نکات مهم طراحی دکوراسیون کلینیک-dekoland.net

بنا بر استانداردهای طراحی و دکوراسیون داخلی، وجود فضایی به عنوان پذیرش و اتاق انتظار لازمه ی هر کلینیک است، همچنین فضای سرد و بدون روح یک کلینیک می تواند باعث ایجاد ملال و ناراحتی در مراجعه کننده شود که ما به شما در این مقاله کمک خواهیم کرد تا با استفاده از روش ها و  راه کار های پیشنهادی نکات مهم طراحی دکوراسیون کلینیک را برای مراجعه کننده خود فراهم کنید.

بهترین روش طراحی دکوراسیون کلینیک:

بهترین روش طراحی دکوراسیون کلینیک-dekoland.net

فضای پذیرش

ورودی و فضای پذیرش اولین قسمتی است که شخص بیمار با آن مواجه می شود پس برای ما اهمیت آن کاملا واضح و روشن است و همینطور حسی که بیمار در اولین قدم خود از فضا خواهد گرفت باعث می شود تا برای طراحی داخلی فضای پذیرش از بهترین راهکار های موجود استفاده کنید تا به جذابیت مطب شما بیفزاید.

نورپردازی

قسمت پذیرش و ورودی نشان دنده ی قدرت اعتبار و کسب و کار شما خواهد بود، برای شروع باید تخصص کلینیک یا مطب خود را در نظر داشته باشید. در طراحی دکوراسیون کلینیک فضایی گیرا و جذاب با نور پردازی عالی ایجاد کنید که غیراز عملکرد پزشکی، فضایی صمیمی و شکیل به چشم آید.

سبک طراحی

برای به کار گیری سبک و طراحی کلینیک باید گفت که فضا به گونه ای باشد که مطابق با نوع تخصص پزشک بوده و نشان دهنده ی تخصص وی باشد. انجام طراحی داخلی کلینیک واِلمان های موجود در آن  شامل سرامیک، پنل های دکوری، بافت ورنگ و… باید پاسخگوی نوع عملکرد و سبک دکوراسیون کلینیک شما باشد مثلا طراحی یک مطب پزشکی کودکان باید تفاوت هایی با مطب پزشکی بزرگسالان داشته باشد.

چیدمان

از دیگر نکته های مهم طراحی میز پذیرش متناسب با نیاز های مراجعه کننده  و بیمار بوده، زیرا شخص بیمار با کارکنان مطب یا کلینیک در ارتباط است. با انتخاب یک فضای مناسب و طراحی میز پذیرش، حریم شخصی بیمار را حفظ کرده تا بیمار به راحتی پرسش های خود را در باب بیماری و مسائل خصوصی خود مطرح کند. همینطور در نظر گرفتن ارتفاع میز که شخص مراجعه کننده اقداماتی مانند پر کردن فرم ها و مدارک مربوط را به راحتی بتواند انجام دهد.

استفاده از لوگو

در طراحی دکوراسیون کلینیک امری مهم مانند نام تجاری یا لوگوی کلینیک در فضای پذیرش نباید فراموش شود و با اندازه ای متعادل به روی دیوار در ارتفاع مناسب نصب شود که می توانید با اجرای نورپردازی و متریال های اصولی باعث جلوه ی بیشتر و زیباتر لوگو و آرم کلینیک شوید.

کفپوش ها

از کف غافل نشوید در مطب های پزشکی یا کلینیک ها باید به مسائل بهداشتی بیشتر از هرچیزی اهمیت داده شود و چون کف این گونه دفتر ها به طور پیوسته و مرتب در حال ضدعفونی و تمیزشدن هستند باید از جنسی سخت و مقاوم باشند، درانتخاب کفپوش های یک کلینیک  باید در نظر گرفته شود که خیلی لغزنده و لیز نباشد به خصوص اگر مراجعه کننده افراد سالخورده و کودکان باشد.

رنگ ها

اما رنگ ها که تاثیری زیاد در طراحی دکوراسیون دارند، با ترکیب درست رنگ می توان محیط کلینیک یا مطب پزشکی را به مکانی آرام بخش  تبدیل کرد که برگشت نور به روی این رنگ ها باعث بزرگتر دیده شدن فضا و روشنایی کلینیک می شود. به طور مثال استفاده از رنگ های سبز که آرامبخش بوده یا رنگ آبی که تداعی کننده آسمان آبی و دریا است مناسب برای مطب های روانشناسی است البته باید درنظر داشت که با استفاده ی بیش از حد از رنگ ها باعث شلوغ نشان دادن فضا نشوید.

تفکیک مکان

سرویس های بهداشتی هر مطب نیز از قسمت های مهم طراحی دکوراسیون کلینیک به شمار می آید که با رعایت قوائدی مانند فعال بودن آب سرد و گرم، جنس چینی سرویس های بهداشتی، شیرآلات اهرمی و سنگ های سالم و بدون شکستگی، باعث بهداشتی و زیبا نشان دادن فضا خواهید شد.

ناهنجاری های طراحی دکوراسیون کلینیک:

از آزاردهنده ترین مسائل در مطب های پزشکی به انتظار نشستن و شمردن ثانیه ها برای رسیدن به نوبت شخص است که یک دکوراتیو کلینیک میتواند با طراحی قسمت سرگرم کننده ای برای بیمار مانند یک فضای کوچک به عنوان کتابخانه برای قرارگیری مجله ها و بروشورهای آموزشی این حس کلافگی و انتظار را از بیمار دور کند.

نتیجه گیری:

برای انجام درست و اصولی نکات مهم طراحی دکوراسیون کلینیک، همچنین ارتباط قوی مابین نیاز های کلینیک و طراح نظر یک متخصص که بتواند اطلاعات درستی در اختیار شما قرار دهد لازم است و باعث میشود تا شما با داشتن اطلاعاتی صحیح و انتخاب یک روش درست یک طراحی عالی برای مطب خود داشته باشید. شما می توانید با مراجعه به سایت دکولند از اطلاعات کافی برای طراحی دکوراسیون کلینیک یا مطب خود برخوردار شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *