اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار چه در یک دفتر کار خانگی و چه در یک شرکت بزرگ، مدیر کسب و کار همیشه از اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی  دفتر کار غافل می شود،  در نهایت فضاهایی را  که تنها کاربردی، استریل، غیرجذاب و غیر الهام بخش هستند که مستقیماً بر عملکرد کار تأثیر می گذارد، را ایجاد می کند.

یک دفتر کار لزوماً نیازی ندارد که ظاهری معمولی داشته باشد و فقط شامل چند میز، صندلی و کامپیوتر باشد. یک محیط سازمانی ، بلکه توصیه می شود عناصر تزئینی با ظاهری جذاب و متمایز داشته باشد که به عنوان منبع الهام نه تنها برای کارکنان، بلکه برای مشتریان نیز باشد.

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

ضرورت  طراحی و دکوراسیون داخلی  اداری

طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار  تبدیل محیط های یکنواخت و بی روح به فضاهای محرک و پویا است. گذراندن روز کار در محیط های سرد و غیر شخصی، برای برخی از کارمندان ممکن است نشان دهنده کاهش بهره وری باشد. بر اساس گزارش یک‌ وب سایت انگلیسی، ۳۸ درصد از مردم زمانی بهره‌ورتر هستند که دفاترشان به خوبی طراحی شده باشد.

این گزارش همچنین بیان کرده است که اجازه دادن به کارمندان برای تزئین محل کار خود با وسایل شخصی، عکس ها و گیاهان نیز به بهبود بهره وری آنها کمک می کند. فراهم کردن فضاهای خاص در پروژه که در آن این نوع شخصیت پردازی فضا برای کارمند امکان پذیر باشد، بدون اینکه پروژه را از مفهوم اولیه منحرف کند، احساس بهتری در محیط کار به او می دهد و ممکن است تصور بهتری در مورد شخصیت کارفرما به کارمندان بدهد.

علاوه بر اینکه به کارمندان اجازه می دهد بخشی از شرکت را شخصی کنند، خود صاحبان مشاغل باید به جزئیات طراحی داخلی دفتر نیز توجه داشته باشند و این لزوما به معنای هزینه هنگفتی برای شرکت نیست.

حتما بخوانید:هزینه بازسازی ساختمان اداری

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

استفاده از رنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی  اداری

رنگ آمیزی فضا ، روشی ساده، سریع و ارزان برای مداخله است و می تواند تفاوت زیادی در ظاهر دفتر ایجاد کند و نه تنها رنگ های متناسب با تصویر شرکت را در آن ایجاد کند، بلکه نگهداری از آن را نیز تسهیل می کند.  معرفی آثار هنری یکی دیگر از تغییرات آسانی است که می توان با شخصی سازی فضای شرکت ایجاد کرد.

اگر دفتر دارای رنگ‌های ملایم و خنثی است ، افزودن برخی المان های رنگارنگ می‌تواند فوراً تفاوت ایجاد کند. تعویض صندلی‌های مشکی با صندلی‌های رنگی یا حتی برخی از مبلمان با رنگ‌های خنثی با بقیه با رنگ‌های زنده‌تر، محیط را آرام‌تر می‌کند، بدون اینکه هزینه زیادی صرف شود. همچنین امکان کار با رنگ های شرکتی در جزئیات مبلمان تا جایی که با محیط اطراف هماهنگ باشد.

می توان با رنگ های پر جنب و جوش و رنگارنگ در محیط های سازمانی بدون از دست دادن رسمی بودن فضا ، به رفاه و تحریک تیم ها کمک کرد.

بر اساس روانشناسی رنگ ، آبی نشان دهنده اعتماد به نفس و امنیت است. رنگ زرد محرک ، استقبال کننده خوش و بینانه است. سبز ، نشان دهنده ثبات رشد نشاط و آرام بخش دارد، در حالی که رنگ قرمز انرژی ها را تحریک می کند و به مبارزه با اضطراب می رود  و نارنجی دعوت کننده در نظر گرفته می شود و می تواند افراد را اجتماعی تر کند و بنفش با خلاقیت و خرد را شکوفا می کند.

حتما بخوانید: یازسازی دفتر کار

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

استفاده از گیاهان در طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار

یکی دیگر از عناصری که به ترکیب فضاها کمک می کند و به هر دفتری رنگ و زندگی می بخشد استفاده از گیاهان است  . آنها را می توان تقریبا در هر محیطی، از پذیرایی گرفته تا حمام شرکت، استفاده کرد و به گرمای بیشتر مکان افزود . گیاهان که نیاز به نگهداری کمی دارند، مانند کراسولا، فیکوس، یوکا و کلوزیا، نمونه‌هایی از گزینه‌های خوب هستند.

طبق گزارش ها  همچنین مشخص شد که وجود گیاهان در محیط شرکت ، رفاه کارکنان را تا ۴۷ درصد و خلاقیت آنها را تا ۴۵ درصد بهبود می‌بخشد. این لزوماً به دلیل استفاده از خود گیاهان نیست، بلکه به این دلیل است که دکور اداری را جذاب‌تر می‌کنند ، که محل کار را فریبنده‌تر می‌کند.

روش های مختلفی برای تزئین دفتر کار وجود دارد. اما برای داشتن یک دکوراسیون منسجم تر که خلاقیت را تحریک می کند ، داشتن کار تیمی از متخصصان متخصص در معماری شرکتی می تواند تفاوت را ایجاد کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *