پارتیشن در طراحی دکوراسیون

پارتیشن در طراحی دکوراسیون بسیار مهم است. افراد زیادی مایل به استفاده از پارتیشن‌بندی به‌خصوص در فضای اتاق‌خواب هستند. از پارتیشن‌بندی می‌توان به دلایل مختلفی استفاده کرد و یکی از این دلایل می‌توانید ایجاد فضایی زیبا باشد. در واقع پارتیشن‌بندی با ایجاد نظم به زیبایی فضای خانه کمک می‌کند. پارتیشن‌ها در انواع و اقسام مختلفی ساخته می‌شوند و کاربرد هرکدام با یکدیگر متفاوت است.

پارتیشن در واقع همان دیوارهای خانه است اما به‌صورت سبک‌تر و با مقاومت کمتر طراحی می‌شود. دلیل اصلی استفاده از پارتیشن تقسیم‌بندی فضا است. برخی از پارتیشن‌ها برای تزئین استفاده می‌شوند و بیشتر جنبه زیبایی دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع پارتیشن‌ها به ادامه مقاله توجه کنید.

پارتیشن در طراحی دکوراسیون

پارتیشن ثابت؛ انواع پارتیشن در طراحی دکوراسیون

یکی از انواع پارتیشن‌ها در فضای خانه پارتیشن قابت است. پارتیشن‌های ثابت از جنس، دیوار، سنگ، دیوارهای خشک، فوم‌های بتنی و یا بلوک شیشه‌ای هستند. مزایای استفاده از این نوع پارتیشن در بخش‌بندی فضا و ایجاد عایق صوتی است. یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای پارتیشن در طراحی دکوراسیون این نوع از پارتیشن‌ها است.

پارتیشن ثابت در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد و دیرتر خراب می‌شود. درصورتی‌که بخواهید هر چیزی مانند، قفسه، تلویزیون و یا تزئینات مختلف را بر روی این پارتیشن‌ها نصب کنید نگرانی ای از این بابت نخواهید داشت. یکی از گزینه‌های مناسب برای پارتیشن‌بندی فضاهای اداری نیز هست.

همچنین بخوانید : پارتیشن‌بندی فضاهای اداری ، استفاده بهینه از فضای اداری کوچک و بزرگ

پارتیشن قفسه‌بندی

یکی دیگر از انواع و اقسام پارتیشن‌ها پارتیشن‌های قفسه‌بندی است. این نوع پارتیشن‌ها بیشتر جنبه زیبایی دارند. از این نوع پارتیشن بیشتر برای نصب وسایل بر روی آن استفاده می‌شود. شما نمی‌توانید از این نوع پارتیشن برای عایق صوتی و یا نور استفاده کنید. باتوجه‌به نام این نوع پارتیشن کاربرد اصلی آن نیز مشخص است.

پارتیشن کشویی و چرخشی

یکی از کاربردی‌ترین انواع پارتیشن این نوع پارتیشن در طراحی دکوراسیون است. استفاده از این پارتیشن‌ها به‌صورت دو کاربردهاست. کاربرد این نوع پارتیشن‌ها هم به‌صورت در و هم به‌صورت دیوار است. پارتیشن کشویی مانند دیوار باز و بسته می‌شود. توجه داشته باشید که مهم‌ترین کاربرد آن جداسازی و تفکیک فضا است.

پارتیشن‌های کشویی مانند یک نوع پرده اما به‌صورت چوبی هستند. جنس این نوع پارتیشن مانند دیگر پارتیشن‌ها متفاوت است و از چوب و شیشه ساخته می‌شود. شما می‌توانید برای زیبایی و حفظ ساختار خانه به‌خصوص برای قسمت ورودی اتاق‌خواب از پارتیشن کشویی استفاده کنید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون کافی شاپ و فست فود از ایده تا اجرا+تصاویر

پارتیشن چوبی

استفاده از پارتیشن در طراحی دکوراسیون به‌خصوص پارتیشن چوبی بسیار مناسب و مورداستفاده است. پارتیشن چوبی علاوه بر اینکه می‌تواند جداساز باشد یک نوع عایق بسیار قوی نیز هست. ساختار چوب به گونه است که باعث ایجاد فضای گرم می‌شود. علاوه بر اینکه به حفظ هوا و دمای محیط کمک می‌کند ساختار زیبایی نیز دارد. پارتیشن چوبی را می‌توان باتوجه‌به رنگ اصلی ای که دارد استفاده کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های پارتیشن چوبی در قابلیت رنگ‌آمیزی است بنابراین شما می‌توانید آن را با هر رنگی که بخواهید سفارش دهید. یکی از زیباترین رنگ‌ها در استفاده از پارتیشن چوبی به جز رنگ چوب رنگ سفید است. رنگ سفید سادگی و حس خوبی در فضای خانه ایجاد می‌کند. استفاده از این رنگ بسیار زیاد است و طرف‌داران بسیار زیادی دارد.

پارتیشن در طراحی دکوراسیون

پارتیشن قاب فلزی

پارتیشن‌های قاب فلزی در انواع و اقسام پارتیشن تهیه می‌شوند اما دور آنها فلزی است. شما می‌توانید پارتیشن از جنس چوب یا شیشه سفارش دهید اما قاب دور آن را فلزی سفارش دهید. همان‌طور که می‌دانید فلز مقاومت بسیار بالایی دارد و در این مورد نیز قابل‌استفاده است.

جنس پارتیشن در طراحی دکوراسیون

پارتیشن‌ها در انواع و اقسام اجناس ساخته می‌شوند. استفاده از جنس‌های مختلف پارتیشن در جاهای مختلف قابل‌توجه است. پارتیشن‌ها باتوجه‌به جنسی که دارند قسمت متفاوتی نیز دارند. باتوجه‌به این موضوع جنس پارتیشن‌ها به این صورت است،

  • چوب
  • دیوار خشک
  • بلوک فوم بتنی
  • شیشه
  • مواد اکریلیک (اولیه)
  • آجر
  • شیشه رنگی
  • ترکیب هرکدام با قاب‌های فلزی

پارتیشن در طراحی دکوراسیون

همان‌طور که گفتیم پارتیشن‌ها یکی از بخش‌های تأثیرگذار در فضای خانه هستند. پارتیشن در طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک و بزرگ قابل‌استفاده است و محدود به‌جای خاصی نیست. استفاده از برخی پارتیشن‌ها مانند چوبی و شیشه‌ای بسیار رایج است.

همچنین بخوانید : کابینت آشپزخانه

پارتیشن‌ها علاوه بر ویژگی پارت بندی می‌توانند عایق مناسبی برای هوا و صدا باشند. اگر قصد خزید پارتیشن برای فضای خانه را دارید نگران نباشید و تنها به مواردی که گفتیم توجه کنید. خرید از فروشگاه‌های مطمئن و کسب اطلاعات از مشاوران و متخصصان نیز اهمیت زیادی دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *