دکوراسیون آشپزخانه سنتی و مدرن و از طراحی دکوراسیون پرطرف‌دار در جهان امروز هستند. انتخاب سبک مناسب برای محیط خانه شما می‌تواند بر اساس اصول و قوانین خاصی باشد و یا اینکه شما باسلیقه شخصی خود دکوراسیون آشپزخانه‌تان را طراحی کنید. یکی از انواع طراحی دکوراسیون محیط آشپزخانه طراحی به سبک سنتی است.

سبک سنتی ایرانی، سبک بسیار دلنشین و زیبایی است و در کشور ایران، بسیاری از افراد به این سبک علاقه‌مند هستند. در برخی از رستوران‌ها و کافه‌ها نیز سبک آشپزخانه به‌صورت سنتی است. شما با استفاده از این سبک می‌توانید بخشی از گذشته را در خانه‌تان زنده نگه دارید.

دکوراسیون آشپزخانه سنتی

دیزاین داخلی ‌دکوراسیون آشپزخانه سنتی

آشپزخانه‌های سنتی با آشپزخانه‌های مدرن از نظر امکانات و قابلیت فاوت چندانی ندارند. از هر دو نوع مدرن و سنتی به یک معنا استفاده می‌شود. استفاده از وسایل مدرن در دو نوع سنتی و مدرن رایج است اما در برخی از لوازم و محصولات بین دکوراسیون مدرن و سنتی تفاوت‌هایی وجود دارد.

شما می‌توانید در آشپزخانه سنتی از سبک‌های مختلفی از کشورهای دیگر مانند اروپا روم یونان چین هند ایران و… و استفاده کنید. انتخاب طراحی دکوراسیون به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و مسئله مهم دیگر استفاده از تجهیزاتی است که در اختیار شما قرار دارد.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

استفاده از ظروف قدیمی در دکوراسیون آشپزخانه سنتی

یکی از بخش‌های مهم آشپزخانه استفاده از ظروف مختلف است. درگذشته های دور ظرف‌ها با شکل و قابلیت‌های متفاوتی نسبت به امروزه استفاده می‌شدند. یکی از ظروفی که ممکن است در خانه اکثر ایرانیان وجود داشته باشد ظروف چینی گل قرمزی است که امروزه بسیار قابل‌استفاده است.

برای استفاده از ظروف قدیمی شما می‌توانید آنها را در بوفه خود قرار دهید یا اینکه برخی از ظرف‌هایی که دوست دارید را بر روی دیوار به‌صورت دیوارکوب استفاده کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که شما می‌توانید به‌راحتی از این ظرف‌ها برای سرو غذا نیز استفاده کنید.

 استفاده از ظروف مسی در آشپزخانه سنتی

یکی از ظروف سنتی پرطرف‌دار برای دکوراسیون آشپزخانه سنتی ظروف مسی است. ظروف مسی درگذشته بسیار استفاده می‌شده است. استفاده از ظروف مسی به‌خصوص در شهرهایی مثل اصفهان بسیار رایج بوده است. شما می‌توانید از ظروف مسی در جاهای مختلفی استفاده کنید. شما می‌توانید این ظروف را در بوفه و یا روی میز قرار دهید و هم می‌توانید از آنها برای پخت غذا و یا سرو غذا استفاده کنید. از ظروف مسی می‌توان برای دکور فضای پذیرایی و یا هال نیز استفاده کرد.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

دکوراسیون آشپزخانه سنتی

استفاده از فرش و گلیم ایرانی

امروزه استفاده از فرش و یا گلیم‌های طرح سنتی در خانه‌ها معمولاً کمتر از گذشته است. ازآنجایی‌که درگذشته آشپزخانه مانند یک اتاق با فضایی بسته ساخته می‌شد سبک چیدمان فرش‌ها نیز به این صورت بود که کل فضای آشپزخانه با فرش پر می‌شد. اگر در کشور ایران زندگی می‌کنید و مایل به طراحی دکوراسیون آشپزخانه سنتی هستید بهتر است از فرش‌های زیبای ایرانی استفاده کنید.

همچنین بخوانید : دکوراسیون آشپزخانه از طراحی کابینت تا محاسبه قیمت + تصاویر

سینک در دکوراسیون آشپزخانه سنتی

یکی از بخش‌های مهم برای دکوراسیون آشپزخانه سنتی سینک‌ها هستند. طراحی سینک‌ها به شیوه سنتی کمتر موردتوجه افراد قرار دارند اما باید گفت طراحی آنها به شیوه سنتی بسیار جذاب و زیبا است. ایده‌های بسیار متنوعی برای این موضوع وجود دارد که شما می‌توانید به بهترین نحو از آنها استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه سنتی

همان‌طور که در مباحث دیگر سایت گفتیم کابینت‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فضای آشپزخانه به‌حساب می‌آیند. طراحی کابینت‌ها در دکوراسیون آشپزخانه مدرن باید به‌گونه‌ای باشد که با دیگر اجزای آشپزخانه همخوانی داشته باشد. اگر می‌خواهید دررابطه‌با طراحی کابینت مدرن آشنا شوید می‌توانید مقاله‌ای که برای شما آماده کرده‌ایم را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید : کابینت آشپزخانه مدرن مدل‌های جدید ۲۰۲۲، با ایده هایی متفاوت و جدید

دکوراسیون آشپزخانه سنتی

اگر شما می‌خواهید دکوراسیون آشپزخانه سنتی داشته باشید می‌توانید با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود را انجام دهید. بسیاری از افراد علاقه‌مند به طراحی دکوراسیون به سبک سنتی هستند.

همچنین بخوانید : بازسازی دکوراسیون آشپزخانه با مراحل درست و کمک کردن هزینه

البته توجه داشته باشید که درگذشته فضای آشپزخانه‌ها به‌صورت بسته ساخته می‌شده است. وسایل مختلفی برای طراحی به سبک سنتی وجود دارد از جمله ظروف سفالی ظروف مسی کابینت‌های سبک سنتی طراحی سینک به سبک سنتی و…و درصورتی‌که شما بتوانید همه اجزا را به‌درستی استفاده کنید آشپزخانه‌ای متناسب با سبک سنتی خواهید داشت.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *