هدف از بازسازی کف ساختمان-وب سایت دکتر جوزانی

زیرساخت و بازسازی کف ساختمان یکی از اولین و مهم‌ترین مراحل آماده سازی ساختمان است و در واقع همان چیزی است که در نهایت در کف یک خانه یا ساختمان می‌بینیم مانند سرامیک، پارکت، لمینت و …

هدف از بازسازی کف ساختمان

گاهی اوقات تنها دلیل برای تعمیر کفT افزودن تنوع، ارتقای سطح و زیبایی  است. با این حال، برای برخی از خانه‌ها، به ویژه خانه‌هایی با قدمت زیاد، بازسازی ممکن است اهداف دیگری داشته باشد مانند:

  • نم و رطوبت
  • لوله کشی روکار و تعویض لوله‌ها
  • مدرن کردن کف ساختمان با توجه به دکوراسیون
  • تعبیه گرمایشی از کف

بسته به طرح تزئینی می‌توان از کف‌پوش‌های مختلفی استفاده کرد. کف‌سازی مناسب اغلب بر اساس بودجه، اندازه، سلیقه شخصی و آب و هوا انتخاب می‌شود.

همچنین بخوانید : بازسازی خانه های قدیمی تهران

هدف از بازسازی کف ساختمان-وب سایت دکتر جوزانی

انواع کف‌پوش برای کف سازی

کف سرامیک

یکی از رایج‌ترین انواع کف برای خانه است. سرامیک‌های مورد استفاده در کف خانه‌ها در انواع و طرح‌های متنوعی هستند که دست شما را در انتخاب باز می‌کند و تمیز کردن آن آسان است. یکی از معایب کف سرامیک سرد شدن آن در زمستان است که باعث درد در ساق پا و کمر می‌شود. در صورت افتادن جسمی شکننده روی سرامیک احتمال شکستگی چندین برابر است.

کف‌پوش لمینت

این نوع کف‌پوش شبیه به پارکت است و شامل ترکیبی از مواد مختلف و الیاف چوب فشرده است. این نوع کف‌پوش نیازی به ملات و چسب ندارد و اجزای آن کاملاً به هم چسبیده‌اند. این نوع کف‌پوش نوعی عایق صدا را ایجاد می‌کند. استفاده طولانی مدت از این نوع کف‌پوش در هوای گرم باعث گسترش و کاهش آن می‌شود. عمر طولانی دارند و نسبت به پارکت چوبی ارزان‌تر هستند. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود از برندهای ایرانی استفاده کنید و در صورتی که می‌خواهید بیشتر هزینه نمایید می‌توانید از لمینت‌های ترک و اروپایی خریداری کنید.

کف‌پوش پی وی سی

این نوع کف‌پوش از تخته سه لا ساخته می‌شود. قبل از استفاده از این کف‌پوش باید زیرسازی صورت گیرد. برای چسباندن سه لایه کف به هم از چسب بتن استفاده می‌شود و برای زیرسازی آن از ترکیب پودر سنگ و سیمان و چسب بتن استفاده می‌شود. کف‌پوش‌های تخته سه لا انتخاب خوبی برای آشپزخانه هستند زیرا در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. از معایب این نوع کف‌پوش‌ها غیر قابل تعمیر بودنشان است. این نوع کف‌پوش جزو کف‌پوش‌های ارزان محسوب می‌شود.

کف‌پوش سنگی

سنگ طبیعی یکی از پرکاربردترین کف‌پوش‌ها در منازل به خصوص در آشپزخانه و سرویس بهداشتی است. انواع سنگ‌ها سنگ مرمر، گرانیت، سنگ تراورتن و … را می‌توان نام برد که به عنوان کف‌پوش داخلی یا خارجی ساختمان استفاده می‌شود. استفاده از سنگ در کف منزل مستلزم نصب آن توسط است و از نظر هزینه نسبت به مابقی کف‌پوش‌ها گران‌تر است.

پارکت چوب

پارکت انواع مختلفی دارند از جمله بلوط، افرا، کاج و … می‌باشند. پارکت به راحتی تمیز می‌شود و نوعی عایق حرارت و صدا است. محیطی مناسب برای رفت و آمد کودکان و سالمندان است، زیرا از سنگ و سفال نرم‌تر است و در هوای سرد سطح آن دمایی راحت دارد و خیلی سرد نیست. از لحاظ قیمت نسبت به مابقی کف‌پوش‌ها بیشتر است.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان مسکونی

۶ نکته برای بازسازی کف ساختمان

  1. بازسازی کف در خانه بعد از بازسازی دیوارها و سقف خانه انجام می‌شود. پس این را برنامه ریزی و سازماندهی کنید.
  2. در مورد پارکت چوبی، بهتر است از فوم‌های مخصوص برای راه اندازی پارکت استفاده شود. تا در محیط مرطوب پارکت آسیب نبیند.
  3. توصیه می‌شود در اتاقی که قصد نصب آن را دارید پارکت و لمینت را به مدت دوتا سه ساعت قرار دهید تا هم دمای محیط شوند.
  4. بعد از بازسازی کف، اجسام سنگین را به مدت ۲۴ ساعت روی زمین قرار ندهید.
  5. برای انتخاب ارزان، از مزایا و معایب انواع کف‌پوش‌ها آگاه باشید.
  6. اگر برای تعمیر کف به کمک یک سازنده نیاز دارید، در مورد قیمت و زمان سرویس توافق کنید.

همچنین بخوانید : بازسازی منزل تهران

6 نکته برای بازسازی کف ساختمان-وب سایت دکولند

زیرسازی درست و مناسب هنگام بازسازی

از مهم‌ترین مراحل در بازسازی کف منزل و نصب کف خانه جدید، ساختار مناسب آن است. پس از اینکه تصمیم گرفتید از چه مصالحی برای کف استفاده کنید، باید زیرساخت مناسبی ایجاد کنید تا پس از قرار دادن مصالح روی کف، دچار مشکل نشوید.

همچنین بخوانید : دکوراسیون مد روز

زیرسازی درست و مناسب بازسازی کف-وب سایت دکولند

کلام آخر

این خلاصه‌ای از توضیحات ساختمان از کف و مراحل مختلف آن است. امیدواریم این مقاله شما را با این فرایند و اهمیت گنجاندن آن در برنامه خود آشنا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *