فرق طراحی و باسازی خانه

فرق طراحی و باسازی خانه های کوچک و بزرگ در چیست؟

در این مقاله ما قصد داریم ، خدمت شما عزیزان برخی از مهم ترین فرق طراحی و باسازی خانه های کوچکو بزرگ را توضیح دهیم ، پس تا انتهای این مقاله ما همراه باشید.

رنگ یکی از بارز ترین فرق طراحی و باسازی خانه های کوچک و بزرگ 

مسئله ای که در طراحی دکوراسیون در خانه های کوچک در آن محدودیت داریم انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون است در خانه های کوچک برای دلباز نشان دادن محیط بهتراست که از رنگ‌های روشن استفاده کنیم ولی در خانه های بزرگ محدودیتی برای انتخاب و بکاربردن رنگ نداریم میتوانیم از هر ترکیب رنگی که می خواهیم استفاده کنیم .

اگر از ترکیب رنگ روشن استفاده کنید محیطی آرام و پر انرژی دارید ولی اگه می خواهی از رنگ تیره استفاده کنید محیط را صمیمی تر نشان می دهد. در ادامه می توانید در مورد فرق طراحی و باسازی خانه های کوچک و بزرگ مطالعه بیشتری داشته باشید.

فرق بازسازی خانه

 

نور

در بازسازی هر خانه ای باید به نور پردازی این خانه توجه شود چون زیبایی و ترکیب رنگ و دکوراسیون رو بهتر به نمایش می گذارد در خانه های کوچک به دلیل کمبود پنجره ها و دیوارهای اضافی نورپردازی درستی انجام نمیشود برای همین بهتراست در هنگام بازسازی دیوار های اضافی که به ساختار و سازه ساختمان آسیبی نمیزنند را تخریب کنید همین باعث می‌ شود که نور پردازی بهتر انجام گیرد ولی در خانه‌ های بزرگ به دلیل زیاد بودن پنجره و عریض بودن آنها این مشکل را نداریم.

چه در خانه های بزرگ چه در خانه های کوچک بهتر است از دکوراسیون و سبک مدرن در طراحی استفاده کنیم که در خانه های کوچک باعث دل باز شدن فضای داخلی میشود این سبک طرفتار زیادی دارد .

خانه های بزرگ به علت فضای زیادی که دارند می‌ توان از بخش‌های مختلف آن بهترین استفاده رابرد ولی نباید در استفاده از وسایل زیاده‌روی کرد چون باعث شلوغی و هرج و مرج و بی‌نظمی در خانه می شود همچنین نباید از کاغذ دیواری ها با طرح های شلوغ استفاده کرد مد و دکوراسیون به سمت سادگی پیش میرود. در ادامه می توانید در مورد فرق طراحی و باسازی خانه های کوچک و بزرگ مطالعه بیشتری داشته باشید.

همچنین بخوانید : چند ایده برای طرح کابینت ها و بهینه سازی فضای آشپزخانه 

در خانه های کوچک و پذیرایی های کوچک باید یک دیوار شاخص قرار داد و این دیوار معمولاً دیوار پشت تی وی است این دیوار باید رنگ متفاوتی نسبت به دیوارهای دیگر در پذیرایی داشته باشد یا میتوانید از رنگ متفاوتی استفاده کنید یا میتوانید از کاغذ دیواری استفاده کنید ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل کوچک بودن فضا از رنگ های تیره استفاده نکنید و از کاغذ دیواری های شلوغ و طرح‌های بزرگ کمک نگیرید تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد.

در خانه های بزرگ به دلیل طولانی بودن و بزرگ بودن دیوارها و پهن بودن آنها بهتر است این دیوارها را با یک طیف رنگی ملایم و روشن رنگ کنید و همه آنها یک رنگ باشند این باعث میشود خانه شما از آنچه که هست هم بزرگتر به نظر برسد.

در خانه های کوچک و پذیرایی های کوچک شما فقط یک فضا دارید که در آن تلویزیون نگاه می‌کنید غذا میخورید دور هم گفت و گو می کنید ولی در خانه های بزرگ با پذیرایی های بزرگ شما این امکان را دارید که پذیرایی را به چند قسمت تقسیم کنید قسمتی که تلویزیون قرار دارد و چند مبل راحتی در اطراف آن قرار دارد قسمتی را برای کتابخانه قرار دهید و چند صندلی در آنجا قرار بدین که اوقات فراغت خودرا در آن بگذرانید و کتاب بخوانید قسمت دیگر را برای میز ناهارخوری و غذا خوردن اختصاص دهید. در ادامه می توانید در مورد فرق طراحی و باسازی خانه های کوچک و بزرگ مطالعه بیشتری داشته باشید.

همچنین بخوانید : بخش هایی ثابت از دکوراسیون خانه

 

فرق طراحی و باسازی خانه های کوچک

حتی می توانید قسمتی از پذیرایی خود را به کافی بار خود اختصاص دهید که یک ایده خلاقانه است شما می توانید با ایجاد یک دیوار کاذب که میتواند از تکه های چوبی یا از بامبوها یا حتی قفسه کتابخانه‌ای تشکیل شده باشد یک تیکه از پذیرایی را به دو تیکه تقسیم کنید قسمتی برای کتاب‌خواندن قسمتی دیگر برای قرار دادن میز ناهارخوری شما که این ها بستگی به سلیقه شما دارد.

در خانه‌های بزرگ فضای بسیار زیادی دارید که می توانید بخشی از ا پذیرایی را مختص به کاربردش طراحی کنید.

انتخاب پرده ها پرده ها بهتر است در هر دو خانه بزرگ به کوچک بلند انتخاب شود که همین امر باعث می شود که خانه را بزرگ و دلباز نشان دهد و طرح پرده ای که انتخاب میکنید بستگی به سبک دکوراسیون ای که انتخاب کردید دارند که همه اینها باید با هم هماهنگی داشته باشد
برای بزرگ نشان دادن خانه و دلباز نشان دادن آن بهتر است که در خانه های بزرگ در خانه های کوچک فاصله بین مبل ها را زیاد کنیم یعنی موها را با فاصله از همدیگه بچینید از پرتاب قالیچه های کوچک استفاده کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *