دلایل بازسازی نمای ساختمان چیست؟-وب سایت دکولند

بازسازی نمای ساختمان برای جلوه دادن ظاهری جدید و جذاب به انواع ساختمان‌های قدیمی بسیار مهم است. اولین قسمت از ساختمان که باعث جلب مخاطب می‌شود نمای آن می‌باشد. تغییرات آب و هوایی تأثیرات بسیاری زیادی در نمای ساختمان شما می‌گذارد. باران، گرما و سرما می‌توانند به مرور به نمای ساختمان آسیب برسانند.

تفاوت نوسازی نما و بازسازی نما چیست؟

باید شما بدانید نوسازی نما با بازسازی نما متفاوت است. به این معنا که در نوسازی نما فقط قسمت‌های فرسوده و قابل تعمیر، تعمیر خواهند شد. اما در بازسازی نما ابتدا مجوز و سپس بازسازی نمای بیرونی ساختمان با تخریب بافت‌های فرسوده صورت می‌گیرد و البته بودجه بازسازی فراتر از کار تعمیر است و زمان زیادی می‌برد.

استفاده از بهترین و مدرن‌ترین ساخت و ساز بیرونی مستلزم به‌روزرسانی نمای ساختمان در طول زمان است. به دلایل زیادی، از جمله تغییرات آب و هوایی، مهم است، باران اسیدی و طول عمر می‌تواند ظاهر خانه را کاهش دهد. به شما توصیه می‌شود قبل از هر گونه اقدامی برای نمای ساختمانتان با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید..

همچنین بخوانید : بازسازی آپارتمان در تهران

انواع بازسازی نمای ساختمان

نمای سنگی

نمای سنگی ساختمان‌ها و خانه‌های قدیمی می‌تواند در اثر تغییرات آب و هوایی از بین رفته و زیبایی خود را از دست داده باشد؛ بنابراین تغییر نمای ساختمان به کاربر کمک می‌کند تا جلوه جدیدی به ساختمان یا خانه خود ببخشد. طراحی حرفه‌ای و استفاده از سنگ‌های بادوام از سایش زودرس جلوگیری می‌کند.

نمای آجری

نمای آجری همانند نمای سنگی عمر مفید و محدودی دارد و بعد از مدتی فرسود می‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود جلوی نما قدیمی ساختمان خود را سریع ترمیم کنید تا از ریزش آجرهای فرسوده جلوگیری شود. اگر آجرهای استفاده شده در نما دچار ساییدگی شدید نشوند، فقط می‌توان مانند روز اول تمیزکاری مناسب نما را انجام داد. اما در صورتی که خرابی بیشتر باشد نیاز به بازسازی خواهد داشت.

کامپوزیتی

یکی از مزایای نماهای کامپوزیت بازسازی ساده و آسان آنهاست. زیرا برای تعمیر نما فقط باید قسمت آسیب دیده را تعمیر کرد و در نتیجه هزینه بسیار پایینی را برای مصرف کننده به همراه دارد. مقاومت بالا در مقابل تغییرات اقلیمی، نور شدید آفتاب، سرعت بالای اجرای تعمیرات، تنوع طرح‌های بسیار زیاد، عدم نیاز به زیر ساخت‌های پیچیده از مزایای مهم این مدل نما است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای داشتن این مزایا بهتر است نمای کامپوزیتی را در اولویت انتخاب خود قرار دهید.

نقاشی نما

عمر نمای نقاشی شده بسیار کمتر از سایر نماها است و نیاز به بازسازی نمای ساختمان قدیمی بسیار سریع احساس می‌شود. اگر قصد رنگ آمیزی یا بازسازی نما را دارید، به خاطر داشته باشید که رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید ممکن است در طول زمان به دلیل نور خورشید تغییر کنند؛ بنابراین، توصیه می‌شود از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده نکنید.

همچنین بخوانید : بازسازی خانه

نقاشی نما-وب سایت دکولند

 

دلایل بازسازی نما چیست؟

جلوگیری از پوسیدگی نما

با بازسازی نمای ساختمان می‌توانید جلوی پوسیدگی نما را بگیرید و عمر نمای ساختمان را سالهای بیشتری افزایش دهید. همان طور که گفتیم نمای ساختمان به دلایل مختلفی از جمله تغییرات آب و هوا به مرور دچار ترک خوردگی می‌شود. اگر برای بازسازی آن اقدامی نگردد ممکن است به افرادی که در زیر ساختمان در حال تردد هستند آسیب برساند و خسارات جبران‌ناپذیری در برگیرد.

زیبایی فیزیکی ساختمان

بازسازی نمای ساختمان شما می‌تواند ساختمان را زنده کند و از روز اول آن را زیباتر کند.

تغییر کاربری ساختمان

در نظر داشته باشید شما گاهی برای جلب اعتماد افراد در کسب و کارتان نیاز به بازسازی نمای ساختمان به حالت اداری خواهید داشت.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان قدیمی

نکاتی جهت اجرا و بازسازی نمای ساختمان

انتخاب متریال مناسب برای بازسازی نمای ساختمان مهم‌ترین قسمت بازسازی است که باید در عین زیبایی با کیفیت و مقرون به صرفه باشد. با نماهای مجاور هماهنگ شده و تناقضی در ظاهر شهر ایجاد نمی‌کند.
طراح با توجه به دوام ساختمان و قوانین کمیته نما اقدام به انتخاب مصالح نماسازی می‌کند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل

هزینه بازسای نمای ساختمان

اگر زندگی می‌کنید یا کار می‌کنید، به دنبال یک تغییر کوچک و بدون بودجه برای جابه‌جایی هستید. بهترین توصیه ما برای شما این است که خانه خود را بازسازی کنید.
هزینه تعمیر نمای ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد و ارزیابی آن توجه داشتن به چندین فاکتور ساختمان است. میزان سطح بازسازی و متریال مورد استفاده می‌تواند این هزینه را برای شما برآورد نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *