طراحی دکوراسیون اداری خلاقانه-dekoland.net

مهم‌ترین ویژگی طراحی دکوراسیون اداری خلاقانه خوب، کاربردی بودن است. با این حال، اغلب  آنها در نهایت شلوغ می‌شوند، پر از ماشین‌ها و دیوارهایی که گاهی اوقات حتی قدیمی هستند که مانع دید و ارتباطات می شوند و به فضاهایی کاملاً ناکارآمد تبدیل می شوند. طراحی یک دفتر کار اعم از دفتر شرکت، کلینیک پزشکی و … مستلزم دیدگاه‌های دیگری به غیر از دیدگاه‌هایی است که می‌توان در مورد فضاهای دیگر، مانند حمام خانه داشت. چرا؟ زیرا طراحی موثر یک دفتر کاملاً با موضوعات مهمی مانند بهره وری یا خلاقیت مرتبط است.

 

طراحی دکوراسیون اداری خلاقانه-dekoland.net

اهمیت طراحی خوب در دفتر:

یک دفتر کار با کلینیک پزشکی با طراحی خوب با توجه به انگیزه کارگران و افزایش بهره وری آنها یک شرط مطمئن و در دراز مدت سود آور است. و این چیزی است که شرکت‌ های بزرگی مانند گوگل، فیس‌بوک یا نستله قبلاً به آن رسیده‌اند که حتی شامل کافه تریاهای بزرگ، فضای بازی یا سالن های بدنسازی و استراحتگاه در فضاهای کاری خود می شود.

این شرکت‌ های ذکر شده تنها نمونه کوچکی از مراکز کاری متعددی هستند که در حال حاضر نتیجه نهایی را در قالب مزیت‌ها از طرح‌ های دفتر هوشمند خود که کاملاً جهت‌ گیری کامل به تمرین مؤثر کارگران دارند، درو می‌کنند. علاوه بر این، این ایده طراحی موثر برای هر نوع کسب و کار و شرکتی، صرف نظر از اندازه آن معتبر است.

برنامه ریزی طراحی دکوراسیون اداری خلاقانه:

تهیه فهرستی از اولویت‌های اصلی که در ایجاد یا طراحی یک دفتر کار می‌خواهید، یک اولویت است. هنگامی که تمام نیازها یا بزرگترین مشکلات را شناسایی کردید، با مشخص کردن چهار یا پنج اولویت مهم، مانند استفاده کارآمد از فضا ، تصمیم بگیرید که از کجا شروع کنید. وقتی صحبت از چیزهایی می‌شود که باید از آنها اجتناب کنید، در اینجا فقط چند مورد است که باید از آنها آگاه باشید:

  • اینکه کارمندان فضایی برای قطع و وصل یا ملاقات نداشته باشند.
  • که کارکنان زمان زیادی را صرف سفر به اتاق های جلسات، چاپگرها، دستگاه های فتوکپی و غیره می‌کنند.
  • اینکه مناطقی وجود دارند که هرگز استفاده نمی‌شوند و مناطقی هستند که بیش از حد اشباع شده اند.
  • اینکه مناطقی با سر و صدای زیاد، تهویه مطبوع ضعیف یا روشنایی ضعیف وجود دارد.
  • اینکه هیچ دسترسی و/یا ناحیه ای برای افراد کم تحرک فعال نشده باشد.

 

برای شروع، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فضای فعلی خود را ارزیابی کرده و چگونگی تأثیر پیکربندی یا ویژگی‌های آن بر سطح بهره وری کلی شما را تجزیه و تحلیل کنید. درست است که طراحی یک دفتر ممکن است زمانی بسیار خوب عمل کرده باشد، اما پروژه‌ها مانند هر چیزی در زندگی در طول زمان رشد می‌کنند و تغییر می‌کنند، بنابراین همیشه توصیه می‌شود  که هر از چندگاهی نحوه قرارگیری فضا را تجزیه و تحلیل کنید. بر نتایج تأثیری ندارد و بهترین راه برای پی بردن به ناکار آمدی یک دفتر، انجام یک مطالعه جدی با قابلیت پیگیری با هدف بهبود و کارایی فضاها است

برنامه ریزی طراحی دکوراسیون اداری خلاقانه-dekoland.net

اهمیت مبلمان در طراحی دفتر:

مصالحی مانند فولاد یا آهن در ایده پردازی و خلق یک فضای مدرن اساسی هستند، علاوه بر این، طرح‌های صنعتی و آوانگارد آنهایی هستند که به بهترین وجه متناسب با طرحی هستند که جامعه، جلسه، بازخورد ایده‌ ها را در اولویت قرار می‌دهد. قفسه‌ های چوبی روستایی را با درب‌ های استیل مشکی یا میزهای کاری به سبک «وینتیج» معرفی کنید که فضای باز را بدون بار اضافی غیرضروری متحد می‌کند.

اگر عناصر طبیعی مانند گیاهان آویزان یا پانل های شفاف که نور را وارد می کنند به آن اضافه کنیم، فضایی به دست می آوریم که نه تنها پر از شخصیت است، بلکه دلپذیر، پویا و جاری است. از آنجایی که نور بسیار ضروری است، شیشه در طراحی یک دفتر کار مدرن که ارزش آن را دارد نباید از دست برود. مهمتر از همه، شیشه مهم است زیرا به ما اجازه می‌دهد تا تمام نور طبیعی موجود را وارد کنیم و شکی نیست که نور (اصولاً طبیعی) تأثیر بسیار مثبتی بر روحیه افراد و در نتیجه بر سطح انگیزه آنها دارد.

اهمیت مبلمان در طراحی دفتر-dekoland.net

همچنین نباید کیفیت مواد را در مناطقی که به سبک زندگی کم تحرک بیشتری نیاز دارند، مانند میز و صندلی جلسه را فراموش کنیم. به یاد داشته باشید که شرط‌ بندی در فضای بازتر و مدرن‌ تر که جلسات و تبادل نظر را در اولویت قرار می‌دهد، به این معنا نیست که آن فضاهایی که به طور خاص برای کار در نظر گرفته شده اند، کیفیت کافی برای تحمل یک روز کامل در دفتر را بدون آسیب یا فشار ندارند. طرح‌های ساده و ارگونومیک را انتخاب کنید  که هرگز سلامت افرادی را که کار می‌کنند یا به دفتر مراجعه می‌کنند به خطر نمی‌اندازند. اگرچه سرمایه گذاری اولیه بالاتری را شامل می شود، اما در دراز مدت ارزش آن را دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *