نورپردازی فضای اداری فاکتور مهمی برای ایجاد فضایی مناسب برای کارمندان است. همان‌طور که می‌دانید نور تأثیر مستقیمی بر حالات روحی افراد و به‌خصوص در شادابی و نشاط دار. درصورتی‌که اصول مختلف نورپردازی به‌درستی رعایت شود و از دکوراسیون مناسبی برای فضای اداری استفاده شود شرایط محیطی برای کارکردن محیا می‌شود این موضوع در روحیه افراد به‌شدت مؤثر است.

استفاده از نور در جای مناسب بسیار مهم است. شما می‌توانید در بخشی خاص در فضای مورد نظرتان که نیازمند تاکید بیشتر هستید از نورپردازی واضح و به‌اندازه استفاده کنید. شرایط محیطی بر نظر بیننده بسیار تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل با استفاده از نور شما می‌توانید چندبرابر بیشتر به موضوعی که می‌خواهید اشاره کنید.

نورپردازی فضای اداری

اصول نورپردازی فضای اداری

همان‌طور که گفتیم نور، بخش مهم و تأثیرگذار بر فضا و دکوراسیون است. افزایش انگیزه و بالابردن اعتمادبه‌نفس با ایجاد فضای مناسب اداری به وجود می‌آید. استفاده از نور یکی از روش‌های موردنظر است. برای اینکه شما بخواهید از نور به‌درستی استفاده کنید بهتر است تا در ابتدا در رابطه‌ با اصول اولیه آن اطلاعات کسب کنید. تأثیر نور بر روی افراد: برای اینکه افراد و کارمندان بهتر بتوانند کارهای اداری را انجام دهند و کمتر دچار خستگی شوند استفاده از نور در بخش‌هایی که کارمندان در آنجا قرار دارند اهمیت دارد. کاهش میزان نور ارتباط مستقیمی با کاهش میزان بازدهی افراد کارمندان دارد.

تأثیر روان‌شناختی نور: همان‌طور که می‌دانید وقتی وارد فضای اداری می‌شوید با وجود عجله‌ای که دارید اولین کاری که می‌کنید بررسی فضای داخلی است. استفاده از نور در حالات روان‌شناختی افراد تأثیر بسزایی دارد.

استفاده از نور طبیعی در فضای اداری

بهترین روش استفاده از نور استفاده از نور طبیعی موجود در هوا است. هیچ چیزی بهتر از نور طبیعی نمی‌تواند در ذهن شما تأثیر بگذارد. استفاده از نور طبیعی در ساختمان‌هایی که شرایطش را دارند به‌خصوص برای نورپردازی فضای اداری بسیار مناسب است.

نور طبیعی ممکن است به همه بخش‌های فضا نتابد به همین دلیل شما فقط در بخش‌هایی که رو به آفتان و فضای باز است می‌توانید از نور طبیعی استفاده کنید. در ساختمان‌های بلند و شیشه‌ای و یا دارای پنجره‌های بزرگ استفاده از نور بسیار مهم است.

استفاده از نور مصنوعی

همان‌طور که گفتیم استفاده از نور طبیعی در همه بخش‌های ساختمان و فضای اداری قابل‌دسترسی نیست. در بخش‌هایی که می‌توان از نور طبیعی استفاده کرد کمتر نیاز به نورهای مصنوعی است اما برای نورپردازی فضای اداری در بخش‌هایی که هیچ‌گونه نوری مربوط به نور طبیعی وجود ندارد نور مصنوعی ضروری است.

نور مصنوعی می‌تواند بسیار مناسب باشد درصورتی‌که شما به‌درستی از آن استفاده کنید. میزان تابش نور مصنوعی و محل قرارگیری آن در نورپردازی فضای اداری بسیار مؤثر است. تجهیزات مختلفی مربوط به نورپردازی وجود دارد و این تجهیزات پاسخگوی نیاز شما خواهند بود. استفاده درست از نور مصنوعی می‌تواند فضایی که نور طبیعی ایجاد می‌کند را برای شما فراهم کند.

همچنین بخوانید : آسمان مجازی که تا حالا ندیده با قیمت و مراحل اجرا

نورپردازی فضای اداری

شدت نورپردازی فضای اداری

استفاده از نور یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ایجاد فضای مناسب در محیط اداری است. نور می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر فضا و افراد بگذارد. درصورتی‌که از نور به‌درستی استفاده نشود می‌تواند تأثیر منفی و معکوسی بر فضا بگذارد. نورپردازی بسیار زیاد و شدید مانند عدم وجود نور تأثیر منفی ای دارد. نورپردازی باید متناسب با شرایط موجود در ساختمان باشد. فضای داخلی اتاق برای درنظرداشتن میزان شدت نور تأثیر زیادی دارد.

همچنین بخوانید : رنگ های مناسب دکوراسیون خانه کدامند؟

تجهیزات نورپردازی

همان‌طور که گفتیم برای نورپردازی فضای اداری دو روش عمده وجود دارد یعنی طبیعی و مصنوعی که در روش مصنوعی تجهیزات مختلفی برای نورپردازی استفاده می‌شود. این تجهیزات باتوجه‌به نیاز شما انتخاب می‌شوند اما بهتر است در ابتدا با آنها آشنا شوید.

  • چراغ روکار دکوراتیو با بدنه آلومینیومی
  • چراغ‌های خطی، توکار، روکار و آویز
  • چراغ روکار دکوراتیو رینگی با جنس پروفیل

نورپردازی فضای اداری

اگر شما برای دکوراسیون فضای اداری دچار مشکل شده‌اید بهتر است تا بخش نورپردازی فضای اداری خود را به‌درستی انجام دهید. نورپردازی در یک فضایی که مربوط به کارکردن است و افراد دائماً با تکنولوژی و یا کتاب‌ها در ارتباط هستند مدام دچار خستگی می‌شوند.

استفاده از نور طبیعی و یا مصنوعی هر دو بسیار مهم هستند و باید به‌درستی از آنها استفاده شود. نور طبیعی باعث روشنایی هر مکانی می‌شود که نور قابلیت تابیده شدن بر آن فضا را داشته باشد در صورت وجود مانع بهتر است از نور مصنوعی استفاده شود تا فضایی متناسب برای کارمندان به وجود بیاید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *