دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک با توجه به کوچک شدن خانه ها مورد توجه قرار گرفته است.‌ اتاق خواب معمولا منطقه امن افراد است و یک مکان خصوصی محسوب می شود. از این رو چیدمان آن برای افراد اهمیت دارد چراکه باید در این مکان احساس راحتی داشته باشند.

اگر اتاق خواب بزرگ باشد، فرد می تواند با سلیقه خود آن را چیدمان کند اما مسئله زمانی مهم است که اتاق خواب کوچک است، در این موارد افراد باید برای دکوراسیون اصولی را رعایت کنند. در این مطلب اصول چیدمان اتاق های کوچک مورد بررسی قرار گرفته است. از طرفی به منظور داشتن فضایی مدرن، نیاز به یک متراژ بسیار بزرگ نیست از همین رو دکوراسیون اتاق خواب کوچک را می توان با استفاده اصول، به زیباترین شکل طراحی کرد.

رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

در صورتی که شناختی از رنگ ها داشته باشید می دانید که به کمک آن ها می توان فضایی را کوچک تر و یا بزرگ تر نشان داد. از این رو می‌توان با استفاده از رنگ‌های روشن اتاق خواب کوچک را بزرگتر نشان داد و رنگ های تیره این فضا را کوچک تر خواهد کرد. بنابراین برای داشتن بهترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک، رنگ های روشن را در نظر داشته باشید. با استفاده از این رنگ ها حتی می توان کمبود نور را هم جبران کرد. بعد از انتخاب رنگ دیوارها باید سعی کنید روتختی و موارد تکمیل کننده طراحی را ساده انتخاب کنید تا در بزرگ نشان دادن فضا بیشتر به شما کمک کند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

تاثیر نور پردازی در فضای کوچک

دکوراسیون اتاق خواب های کوچک را می توان با تکنیک های مختلف مانند نور پردازی مناسب، به طرحی قابل قبول تبدیل کرد. در این صورت با رعایت اصول نور پردازی به همراه انتخاب رنگ مناسب می توان فضای کوچک حتی یک‌ اتاق ۴ متری را بزرگتر از آنچه که هست نشان داد.

مثلا اگر بتوانید لایه هایی از نور ایجاد نمایید بهترین تأثیر را در محیط ایجاد خواهید کرد. با استفاده از این تکنیک می توانید اتاق خود را بزرگتر و زیباتر نمایید.

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب لاکچری ، مدل های فوق العاده لوکس برای اتاق خواب

تاثیر نور پردازی در فضای کوچک

 

محل چیدمان وسایل اتاق

در دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار اهمیت دارد که وسایل را چگونه و در چه ابعادی می چینید. از اجزای جدا نشدنی اتاق خواب ها، تخت خواب می باشد که در اتاق های کوچک هرگز نباید از تخت های بزرگ و زمخت استفاده کنید. تخت خواب هایی کوچک و مدرن می تواند به شما در باز شدن محیط کمک کند. اگر تخت را به دیوار اتاق بچسبانید می توانید از فضای آزاد اتاق استفاده نمایید.

از جذابیت های اتاق خواب های جدید، استفاده از عکس و ریسه نوری می باشد. از دیوارهای اتاق غافل نشوید و از فضای بالای تخت به راحتی به عنوان کتابخانه می شود استفاده کرد.

سبک مینیمال در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

در صورتی که در دکوراسیون اتاق خواب کوچک از طرح های مینیمال استفاده کنید، بیشتر به کارتان می آید.

شما بهتر است تمام وسایل اضافی را بیرون ببرید و تنها وسایل ضروری را نگه دارید. استفاده از کمدهای دیواری در آزاد بودن بیشتر فضا کمک می کند. بنابراین به جای استفاده از کمد و قفسه جداگانه سعی کنید در اتاق خواب کمدهای دیواری قرار دهید. بعد از آن مشاهده می کنید که فضای بیشتری در اتاق برای استراحت و آرامش دارید.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان کوچک و بزرگ به شیوه جدید و مدرن

سبک مینیمال در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

استفاده از وسایل اصولی

بهترین وسیله برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده از آیینه می باشد. آیینه با خاصیت انعکاس خود باعث می شود نور به خوبی پخش شود و فضا را بزرگ تر نشان دهد.

اما نکته بسیار مهم چگونه استفاده کردن از آیینه می باشد. اگر شما از یک آیینه قدی در کنار پنجره استفاده کنید نور اتاق را دوبرابر می کنید. بهتر است این آیینه را به دیوار یا کمد دیواری بچسبانید. در این صورت خودتان هم می توانید از آینه استفاده کنید.

همچنین بخوانید : طراحی کابینت آشپزخانه

استفاده از فضاهای اشغال نشده

اگر بتوانید برای اتاق خواب کوچک خود از تخت هایی که کشو در زیر آن تعبیه شده استفاده نمایید، به خوبی توانسته اید از فضای زیر تخت استفاده کنید. از این محیط چه با کشو و چه بدون آن می توان برای قرار دادن بسیاری از وسایل جاگیر استفاده کرد.

زیر تخت فضای بسیار عالی برای قرار دادن کفش، کیف و‌ کتاب هایی ست که جایی برای آن‌ها ندارید. پس از این فضا در دکوراسیون اتاق خواب کوچک غافل نشوید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *