طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک به‌خصوص در سال‌های اخیر بسیار قابل‌توجه است. اگر بخواهید متراژ خانه‌ها را با گذشته مقایسه کنید متوجه خواهید که سال‌به‌سال خانه‌ها کوچک‌تر می‌شوند. خانه‌های آپارتمانی امروزی مساحتی حتی کمتر از ۱۰۰ متر نیز دارند بنابراین جز خانه‌های کوچک به‌حساب می‌آیند. شرایط اقتصادی و مالی به‌گونه‌ای است که افراد ترجیح می‌دهند در خانه‌های کوچک زندگی کنند.

طراحی داخلی آپارتمان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به‌حساب می‌آید که در انتهای پروسه ساخت انجام می‌شود. افراد دغدغه زیادی برای چیدمان آپارتمان‌های خود دارند. درصورتی‌که افراد طراحی درست و مناسبی برای منزلشان در نظر بگیرند می‌توانند طراحی زیبایی داشته باشند. برای طراحی به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید و کوچک ترین مسائل را با دقت و به درستی انتخاب کنید.

طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک

ایده‌هایی برای طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک

برای طراحی خانه‌های کوچک بهتر است از ایده‌هایی که مناسب‌تر هستند استفاده کنید،

رنگ‌بندی: یکی از مهم‌ترین مسائل استفاده از رنگ‌های مناسب در طراحی آپارتمان است. استفاده از رنگ‌های گرم در محیط خانه با اینکه حس خوبی به افراد می‌دهد اما بهتر است در خانه‌های کوچک استفاده نشود. استفاده از رنگ‌های سرد باعث بزرگ‌تر دیده‌شدن فضای خانه می‌شود. اگر از رنگ‌های گرم استفاده کنید آپارتمان شما کوچک‌تر از چیزی که هست به نظر می‌رسد.

چیدمان وسایل: بعد از اینکه رنگ مناسب خود را انتخاب کردید به چیدمان وسایل دقت کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک سالن پذیرایی است. به اتاق نشیمن و سالن پذیرایی دقت بیشتری داشته باشید.

مبلمان: از مبلمان ال مانند برای فضای منزل استفاده کنید. از مبلمان سلطنتی و بسیار بزرگ بهتر است که به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید.

تلویزیون: یکی دیگر از نکات مهم برای چیدمان و طراحی استفاده از تلویزیون‌های دیواری است.

همچنین بخوانید : برای تغییر دکوراسیون چه کنیم؟

طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک

طراحی بخش‌های مختلف آپارتمان‌های کوچک

باوجوداینکه آپارتمان‌ها سال‌به‌سال کوچک‌تر می‌شوند می‌توان از ایده‌هایی برای بزرگ‌تر دیده‌شدن خانه‌ها و طراحی داخلی آپارتمان های کوچک استفاده کرد. طراحی بخش‌های مختلف را با جزئیات بررسی می‌کنیم،

راهرو: استفاده از آینه را فراموش نکنید. استفاده از آینه در راهروها یکی از ابزارهای ساده برای بزرگ‌تر دیده‌شدن است. درصورتی‌که آینه‌ها را روبروی پنجره قرار دهید این موضوع چندبرابر نیز می‌شود.

آشپزخانه: از رنگ‌های روشن برای آشپزخانه استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های سفید برای دیوار و کابینت‌ها فراموش نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره وارد لینک زیر شوید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

 

اتاق‌خواب: اتاق‌خواب یکی از بخش‌های مهم هر خانه‌ای است. در انتخاب وسایل اتاق‌خواب و چیدمان دقت کنید. از وسایلی که در بازار به‌صورت رایج وجود دارند استفاده نکنید. در انتخاب وسایل اتاق‌خواب دقت بیشتری به خرج دهید و از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

فضای کلی خانه: باتوجه‌به موارد بالا استفاده از گل‌وگیاه بسیار مهم است. از گل‌های آویزی استفاده کنید تا فضا را زیبا کنید و از شلوغی نیز خودداری کنید.

طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک

انتخاب مبل در طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک

بخش مهمی از طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک مربوط به انتخاب مبل می‌شود. باید توجه داشت که انواع مختلفی از مبل‌ها وجود دارند. مبل‌هایی نظیر:

مبل ال: از جمله پرطرف‌دارترین مبلمان برای خانه‌های کوچک مبلمان ال شکل هستند. مبلمان ال فضای کمی از خانه را اشغال می‌کنند. تنوع مبلمان ال در انواع، رنگ، جنس و… وجود دارد. انتخاب این نوع مبل بسیار تاکید می‌شود.

مبل تختخواب‌شو: همان‌طور که از اسم آن مشخص است این مبل‌ها دو کاربرده هستند. برای طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک از مبل‌های تختخواب‌شو ظریف استفاده کنید.

مبل لاوسیت: شاید اسم این نوع مبلمان را نشنیده باشید. مبلمان لاوسیت مبل‌های دونفره هستند که فقط به‌صورت دونفره ساخته می‌شوند. برای استفاده از مبلمان در آپارتمان از این نوع مبل‌ها استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که در کشور ایران این مبلمان بسیار رایج نشده است.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک

همان‌طور که میدانید امروزه تعداد خانه‌های آپارتمانی بسیار زیاد شده‌اند. هرچه به جلوتر می‌رویم استفاده از خانه‌های حیاط‌دار و بزرگ کمتر می‌شود. ازآنجایی‌که قیمت خانه‌ها بسیار بالا رفته است خانه‌های کوچک بیشتر استفاده می‌شوند. طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک برای بهتر دیده‌شدن خانه‌های کوچک بسیار حائز اهمیت است. هرچه در طراحی آپارتمان دقت بیشتری بکار برده شود محیط آپارتمان زیباتر می‌شود.

همچنین بخوانید :  طراحی دکوراسیون خانه کوچک

 

ایده‌های متنوعی برای زیباتر دیده‌شدن فضای خانه‌های کوچک وجود دارد. استفاده از رنگ‌های روشن بخصوص سفید در طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک بسیار مناسب است. از وسایل مناسب برای طراحی استفاده کنید و از شلوغی پرهیز کنید. هرچه کمتر از تجهیزات استفاده کنید بهتر است. اگر شما در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید نگران طراحی خانه خود نباشید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *