چند نمونه طراحی داخلی برای واحدهای آپارتمانی لوکس

پیش از اینکه چیدمان و طراحی داخلی آپارتمان لوکس را شروع کنیم بهتر است استایل و سبک زندگی مورد علاقه‌مان را تعیین کنیم؛ چراکه این مسئله برای پیشبرد مراحل طراحی سرنوشت‌ساز خواهد بود. ممکن است فضای دلخواه شما یک فضای سنتی، لوکس، مدرن، رسمی یا مینیمال و… باشد، البته که هیچ یک از این سبک‌ها برتری و ارجحیتی نسبت به دیگری ندارند و انتخاب شما بیش از هر چیزی به فضای روحی و سلایق شخصی‌ و ایده‌آل‌هایی که برای محیط زندگی در ذهن دارید بستگی دارد. پس با خودتان روراست باشید و با دقت انتخاب کنید تا نتیجه‌ی کار به تصویر ذهنی‌تان نزدیک‌تر باشد.

حالا فرض می‌کنیم که انتخاب شما داشتن یک استایل لوکس برای آپارتمان‌تان است. انتخاب وسایلی که با ابعاد فضاهای در دسترس متناسب باشد، رعایت هارمونی رنگ‌ها، تناسب وسایل و اشیاء با سبک یک آپارتمان لوکس و همینطور کفپوش‌ها، رنگ دیوارها، کاغذ دیواری و نوع پوششی که برای دیوارها انتخاب می‌شود، نورپردازی و حتی درجه خلوتی یا شلوغ بودن فضاها از جمله مواردی است که برای طراحی داخلی باید در نظر گرفته شود.

آیا یک فضای داخلی لوکس در نقاط مختلف جهان تعریف یکسانی دارد؟

اینکه تعریف ما از یک آپارتمان لوکس یا به طور کلی فضای لوکس و پارامترهای تعیین‌کننده آن چیست به ذهنیت ما و پیش و بیش از آن محیط زندگی‌مان بستگی دارد. تعریف یک آپارتمان لوکس در دبی ممکن است بسیار متفاوت باشد از تعریفی که ما در ایران از چنین فضایی داریم یا تعریفی که در کشوری دیگر مثلا نیوزلند از فضاهای لوکس مطرح می‌شود.

به طور مثال رعایت ظرافت خاص فرانسوی در منازل لوکس فرانسه بسیار بااهمیت است و یک خانه‌ی مجلل فرانسوی می‌تواند با ترکیب رنگ سفید و سهم کمتری از رنگ صورتی و کاغذ دیواری‌های روشن و پارچه‌های مخمل و تور و ابریشم شکل بگیرد اما در یک خانه لوکس که به سبک و ذائقه‌ی عربی نزدیک است احتمالا حضور رنگ‌های تند و ترکیب‌هایی مثل زرشکی و طلایی به چشم می‌آید.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

فضای داخلی لوکس در نقاط مختلف جهان

پارامترهای کلی برای طراحی داخلی آپارتمان لوکس

حالا با این پیش‌فرض‌ها و با آگاهی از اینکه در هر حال سلیقه و ایده‌‌‌‌‌آل شما شکل و استایل منزل‌تان را تعیین خواهد کرد، در ادامه پارامترهایی را که عموما می‌توان برای داشتن یک آپارتمان لوکس در نظر گرفت، به اختصار شرح می‌دهیم.

کیفیت مواد و مصالحی که در طراحی داخلی استفاده می‌کنیم بسیار مهم و تعیین‌کننده است، کیفیت اکسسوری‌ها و مبلمان نیز می‌تواند جلوه‌ای خاص به فضای داخلی ما بدهد. بنابراین در صورتی که از نظر هزینه محدودیت داشته باشیم انتخاب ما برای داشتن یک آپارتمان لوکس خلوت‌تر کردن فضا و جایگزینی وسایل باکیفیت با وسایل بیشتر و باکیفیت کم، خواهد بود.

استفاده از خط‌های صاف و منظم و نیز به کار بردن حداقل رنگ در طراحی داخلی نیز از جمله پارامترهای مهم برای طراحی یک آپارتمان لوکس می‌باشد. انتخاب نورپردازی مناسب، استفاده از نور طبیعی در حد امکان، تناسب دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل با این سبک، رعایت هارمونی رنگ‌ها و همینطور هماهنگی جنس و بافت اشیا و متریال به کار رفته با فضایی که از یک آپارتمان لوکس انتظار می‌رود و تناسب طراحی با کاربری هر بخش از آپارتمان از جمله اتاق خواب‌ها، نشیمن، آشپزخانه و… از جمله مهمترین شاخص‌هایی هستند که می‌توانند برای داشتن یک آپارتمان لوکس به شما کمک کنند.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان کوچک و بزرگ به شیوه جدید و مدرن

چه وسایلی در طراحی داخلی آپارتمان لوکس تعیین‌کننده هستند؟

استفاده از آینه‌ها که با بزرگ‌تر و نورانی‌تر جلوه دادن فضا و نیز بهره بردن از سطوح صاف و صیقلی و همینطور متریال‌ براق، کمک گرفتن از فرش‌های زیبایی که با طراحی داخلی و سبک طراحی آپارتمان تناسب و هارمونی داشته باشند، طراحی نورپردازی مناسب و همینطور استفاده از لوسترهای زیبا، دقت در طراحی آشپزخانه به عنوان یکی از بخش‌های تاثیرگذار در طراحی و استایل فضای منزل و موارد این‌چنینی نکات ساده‌ای هستند که توجه به آن‌ها نقش پررنگی در طراحی داخلی آپارتمان شما خواهد داشت.

در نهایت باید این نکته را در نظر گرفت که استفاده از مبلمان لوکس، پرده‌های مجلل، فرش‌های ابریشم یا اکسسوری‌های گران‌قیمت به تنهایی نمی‌تواند برای داشتن یک آپارتمان لوکس کافی باشد، پس برای داشتن یک فضای داخلی لوکس باید حتما به اصول طراحی داخلی توجه شود؛ بهره گرفتن از نظر متخصصین و کارشناسان این حوزه نیز بسیار راهگشا خواهد بود.

همچنین بخوانید : بازسازی ویلا

طراحی یک فضای داخلی لوکس

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *