هزینه بازسازی ساختمان نسبت به ساخت خانه جدید کمتر محاسبه می‌شود. برای اینکه شما بخواهید برآورد هزینه بازسازی ساختمان و اینکه چطور انجام می‌شود را بدانید و هزینه‌های موردنظر را تخمین بزنید نیاز است تا موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهید. برای بازسازی ساختمان برخی به‌عنوان تعمیر ساختمان و بنا قصد بازسازی دارند و برخی برای نوسازی و زیباسازی این کار را انجام می‌دهند.

بازسازی برای تعمیر در برخی از ساختمان‌ها به‌خصوص ساختمان‌های قدیمی و ویلایی قدیمی بسیار لازم است. درصورتی‌که شما می‌خواهید هزینه‌های مختلف بازسازی ساختمان را به‌صورت میانگین تخمین بزنید متوجه خواهید شد که تعمیرات ساختمان نسبت به نوسازی ساختمان هزینه تقریباً برابری دارد اما الزامی است.

همچنین بخوانید : بازسازی ویلا در تهران ؛ شیک و باصرفه

براورد هزینه بازسازی ساختمان

 برآورد هزینه بازسازی ساختمان چگونه انجام می‌شود؟

اولین قدم برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان اطلاع از هزینه‌های ضروری بازسازی است که اکثریت افراد با آن آشنا هستند. بعدازاین که هدف خود را از بازسازی ساختمان آن مطلع شدید لازم است تا باتوجه‌به آشنایی نسبت به هزینه‌های کلی قیمت حدودی بازسازی ساختمان را محاسبه کنید. بعد از محاسبه هزینه کلی باید گفت که هزینه بازسازی ساختمان آن شامل مواردی به این صورت است که،

  • هزینه خرید مصالح مختلف برای ساختمان
  • هزینه حمل‌ونقل زباله‌های ساختمان
  • تخمین میزان هزینه تعمیرات
  • هزینه مربوط به تغییر دکوراسیون
  • هزینه کارگران ایران و پیمانکاران
  • هزینه مجریان و نیروهای مختلف تأثیرگذار در پروژه بازسازی

روش‌های کاهش قیمت بازسازی ساختمان

مهم‌ترین موضوع بازسازی ساختمان باتوجه‌به آنچه گفتیم تعیین هدف است. تعیین هدف برای محاسبه قیمت‌ها قبل از انجام پروسه و برآورد هزینه بازسازی ساختمان آن اهمیت زیادی دارد. بازسازی ساختمان به دو بخش رو ساز و زیرساز تقسیم می‌شود بخش رو ساز مربوط به تغییر طراحی و دکوراسیون ساختمان است. بخش زیرساز مربوط به تعمیرات قسمت‌های مختلف ساختمان است.

برخی از مراحل هزینه بازسازی ساختمان زیادتر از حد معمولی محاسبه می‌شود. شود در صورتی هزینه‌ها بیشتر از حد معمول محاسبه می‌شود که شما بخواهید در بخش دکوراسیون این از وسایل و لوازم گران‌قیمت استفاده کنید.

درصورتی‌که شما بخواهید در بخش دکوراسیون یعنی سرامیک، رنگ‌آمیزی دیوارها و کف، استفاده از کف‌پوش‌های مختلف و گران و… اجزا و لوازم گران‌قیمت انتخاب کنید هزینه بازسازی ساختمان نیز بیشتر محاسبه می‌شود و علاوه بر این وسایل هزینه نصب این وسایل نیز بیشتر از حد معمول محاسبه می‌شود. در واقع شما برای بازسازی ساختمان در مرحله اول نیاز به کارگرانی برای تخریب بعضی از بخش‌های ساختمان هستید و در نهایت نیازمند نصب مجدد آنها هستید.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان قدیمی ، اصول و مراحل انجام آن

براورد هزینه بازسازی ساختمان

عملیات کفسازی در برآورد هزینه بازسازی ساختمان

اگر شما از وضعیت کف ساختمان موردنظر رضایت کافی ندارید لازم است تا باتوجه‌به برآورد هزینه بازسازی ساختمان آنها را تغییر دهید. در این زمینه لازم است تا شما از بین انواع مختلف سنگ، سرامیک، پارکت، لمینت و … انتخاب کنید تا کف خانه خود را مناسب باسلیقه شخصی بازسازی کنید. ازآنجایی‌که سلیقه شخصی در بازسازی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین تأثیر مستقیمی بر هزینه نیز دارد.  سلیقه شخصی شما به سمت تجهیزات گران‌تر باشد هزینه بازسازی نیز گران‌تر محاسبه می‌شود.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

 عملیات مربوط به دیوارها و پنجره‌ها

بازسازی دیواره‌ها تأثیر مستقیمی بر کوچک یا بزرگ نشان‌دادن خانه دارد. پنجره نسبت و اندازه بزرگ یا کوچک نشان‌دادن خانه تأثیر دارند. برای بازسازی دیوارها و پنجره‌ها لازم است تا هر یک از این دو را متناسب با سایز و متراژ خانه انتخاب کنید.

درصورتی‌که رنگ دیوارها و یا طراحی دیوارها به‌درستی انتخاب شود نه بزرگ‌تر از آنچه که هست به نظر می‌رسد. در انتخاب پنجره‌ها نیز دقت کنید زیرا پنجره‌ها نیز به‌اندازه دیوارها برای بزرگ نشان‌دادن خانه‌ها تأثیر دارد. انتخاب انواع پنجره و انواع رنگ و موارد مختلف مربوط به دیوارها در برآورد هزینه بازسازی ساختمان تأثیر دارد.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی خانه کلنگی و قدیمی در تهران

براورد هزینه بازسازی ساختمان

برآورد هزینه بازسازی ساختمان مهم‌ترین اقدام شما برای انجام پروژه بازسازی است. بازسازی ساختمان ممکن است توسط افراد مجرب و ماهر در این حوزه انجام شود و یا اینکه ممکن است شما خودتان تصمیم به بازسازی ساختمان داشته باشید که در این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی خانه چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مسائل مهم برای برآورد هزینه بازسازی تغییر قیمت‌ها است. ممکن است هنگامی که شما شروع به بازسازی ساختمان می‌کنید و هنگامی که به این پروسه ادامه می‌دهید قیمت‌ها دائماً دچار نوسان و تحقیق شوند به همین دلیل ممکن است هزینه‌ای که شما در ابتدا برای آن در نظر می‌گیرید چندبرابر بیشتر از آن چیزی باشد که در ادامه همه نیاز به پرداخت آن دارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *