زیبا سازی نمای ساختمان-وب سایت دکولند

نمای ساختمان اولین قسمت از ساختمان است که توجه مخاطب به آن جلب می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد روش های ارتباطی، انتشار مطالب و پیشنهادات مفید در تمامی زمینه ها، این امکان را به ما می دهد که در هر زمینه ای ایده های جدید و جالبی پیدا کنیم. این امر در مورد هنرها و صنایع دستی معماری نیز صدق می کند در این مقاله سعی دارد شما را با ایده های جذاب و ساده در زیباسازی نمای ساختمان آشنا کنیم. برای زیبا سازی نمای ساختمان، در این پست با با دکولند همراه باشید.

نور در زیبا سازی نمای ساختمان

نور و نورپردازی یکی از جلوه‌های بی نظیر است که برای نمای ساختمان می‌توان از آن به خوبی بهره‌مند شد. نورپردازی علاوه بر ایجاد جذابت در نقاط متفاوت در جلوی ساختمان، می‌تواند به جلب توجه بصری ساختمان شما نیز کمک کند. می‌توانید از نورهای آبی و نارنجی استفاده کنید. اگر عمق ساختمان شما کم است می‌توانید نورهای عمودی روی بدنه ساختمان را روشن کنید و نور و زیبایی را به نمایش بگذارید.
می‌توانید منابع نور نما را خریداری کرده و در قسمت‌های مختلف نما نصب کنید. چراغ‌های اصلی و بزرگ را روی بدنه ساختمان و چراغ‌های جانبی زیر پنجره‌ها نصب کنید.
به یاد داشته باشید که چراغ‌هایی که استفاده می‌کنید باید به خوبی قرار داشته باشند. این اجازه نمی‌دهد نور آلودگی ایجاد کند. نورپردازی در طراحی نما یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که به زیبایی نمای ساختمان‌ها کمک می‌کند

همچنین بخوانید : بازسازی ویلا شمال

زیبا سازی نمای ساختمان-وب سایت دکولند

تأثیر گل و گیاه در زیباسازی نمای ساختمان

یکی دیگر از روش‌ها برای تزیین طرح نما استفاده از گل و گیاه در جلوی ساختمان است. طراحی جلوی ساختمان شما ممکن است این اجازه را ندهد. اما می‌توانید گلدان را در بالکن خود قرار دهید. گلدان‌های گل و پیچک از جمله گل‌هایی هستند که در خود زیبایی خاصی دارند. حال تصور کنید نمای ساختمان شما با گل و گیاه طبیعی پوشیده شده است.
می‌توانید با قرار دادن چند گلدان مختلف در فصول مختلف سال نمای خود را زیبا کنید. مهم نیست ساختمان شما چقدر قدمت دارد، مهم این است که استفاده از گل‌ها و گیاهان طبیعی نشاط زندگی و سرسبزی را در شما و مخاطبان ساختمان شکوفا می‌کند.

جهت جلوگیری از لیز خوردن گلدان‌ها از بالکن‌ها و لبه‌های پنجره استفاده کنید و یا از وسایل حفاظتی ۳ سانتی متری در جلوی گلدان‌ها استفاده کنید تا خطر سقوط را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. می‌توانید از گلدان‌های مخصوص موجود در بازار برای نما استفاده کنید. این گلدان‌ها را می‌توان روی طاقچه، روی تراس و… استفاده نمایید.

شما با باز کردن پنجره‌ها می‌توانید رایحه دلنشین گل‌ها را به داخل خانه بیاورید با این کار انرژی مثبت از طریق بیرون خانه وارد منزلتان خواهد شد و حس شادابی را در تمامی اعضای خانواده به وجود خواهد آورد. این را هم در نظر داشته باشید که هر چه نمای ساختمان ما زیباتر و خنک‌تر باشد و منظره شهر جذاب‌تر باشد، شهری پر طراوت و زیبایی خواهیم داشت.

همچنین بخوانید : بازسازی آپارتمان قدیمی

نور در زیبا سازی نمای ساختمان-وب سایت دکولند

پنجره

برای داشتن یک خانه با امکانات خانه سبز شما باید در همان ابتدای بازسازی نما اصول و قواعد این گونه طراحی را در برنامه بازسازی خانه خود قرار دهید. با مشاوره و کمک گرفتن از متخصصان بازسازی نما آنها به خوبی می‌توانند شما را در داشتن فضای مناسب برای چیدمان گلدان‌ها یا استفاده از فلاور باکس‌ها راهنمایی نمایند.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان قدیمی

فلاور باکس برای زیبا سازی نمای ساختمان

می‌توانید از چوب‌های مخصوص یا ساده استفاده کنید اما ترجیحاً از چوب‌هایی استفاده کنید که مقاومت بالاتری داشته باشند زیرا مستقیماً در مقابل با باد و باران قرار دارند. حالا با این چوب‌ها می‌توانید برای گل‌های خود ظروف بسازید. اما باید در نظر داشته باشید که محافظت و نصب صحیح و بادوام این فلاور باکس‌ها بسیار مهم است زیرا در صورت ایمن نبودن در نصب و سقوط می‌توانند ضررهای مالی و جانی به شما وارد کنند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل

پوشاندن تجهیزات بالکن

گاهی اوقات تجهیزاتی مانند کولر یا  کولر گازی ممکن است در بالکن شما قابل مشاهده باشند. احتمالاً با ساختمان‌هایی مواجه خواهید شد که در هر بالکن یک کولر آبی دارند. زیبایی شهر با توجه داشتن به همین نکات کوچک شکل می‌گیرد.
برای نداشتن جلوه و نمایی زشت می‌توانید یک نرده چوبی ساده در جلوی بالکن بسازید تا نمای کولر را بپوشانید. هرکدام از ما با توجه داشتن به این نکات علاوه بر کمک کردن به نمای ساختمان خود می‌توانیم سهم کوچکی در زیبا سازی نمای شهر خود داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *