انواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی

انواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی آینه ها عنصر اصلی دکوراسیون داخلی هستند و نمی توان اتاقی را بدون آن تصور کرد. آینه‌ها در اندازه‌ها، قاب‌ها، شکل‌ها و سبک‌ های متفاوتی هستند و با تکامل آن‌ها از نظر فرم و رنگ، این ابزار قدیمی بیش از یک همراه قابل اعتماد تبدیل شده است که به شما کمک می‌کند خانه‌تان بزرگ و روشن باشد.

انواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی به عنوان ابزاری موثر در طراحی داخلی با توجه به اهداف کاربردی و بسیاری از اهداف خلاقانه جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. شاید بخواهید جلوه خاصی به فضای داخلی خود بدهید، انتخابآینه ای با موقعیت مناسب جواب خوبی به شما می دهد.

انواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی

آینه کاری در اتاق خواب

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب وانواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی، آینه ها می توانند فضا را بزرگتر نشان دهند یا نقطه کانونی خوبی ایجاد کنند. اگر کمد و رختکن یا کمد مجزا ندارید، وجود آینه در اتاق خواب اصلی ضروری است.

یک آینه با قاب زیبا هر فضای داخلی را روشن می کند و می تواند حس خاصی به اتاق خواب شما بدهد. اصل فنگ شویی برای استفاده از آینه در اتاق را فراموش نکنید.

آینه کاری در آشپزخانه

قرار دادن یک صفحه آینه ای بین کابینت ها به شما این امکان را می دهد که به راحتی مراقب کودکان کوچک در حین کار در کانتر ، آشپزخانه یا صحبت با دوستان خود بدون نیاز به چرخش باشید. آینه بین کابینت ها قابل امتداد است تا به اجاق گاز برسد، بهتر است به ضخامت آینه توجه کنید تا استحکام بالایی داشته باشد. البته برخی از افراد در پشت سینک ها نیز از آینه استفاده می کنند که به دلیل پاشیدن آب باید مرتب تمیز شوند تا قطرات آب باعث ایجاد لکه نشوند.

انواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی

آینه کاری در اتاق نشیمن

در اتاق نشیمن می توانید قسمت های مختلفی را برای استفاده از انواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی انتخاب کرده و آینه را نصب کنید.

انواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی

آینه کاری ستون ها

سطوح آینه در آینه در سالن پذیرایی که ستون را می پوشانند یک راه عالی برای پنهان کردن ستون ها هستند. ستون آینه ای با انعکاس تصاویر سایر قسمت های اتاق، تقریباً در فضا ناپدید می شود.

معمولا در خانه های بزرگ یک یا چند ستون در اتاق نشیمن آنها دیده می شود. برای پوشش این ستون ها می توان از متریال آینه استفاده کرد، آینه ها به اشکال مختلفی طراحی و ساخته می شوند که با توجه به ارتفاع و عرض ستون می توان آنها را انتخاب کرد.

رنگ آینه نیز باید با دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد، برای دیوارهای سفید و روشن، آینه های نقره ای و دودی می توانند گزینه خوبی باشند و اگر رنگ دیوارها کرم باشد، آینه های برنزی و مسی می توانند بسیار مناسب باشند. اگر عرض ستون بیش از ۷۰ سانتی متر باشد، می توان از آینه به صورت نامتقارن استفاده کرد و همچنین می توان ازLED برای نورپردازی مخفی استفاده کرد.

آینه کاری پشت تلویزیون

یکی از راه حل های محبوب برای تزیین دیوار پشت تلویزیون، آینه کاری دیواری است. تنها نکته مهم این است که دیوار مناسب را انتخاب کنید، زیرا باید حداقل نور طبیعی به طور مستقیم روی آن باشد. همچنین نمایش اشیایی که در جلوی دیوار قرار می گیرند نباید باعث اختلال بینایی شود. برای نمایش دیوار پشت تلویزیون می توانید از اشکال مربع، مستطیل، شش ضلعی یا سایر اشکال استفاده کنید.

اگر عرض دیوار بیشتر از ارتفاع دیوار باشد، استفاده از آینه های مستطیلی توصیه می شود. از طرفی برای دیوارهای باریک و بلند بهتر است از آینه های مربع شکل استفاده کنید. استفاده از آینه ای با شکل منحصر به فرد یا طراحی سه بعدی راه دیگری برای برجسته کردن دیوار پشت اتاق تلویزیون است. رنگ شیشه استفاده شده می تواند مسی، دودی، طلایی یا روشن باشد. استفاده از نور آینه ای در پشت تلویزیون جذابیت فضا را دو چندان می نماید.

آینه کاری روی کمد

یکی از ایده های خلاقانه برای نصب آینه، نصب آن بر روی کمد دیواری است. هر خانه ای یک کمد در اتاق خواب دارد. با نصب آینه در کمد می توانید فضای زیبایی در اتاق خواب ایجاد کنید. یکی از مزیت های این کار این است که اگر اتاق خواب شما کوچک است و فضای کافی برای میز آرایش وجود ندارد، می توانید هنگام نصب آینه روی کمد دیواری بدون نیاز به میز آرایش از آینه کمد دیواری استفاده کنید.

انواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی

سخن پایانی

آینه ها به عنوان یکی از عناصر اصلی طراحی در هر خانه ای شناخته می شوند و باید بیشتر از جزئی که برای دیدن خود استفاده می کنیم در نظر گرفته شوند.

بنابراین انتخاب آینه در اشکال و رنگ های مختلف باید با دقت بیشتری انجام شود زیرا انواع آینه کاری در دکوراسیون داخلی از عناصر مهم منزل است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *