قوانین مربوط به بازسازی ساختمان

در برخی از موارد ساختمانی که در آن زندگی می کنیم نیاز به بازسازی دارد و انجام اینکار ضروری می باشد. بیشتر ما به هیچ عنوان دوست نداریم که اسباب کشی کنیم و از دردسر های آن آگاهی داریم.  از اینرو دوست داریم به جای آنکه به یک ساختمان جدید برویم در خانه خود بمانیم. در نتیجه بهترین راهی که پیش روی ما قرار دارد بازسازی ساختمانی است که در آن زندگی می کنید. با همه ای این تفاسیر میتوان چنین مطرح کنیم یکی از مکان های که نیاز به بازسازی دارد، بافت فرسوده می باشد. خانه های فرسوده در اغلب موارد دارای قدمتی بیش از بیست سال هستند. در نتیجه برای ممانعت از آسیب و خطرات بایستی در زمان به موقع نسبت به بازسازی چنین ساختمان های اقدام نمود. در ادامه در این مطلب از دکولند همراه ما باشید تا به صورت کامل در رابطه با بازسازی ساختمان فرسوده گفتگو نماییم.

بازسازی ساختمان و آپارتمان

شما برای آنکه بتوانید اقدام به  بازسازی ساختمان فرسوده کنید به خدمات متعددی نیاز دارید. در وهله اول به شما توصیه می نماییم یک شرکت معتبر و یا یک فرد با تجربه برای انجام فرآیند بازسازی بیابید. در ادامه برخی از مواردی که به وسیله شرکت های که در زمینه بازسازی ساختمان فرسوده فعالیت می کنند انجام می شود، را برای شما مطرح خواهیم نمود.

  • سیمان کاری قسمت های از قبیل حیاط، کف اتاق که نیاز به ترمیم دارند، همچنین در صورت نیاز سفید کردن دیوار ها.
  • بازسازی راه پله ها و همچنین بازسازی نمای بیرونی ساختمان به وسیله کاشی.
  • خدمات و کار های مربوط به طراحی داخلی از قبیل نصب پارکت، سقف کاذب و…. در حالت کلی دکوراسیون داخلی خانه.

بازسازی ساختمان و آپارتمان

قوانین مربوط به بازسازی ساختمان

شما زمانی که تصمیم به بازسازی ساختمان فرسوده دارید بایستی به یکسری از قوانین توجه کنید. در حقیقت رعایت نمودن این قوانین ضروری می باشد. برای مثال بایستی مجوز مربوطه را از شهرداری دریافت کنید. در گام بعدی در صورتی که در یک ساختمانی زندگی می کنید که بیش از یک مالک دارد. از اینرو بهتر است برای آنکه اختلالی در کارتان پیش نیاید رضایت ساکنین را جلب نمایید. در صورتی که مالکین با انجام اینکار موافقت نکردند در این صورت با مراجعه به شورای حل اختلاف مجوز بازسازی را دریافت نمایید. در زمان بازسازی بایستی مهندس ناظر که نام او در مجوز بازسازی درج شده است؛ تا زمان پایان کار به صورت اصولی و درست بر کار نظارت داشته باشد.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

قوانین مربوط به بازسازی ساختمان

چرا بازسازی ساختمان فرسوده انجام می شود؟

این امر طبیعی است که همه ای ما پس از زندگی در یک مکان تمایل داریم تغییراتی را در محل زندگیمان به وجود آوریم. این تغییرات میتواند در بردارنده بازسازی و یا نوسازی باشد. در صورتی که شما در یک خانه قدیمی زندگی می کنید و به هیچ وجه دوست ندارید آن ر ا تخریب کنید. چرا که ارزش معنوی آن برای شما بسیار اهمیت دارد و تداعی خاطرات شیرین زندگی تان می باشد. در نتیجه تمایل دارید با کم ترین تخریب به بهترین نتیجه دست یابید بازسازی ساختمان بهترین راهکاری است که میتوانیم به شما پیشنهاد نماییم.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان

چه قسمت و یا فضا های از ساختمان نیازمند بازسازی می باشد؟

ساختمان های فرسوده برای آنکه دوام و استحکام لازم برای طولانی مدت را داشته باشند نیازمند تعمیرات بسیاری هستند. در صورتی که شما حتی یک ترک و یا خرابی کوچکی را در ساختمان محل زندگیتان جدی بگیرید و در برطرف نمودن آن اقدام نمایید. در هزینه و زمان خود صرفه جویی خواهید نمود. قسمتی از فرآیند تعمیرات ساختمان فرسوده علاوه بر نما و اجزای بیرونی به قسمت های داخلی ساختمان از قبیل سیستم گرمایشی، لوله کشی و… مربوط می شود.

همچنین بخوانید : بازسازی خانه های قدیمی در تهران

چه قسمت و یا فضا های از ساختمان نیازمند بازسازی می باشد؟

نکته

در رابطه با بازسازی ساختمان فرسوده و نوسازی آن برای شما این مطلب را شرح دهیم که در فرآیند نوسازی شما یک پروسه ای را برای بهبود و زیبا تر شدن نمای داخلی ساختمان انجام می دهید. در حقیقت این فرآیند سبب می گردد که شما قادر باشید تغییراتی در یک فضا از خانه و یا محل کارتان به وجود آورید. برای مثال یک دیوار اضافه نمایید یا بردارید و…. در فرآیند بازسازی اقداماتی گسترده ای از نوسازی، تعمیرات و تغییرات انجام می دهید؛ که سبب می گردد ساختمان همچنان قابل استفاده باشد.

همچنین بخوانید : مدل آینه کاری جدید

کلام پایانی

ما در این مطلب از دکولند تلاش خود را نمودیم اطلاعات کاملی در رابطه با بازسازی ساختمان فرسوده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانگونه که مشاهده کردید فرآیند بازسازی منجر می گردد ساختمان برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *