برای اینکه انواع سبک طراحی کافه را بهتر بشناسید ما برای شما وبلاگی را آماده کرده‌ایم که به‌اختصار به این موضوع می‌پردازد. کافی‌شاپ‌ها محلی برای پذیرش هزاران مدل آدم هستند. در طول شبانه‌روز تعداد زیادی از افراد با انواع سبک و سلیقه به کافه‌ها سر می‌زنند برای اینکه چیزی نوش جان کنند.

مهم نیست کافی‌شاپ شما تازه باز شده باشد یا اینکه قصد ایجاد تغییر در آن را داشته باشید مسئله مهم طراحی دکوراسیون است. انواع سبک طراحی کافه در دنیا وجود دارد که شما قصد دارید از بین آن هزاران سبک یک نوع را انتخاب کنید. انتخاب این موضوع به این سادگی‌ها که فکر کنید نیست بلکه نیازمند زمان و وقت و بررسی کافی است. کافه‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کنید که در اولویت احساس خوبی در وجود خودتان ایجاد کند و در نهایت به دیگران این احساس انتقال پیدا کند.

انواع سبک طراحی کافه

اصول کلی انواع سبک طراحی کافه

قبل از اینکه در رابطه‌ با انواع سبک طراحی کافه حرف بزنیم باید گفت همه بخش‌های کافه بااهمیت هستند. هیچ یک از بخش‌های کافه را از قلم دور نیندازید و به آن توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر کافه‌ای بخش پیشخوان کافه است که در برخی کافه‌های توجه زیادی به آن نمی‌شود اما این موضوع بسیار مهم است که شما به این بخش که افراد به طور مستقیم با آن در ارتباط هستند توجه کنید. برای جذاب‌تر شدن این بخش از نورهای مستقیم استفاده کنید.

نورپردازی مهم‌ترین موضوع برای طراحی هر محیطی است. برای اینکه کافه شما به بهترین حالت به چشم بیاید باید نورپردازی مناسبی داشته باشد. باتوجه‌به انواع سبک طراحی کافه از نورپردازی مناسبی استفاده کنید. برای روز از نور طبیعی استفاده کنید و در شب از چراغ‌هایی با تم رنگ گرم استفاده کنید.

فضای محیط کافه را برای تصویربرداری افراد برای شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام آماده کنید. از معجزه این موضوع در طراحی کافه غافل نشوید. در نهایت رنگ مناسبی برای کافی‌شاپ موردنظر انتخاب کنید.

فضای کافی‌شاپ به سبک صنعتی

یکی از انواع سبک طراحی کافه سبک صنعتی است. این نوع سبک با توجه‌ به اسمی که دارد طراحی مخصوص به خودش را دارد. این نوع سبک از انبارها و شرکت‌های صنعتی الهام می‌گیرد. در این سبک از انواع مختلفی از وسایل صنعتی مانند، لوله‌ها، چرخ‌دنده، مهره و پیچ، خطوط مربعی و مستطیلی استفاده می‌شود.

یکی دیگر از نکات مهم در خصوص این سبک استفاده از رنگ‌های تیره و تم پاییزی است؛ مانند، خاکستری، قهوه‌ای نزدیک به رنگ زرد، سفید و حتی رنگ‌های تیره‌تر است. در واقع باتوجه‌به آنچه گفتیم استفاده از رنگ‌های صنعتی و کارخانه‌ای می‌باشد.

نمایش تصویر انواع سبک طراحی کافه با رنگ تیره

فضای کافی‌شاپ به سبک مدرن

یکی دیگر از انواع سبک طراحی کافه که به‌نوعی پرکاربردی نیز هست سبک مدرن است. مهم‌ترین نکته در طراحی این سبک به‌کاربردن طراحی اصولی در عین سادگی است. در واقع سبک مدرن به‌نوعی سبک سادگی نیز محسوب می‌شود.

در سبک مدرن وجود هر قطعه و اجزایی باید در ارتباط با یکدیگر و در جهت یک معنای خاصی باشد. در سبک مدرن از شلوغی و بهم ریختگی شدیداً اجتناب می‌شود. رنگ‌های مورداستفاده در این سبک به این صورتند، زرد خردلی، نارنجی به رنگ کدوحلوایی، خاکستری مایل به دودی، سبز به رنگ آووکادو و… که مهم‌ترین رنگ‌های این سبک به همین صورت‌اند که گفته شد. در رابطه‌ با معماری کافه به سبک مدرن می‌توانید از وبلاگ ما دیدن کنید.

نمایش تصویر انواع سبک طراحی کافه با رنگ روشن

انواع سبک طراحی کافه به سبک Hygge

ممکن است کمتر کسی نام این سبک را شنیده باشد. سبک Hygge یکی از سبک‌هایی است که به شادی و حضور افراد اشاره دارد. این سبک به شادی و لذت و همچنین گرمای روابط افراد البته بدون اسراف تاکید می‌کند. این سبک با استفاده از عناصر طبیعی طراحی و چیدمان می‌شود.

نمایش تصویر انواع سبک طراحی کافه با عناصر طبیعی

باتوجه‌به موارد بالا سه نوع از معروف‌ترین انواع سبک طراحی کافه را به شما معرفی کردیم. می‌توان این سه سبک سه تا از پرطرف‌دارترین سبک‌ها در دنیای امروز هستند. طراحی سبک کافه در اولویت باید به‌گونه‌ای باشد که احساس آرامش و راحتی داشته باشد تا افراد بتوانند در آنجا احساس خوبی داشته باشند.

موارد مهم دیگری نیز در طراحی کافه وجود داد که به افزایش بهبود دکوراسیون کمک می‌کند. نورپردازی، جای‌گیری وسایل با ترتیب و نظم، استفاده از رنگ مناسب و… از جمله موارد مهم برای بهبود سبک طراحی و دکوراسیون کافه است.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *