اگر شما قصد ساخت ساختمان جدید را دارید و به دنبال انتخاب پنجره مناسب هستید دو نوع از پنجره‌های دوجداره که امروزه به‌صورت رایجی مورداستفاده هستند پنجره‌هایی با قالب‌های آلومینیومی و upvc هستند. انتخاب نوع و جنس پنجره برای صاحبان ساختمان تا حدودی سخت است و به همین دلیل بهتر است تا در ابتدا دررابطه‌با نقاط ضعف و یا قوت پنجره‌ها اطلاعات کسب کنند. تفاوت پنجره upvc با آلومینیومی دلیل اصلی انتخاب یکی از این دو است.

پنجره‌ها یکی از بخش‌های مهم در یک ساختمان به‌حساب می‌آیند و در واقع مانند دیوارها چهارچوب اصلی ساختمان را تشکیل می‌دهند. باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی و سروصدای درون شهرها انتخاب پنجره‌ها باید به‌نوعی باشد که فضای خانه را از هر یک از این دو مورد جدا نگه دارند. برای اینکه شما بخواهید اطلاعاتی دررابطه‌با پنجره‌های upvc و آلومینیومی کسب کنید بهتر است تا ادامه مطلب را مشاهده کنید و از دست ندهید.

تفاوت پنجره upvc با آلومینیومی

تفاوت پنجره upvc با آلومینیومی دررابطه‌با دوام

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موردنظر برای کسانی که قصد خرید پنجره دارند در رابطه‌ با دوام و عمر پنجره است. پنجره‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که در برابر پوسیدگی و آلودگی مقاوم باشند و عمر طولانی‌تری داشته باشند. در صورتی‌ که یک پنجره از مقاومت و دوام کافی بهره ببرد در این صورت به نگهداری کمتری نیاز دارد و در مقابل عمر طولانی‌تری را خواهد داشت.

مهم‌ترین تفاوت پنجره upvc با آلومینیومی در مقاومت این دو نوع پنجره است. پنجره‌های یو پی وی سی حدود ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می‌کنند. اگر شما می‌خواهید شروع به ساخت ساختمان کنید در نظر داشته باشید که عمر ۲۰ و ۳۰ سال برای تعویض پنجره‌ها و پایان عمر پنجره‌ها مناسب است. به طور معمول بیشتر بخش‌های خانه بعد از ۲۰ سال کم‌کم نیاز به تعویض و یا تعمیر پیدا می‌کنند. پنجره‌های آلومینیومی اگر از جای مطمئنی خریداری شوند و جنس خوبی داشته باشند حدود ۴۰ تا ۴۵ سال عمر می‌کنند.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان کوچک و بزرگ به شیوه جدید و مدرن

تفاوت پنجره upvc با آلومینیومی دکولند

عایق پنجره ها

اگر یادتان باشد درگذشته پنجره‌های آلومینیومی سرو صدای زیادی داشتند و اصلاً دلیل اینکه افراد به به درب و پنجره‌های دوجداره روی می‌آوردند همین موضوع بوده است. آلومینیوم ویژگی رسانایی بالایی دارد و به همین دلیل است که گرما به‌راحتی از آن عبور می‌کند. در فصل‌های گرم هوای داخل خانه گرم‌تر و در فصل‌های سرد هوای داخل خانه به‌شدت سرد می‌شود و این به دلیل رسانا بودن پنجره‌های آلومینیومی است. توجه داشته باشید که امروزه فناوری ای به نام ترمال بریک در پنجره‌های آلومینیومی به وجود آمده است که برای بالابردن عایق صوتی و حرارتی پنجره‌های آلومینیومی است.

پنجره‌های یو پی‌وی‌سی در مقایسه با پنجره‌های آلومینیومی قدیمی عایق بهتری دارند. امروزه باتوجه‌به پیشرفت فناوری در پنجره‌های آلومینیومی این پنجره‌ها نیز به‌اندازه پنجره‌های یو پی‌وی‌سی عایق هستند. عایق بودن پنجره‌ها به عواملی مانند، متریال، مونتاژ و نصب پنجره‌ها نیز بستگی دارد بنابراین یکی دیگر از تفاوت پنجره upvc با آلومینیومی در عایق بودن پنجره‌ها است.

همچنین بخوانید : درب و پنجره دوجداره

امنیت در پنجره‌های یو پی‌وی‌سی و آلومینیومی

یکی دیگر از موارد بااهمیت در تفاوت پنجره upvc با آلومینیومی در امنیت این پنجره‌ها است. توجه داشته باشید که هر دو نوع پنجره از امنیت کافی برخوردار هستند و شما می‌توانید با خیال راحت در بخش‌های مختلف خانه‌تان از آنها استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید نحوه ساخت و متریال مورداستفاده در پنجره‌ها بسیار اهمیت دارد.

درصورتی‌که پنجره‌ها با مواد مناسبی و به روش صحیحی ساخته نشوند بنابراین دلیل اصلی به خطر انداختن امنیت خانه شما همین موضوع است. به‌طورکلی هر دو نوع پنجره بسیار ایمن هستند و درصورتی‌که به‌درستی نصب شوند و هنگام استفاده به‌درستی قفل شوند هر دو نوع ایمن هستند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

تفاوت پنجره upvc با آلومینیومی

همان‌طور که گفتیم پنجره‌ها از جمله مهم‌ترین قسمت‌های خانه شما به‌حساب می‌آیند. ازآنجایی‌که شرایط آّ و هوایی دائماً در حال تغییر است و استفاده از ماشین‌آلات در شهرها بیشتر می‌شود بنابراین علاوه بر هوا سروصدا نیز بر فضای خانه تأثیر می‌گذارد. انتخاب پنجره مناسب باتوجه‌به نیاز شما است.

تفاوت پنجره upvc با آلومینیومی یکی از دلایل مهم انتخاب این پنجره‌ها است. ویژگی‌های به کار برده در هر یک از دو نوع پنجره دلیل تمایز این دو نوع پنجره است. باتوجه‌به مواردی که گفتیم شما می‌توانید پنجره متناسب با خانه خود را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *