شما این امکان را می‌دهد که تمام محیط ساختمان خود را بپوشانید. روش اندازه‌گیری پارکت به این صورت است که شما ابعاد موردنظر را به دست میاورید و در نهایت پارکت موردنظر را خریداری می‌کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *