بازسازی حیاط منزل دکولند

تغییر ساختار خانه اغلب خوشایند و هیجان انگیز است. حیاط یکی از جذاب ترین قسمت های هر خانه ای است. بازسازی حیاط منزل اغلب دشوارتر از ساخت آن است. البته این تعجب آور نیست. زیرا بازسازی حیاط می تواند با خسارات و ضایعات عمده همراه باشد. البته نکاتی وجود دارد که می توان از آنها برای زیباسازی یک پاسیو قدیمی استفاده کرد. در این مقاله دکولند نکاتی در مورد بازسازی خانه و نکات مربوط به آن را برای علاقه مندان گردآوری کرده است.

عوامل بازسازی حیاط منزل

کارهای زیادی وجود دارد که باید هنگام بازسازی حیاط منزل قدیمی انجام شود. برخی از این موارد عبارتند از:

  • آسیب دیوار
  • مونتاژ ساختمان
  • سازه قدیمی
  • رطوبت مصالح ساختمانی
  • وجود حشرات و موجودات مزاحم
  • مدل و طراحی دکوراسیون بیرونی را تغییر دهیم

ایده های بازسازی حیاط منزل

کفپوش مناسب

حیاط  را با کف سنگریزه، کاشی های مربع و گل های طبیعی و شاخ و برگ بازسازی کنید، نگران نباشید! برای کفپوش تراس، چندین گزینه روی میز دارید. هنگام ساخت کف حیاط می توانید از کاشی، سنگ، سرامیک، ماسه، بتن، چمن مصنوعی و … استفاده کنید. گاهی اوقات ترکیبی از این موارد جلوه فوق العاده ای در باغ شما ایجاد می کند. به عنوان مثال، استفاده از چمن سبز و سنگ های سفید در نزدیکی پیاده رو در حیاط، حسی مشابه ایجاد می کند که گویی در یک باغ بزرگ قدم می زنید!

در انتخاب کفپوش برای پاسیو خود بسیار مراقب باشید. از گزینه های ضد آب و بسیار بادوام استفاده کنید. برای ایجاد یک واحد بین پاسیو و فضای داخلی خانه می توانید از همین نوع کفپوش در این دو فضا استفاده کنید.

از آبنما استفاده کنید

امروزه آبنماهای زیادی با طرح ها و کاربردهای مختلف برای حیاط کاری ساخته می شود. وجود آب و صدای آن باعث ایجاد حس طراوت در محیط خانه شما می شود. این سازه ها عموما از سنگ، چوب، شیشه، کاشی و پلی استر ساخته می شوند. برای عملکرد بهتر آبنمای حیاط می توانید از گیاهان شناور و تزئینات روی سطح آن استفاده کنید. فنرها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

آبنماهای سنگی: از این نوع آبنماهای سنگی بیشتر در پارک ها استفاده می شود. همچنین از این سازه می توان در ساختمان های ویلایی و بلندمرتبه استفاده کرد.

آبنماهای دیواری: آبنماهای دیواری اغلب در مکان هایی مانند هتل ها، سالن ها و خانه های خاص استفاده می شوند. همچنین می توانید از آبنمای دیواری خلاقانه برای تزئین دیوار حیاط خلوت استفاده کنید. برای زیباتر شدن آبنمای دیواری معمولا از انواع نورپردازی استفاده می شود.

آبنمای مدرن: آبنمای مدرن طراحی مجلل و جذابی دارد. در ساخت آن علاوه بر سنگ و چوب از کاشی نیز استفاده شده است. می‌توانید از چراغ‌های نواری LED روی زمین برای مدرن‌تر جلوه دادن چشمه‌ها و محوطه‌های باغ استفاده کنید.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی خانه کلنگی و قدیمی در تهران

بازسازی حیاط منزل دکولند

استفاده از آلاچیق

حیاط خود را با آلاچیق های چوبی، صندلی، مبلمان و نیمکت های چوبی با ترکیب رنگ چوب و مشکی تزئین کنید. آلاچیق یک گزینه عالی در بازسازی حیاط منزل برای ایجاد یک حیاط زیبا و صمیمی است. آلاچیق ها مکانی را برای شما ایجاد می کنند تا با اعضای خانواده خود گفتگوهای گرم و مفرح داشته باشید. هنگام ظهر می توان آلاچیق های استخر و باغ را به زیبایی در محوطه منزل شما مسقف کرد که معمولاً از چوب، شیشه، پلاستیک و فلز ساخته شده اند، می توانید از سبک های مختلف استفاده کنید.

با رعایت نکات زیر می توانید بیشترین بهره را از آلاچیق خود ببرید:

  • قاب و پایه اکثر آلاچیق ها معمولاً فلزی است. این ساختار به شما امکان می دهد گیاهان را در قلمرو خود قرار دهید.
  • پیشنهاد می کنیم از گیاهان گلدار در آلاچیق استفاده کنید. با این کار وقتی زمانی را در آنجا می گذرانید، بوی شیرین گل ها را نیز استشمام خواهید کرد.
  • هنگام بازسازی حیاط منزل خود، از نور مناسب برای آلاچیق خود استفاده کنید. نورپردازی حیاط قدرت زیادی دارد و می تواند کل حیاط شما را متحول کند.

توصیه هایی برای بازسازی حیاط منزل

بازسازی دیوارها: معمولا حیاط هایی که نیاز به تعمیر دارند دیوارهای آسیب دیده و ضعیف دارند. زمانی که در حال بازسازی حیاط خود هستید، خوب است به دیوارها و نرده ها نگاهی بیندازید تا در صورت بروز مشکل، سریعاً رفع شوند.

از مواد با کیفیت استفاده کنید: هنگام بازسازی ساختمان و باغ خود از بهترین مواد و تجهیزات استفاده کنید. استفاده از تجهیزات با کیفیت باعث صرفه جویی در خرید و هزینه های اضافی می شود.

استفاده از ابزار کاربردی: بسیاری از ابزارها و امکانات حیاط را کوچکتر می کند. بنابراین سعی کنید همیشه در حیاط خود فقط از وسایل ضروری و کاربردی استفاده کنید. به لطف این، باغچه شما جذاب و مجلل به نظر می رسد و در عین حال کاربردی خواهد بود.

نورپردازی مناسب: نورها به هر محیطی جادو می‌افزایند. آنها می توانند یک حیاط کسل کننده و خسته کننده را به محیطی جذاب و با تخیل تبدیل کنند. نور را فراموش نکنید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

توصیه های حرفه ای: بهتر است قبل از شروع بازسازی با یک فرد مجرب و حرفه ای مشورت کنید. این افراد با دانش و مهارت خود شما را در ایجاد طرح مورد نظرتان بهتر راهنمایی خواهند کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *