بازسازی خانه های روستایی دکولند

بازسازی خانه‌‌ های روستایی باید به‌گونه‌ای باشد که درعین‌حال که بازسازی می‌کنید بافتی قدیمی و اصلی را از بین نبرید. بازسازی خانه قدیمی می‌تواند بنای خانه را محکم‌تر کند و همین موضوع باعث افزایش طول عمر بنا می‌شود. خانه‌ های روستایی در هر منطقه و یا در هر روستا و کشوری حالت متفاوت و مخصوص به خودش را دارد به همین دلیل برای بازسازی خانه روستایی باید از طراحان مناسبی برای آن منطقه استفاده کرد.

خانه روستایی به‌نوعی خانه تفریحی شما به‌حساب می‌آید. خانه‌ های روستایی در سبک قدیمی و برخی کته گلی هستند بنابراین بازسازی این خانه‌ های روستایی زحمت زیادی دارد. با توجه‌ به همین موضوعات بازسازی باید دقیق و اصولی انجام شود تا به بافت اصلی خانه آسیبی نرسد. خانه‌ های روستایی به دلیل اینکه نمای زیبا و متفاوتی از خانه‌های شهری و ویلاهای لاکچری دارند مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرند.

بازسازی خانه‌ های روستایی

نکات مهم در بازسازی خانه‌‌ های روستایی

همان‌طور که گفتیم بازسازی خانه روستایی در مقایسه با ویلاهای مدرن و آپارتمان‌ها کمی پیچیده‌تر و سخت‌تر است. خانه‌ های روستایی معمولاً با چوب و مواد ساختمانی قدیمی ساخته شده‌اند و به همین دلیل در هنگام بازسازی ممکن است آسیب ببینند. ساختمان‌های روستایی با چوب‌هایی نظیر الوار ساخته می‌شده‌اند و باتوجه‌به همین موضوع یکی از نکات مهم در بازسازی خانه‌‌ های روستایی درنظرداشتن مواد مورداستفاده در بنا است.

شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی در ساخت خانه‌ های روستایی تأثیر زیادی دارند. در روستاهای شمالی سقف‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که با اندکی شیب آب باران به سقف آسیبی نرساند و همین موضوع در روستاهای جنوبی به شکل گنبدی است تا در گرما و سرما شرایط هوایی داخل خانه مناسب باشد. باتوجه‌به این موضوع مواد مورداستفاده نیز متفاوت است، مثلاً خانه‌ های چوبی در شمال کشور باتوجه‌به رطوبت آن منطقه زودتر خراب می‌شوند تا خانه‌ های آجری و یا مانند آن بنابراین بهتر است تا مواد موردنیاز را بشناسید و سپس عمل بازسازی را شروع کنید.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی خانه کلنگی و قدیمی در تهران

طراحی داخلی خانه روستایی

درصورتی‌که می‌خواهید دکوراسیون داخلی خانه روستایی خود را تغییر دهید بهتر است فضای خانه را از حالت قدیمی و روستایی خارج نکنید. برای دکوراسیون خانه بهتر است از وسایل مختلفی مانند،

  • مکرومه‌های دست‌باف
  • گلیم‌های طرح قدیمی و قالیچه‌های قرمز رنگ
  • کوسن‌های قدیمی
  • پشتی و کرسی
  • استفاده از صنایع‌دستی و محلی
  • صندلی‌های چوبی
  • وسایل فیروزه
  • کاشی‌های رنگی و طراحی حوض آبی

تمامی این موارد به جذابیت حین بازسازی خانه‌‌ های روستایی می‌افزاید. خانه‌ های روستایی در محیط‌هایی دور از شهر قرار دارند و به همین دلیلی بهتر است تا از حالت شهری خارج کرده و بیشتر به سبک روستایی روی بیاورید.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

تأسیسات داخلی در بازسازی خانه‌ های روستایی

یکی دیگر از موارد بااهمیت در امر بازسازی خانه‌ هایی که در روستا قرار دارند دررابطه‌با تأسیسات داخلی خانه است. خانه‌ های قدیمی روستایی معمولاً از تأسیسات پیچیده‌ای استفاده نمی‌کردند. برای بازسازی خانه‌‌ های روستایی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که به دقت و توجه زیادی نیاز دارد برای افزودن تأسیسات برقی و لوله‌کشی آب برای افزایش راحتی شما است. ازآنجایی‌که خانه‌ های روستایی بسیار حساس هستند بنابراین به این مورد بیشتر از هر چیزی توجه کنید.

بازسازی خانه‌ های روستایی

طراحی درب ورودی و پنجره‌ها

از جمله بخش‌های مهم در بازسازی خانه‌‌ های روستایی در و پنجره‌ها هستند. برای اینکه بخواهید پنجره و درها را بازسازی کنید بهتر است تا آن‌ها را تعویض نکنید و تنها به فکر رنگ‌ آمیزی آنها باشید. رنگ‌آمیزی در و پنجره‌ها به‌خصوص در و پنجره‌های چوبی جان تازه‌ای به بنا می‌افزاید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون کافی شاپ و فست فود از ایده تا اجرا+تصاویر

بازسازی خانه‌ های روستایی

باتوجه‌به تمام مواردی که در رابطه‌ با بازسازی خانه‌‌ های روستایی گفتیم شما می‌توانید خانه روستایی خود را به بهترین شکل بازسازی کنید. بازسازی خانه روستایی نیازمند دقت و توجه است و درصورتی‌که به‌درستی انجام نشود علاوه بر اینکه بهتر نخواهد شد بلکه به بافت خانه نیز آسیب می‌رسد. خانه‌ های روستایی معمولاً باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی دارای معماری مخصوص به منطقه خودشان هستند بنابراین از جمله نکات بااهمیت در امر بازسازی توجه به موقعیت جغرافیایی است.

نکات بسیار زیادی برای بازسازی خانه‌‌ های روستایی وجود دارد و مهم‌تر از همه جلوگیری از هرگونه آسیب به بافت و ساختار اصلی است. خانه‌ های روستایی معمولاً حالت قدیمی خود را حفظ می‌کنند و شما برای بازسازی بهتر است جان تازه‌ای به آن ببخشید. رنگ‌آمیزی، استفاده از وسایل محلی و زیبا، ظروف فیروزه، مبلمان سبک قدیمی و مهم‌تر از همه کرسی باعث زیبا شدن خانه می‌شود. طراحی خانه‌ های روستایی بسیار مهم است بنابراین این کار را به افراد مجرب و حرفه‌ای بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *