طراحی کابینت آشپزخانه کوچک دکولند

آشپزخانه  کاربردی ترین بخش هر خانه است که نحوه طراحی آن بسیار مهم است. امروزه نیز با توجه به توسعه شهر نشینی فضای خانه ها و از جمله آشپزخانه کوچک شده است. پس طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و سایر اجزای آن می تواند نقش مهمی در ایجاد یک فضای جذاب و منظم  داشته باشد.

در ادامه شما را با نکاتی که در طراحی آشپزخانه کوچک باید رعایت شود آشنا می کنیم.

مهم ترین نکات در طراحی آشپزخانه کوچک

  1. از رنگ های روشن استفاده کنید.
  2. از فضاهای تو کار در طراحی آشپزخانه استفاده کنید.
  3. به جای میز غذا خوری ثابت از میز غذا خوری سیار استفاده کنید.
  4. از قفسه های میله آویز و دیواری کنید.
  5. روی سطح کابینت را شلوغ نکنید.

اصولی که باید در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک رعایت شود

کابینت از ملزومات آشپزخانه است و طراحی و مدلی که برای آن انتخاب می کنیم باید به نحوی باشد که با ابعاد آشپزخانه کوچک همسان باشد. به عنوان یک اصل کلی برای طراحی کابینت آشپزخانه باید از کم ترین فضای بیشترین سود را برد.

استفاده از کابینت های کوچک و در عین حال باریک فضای کم تری از آشپزخانه را اشغال میکند.

همچنین بخوانید : طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک

چه سبکی را برای طراحی کابینت آشپزخانه به کار بریم؟

اصولا نوع کابینت اشپزخانه براساس سلیقه های مختلف متفاوت است و شامل کابینت مدرن، کابینت کلاسیک، کابینت نئوکلاسیک، کابینت انزو می باشد.

  • کابینت های سبک مدرن

این نوع کابینت ها ساده و یکنواخت هستند و فاقد  سطوح پیچیده اند و علاوه بر اینکه حجم بیشتری که در داخل کابینت برای جاگذاری وسایل وجود دارد مرتفع و در طراحی کابینت آشپزخانه های کوچک است بسیار کاربردی هستند. کابینت مدرن قیمت کم تری نسبت به دیگر نوع کابینت ها دارد ودر کشور های اروپایی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

  • کابینت سبک کلاسیک

در طراحی کابینت های کلاسیک از خطوط پیچیده و حکاکی های زیادی استفاده می شود. این کابینت ها برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک مناسب نیستند زیرا به خاطر حجم زیادی که دارند محیط را بسیار شلوغ و پر حجم نشان می دهند.

از نوع سبک بیش تر در طراحی آشپزخانه های بزرگ و بسیار لوکس استفاده می شود و قیمت بالاتری نسبت به کابینت های مدرن دارند.

  • کابینت سبک نئو کلاسیک

سبک نئو کلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. در طراحی این نوع کابینت ها از طراحی های حکاکی و منبت کاری  زیاد استفاده نمی شود و کابینت ها در عین سادگی لوکس به نظر می رسند.از این کابینت ها که از جمله جدید ترین سبک ها هستند می توان در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و بزرگ استفاده کرد.

  • کابینت سبک انزو

کابینت های انزو در واقع زیر مجموعه سبک کابینت نئوکلاسیک هستند. در طراحی سبک انزو پس از ساخت نمای بیرونی، از چندین مرحله پولیش کاری استفاده می شود تا نمای کابینت براق به نظر برسد.

از این سبک کابینت می توان در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک  استفاده کرد.

همچنین بخوانید : طراحی کابینت آشپزخانه

از چه متریالی در طراحی کابینت آشپزخانه استفاده کنیم؟

کابینت ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آن ها مناسب انواع مختلفی از آشپزخانه هستند. کابینت ها براساس جنس به کار گرفته شده به کابینت های کلاس، ممبران، چوب تقسیم بندی می شوند.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی ویلا

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک دکولند

کابینت های گلاس

کابینت های های گلاس با سطح براق و درخشانی که دارند مناسب سبک مدرن و طراحی کابینت آشپزخانه کوچک هستند. کابینت های گلاس با توجه به رنگ بندی های مختلفی که دارد به راحتی با هر نوع دکوراسیونی سازگار است و فضای آشپزخانه را وسیع و شیک نشان می دهد.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

کابینت ممبران

این نوع کابینت از ام دی اف ساخته شده و مناسب آشپزخانه هایی به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک است و به دلیل طراحی خاصی که دارد برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک مناسب نیست.

کابینت چوب

این نوع کابینت ها بسیار لوکس هستند و از آن ها بیشتر در طراحی کابینت آشپزخانه به سبک کلاسیک استفاده می شود. جنس این نوع کابینت ها بسیار مرغوب است و در عین حال هزینه بالاتری نسبت به کابینت های دیگر دارد.

سخن پایانی

وسعت آشپزخانه نقش زیادی در نوع طراحی و مدلی کابینت های آن دارد. در چیدمان وسایل آشپزخانه های کوچک باید به نظم و ردیف آن ها توجه کرد تا فضای آشپزخانه شلوغ به نظر نیاید و تمام وسایل در جای مخصوص خود قرار گیرند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *