دکوراسیون داخلی منزل لوکس بنیستا

مطمئنا می توانیم نقوشی را که گذشتگان ما بر روی سنگ ها و غارها حک کردند را تلاشی برای زیبا سازی محل زندگیشان بدانیم. زیرا انسان ها ذاتا علاقه وافری به جریان داشتن زیبایی و نظم بخصوص در محل زندگی خود دارند. این زیبایی و نظم در کناره یکدیگر؛ نوع چیدمان وسایل منزل و رنگ و طرح آن ها را دربر می گیرد. که می توانیم به طور کلی سخن از دکوراسیون داخلی را به میان آوریم. تقریبا خانم ها دوست دارند مهمان هایشان بعد از  ورود جذب زیبایی و خاص بودن دکوراسیون داخلی منزلشان شوند؛ دکوراسیونی بی نقص و با کیفیت که منزلتان را در قالب یک خانه لوکس قرار دهد‌. از همین رو در این مقاله به بررسی دکوراسیون داخلی منزل لوکس با بالاترین کیفیت ممکن می پردازیم.

تعریف دکوراسیون داخلی

منظور از طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگ سازی طراحی شده برای ایجاد رنگ ها، وسایل و سایر اشیا مربوط به یک قسمت منزل یا قسمتی دیگری از ساختمان به شیوه شیک و هنرمندانه است‌. دکوراسیون داخلی با معماری دو مقوله کاملا مجزا هستند، به زبان دیگر دکوراسیون داخلی را شاخه ای از هنر تلقی می کنیم که دارای ریزه کاری ها و سایر تکنیک های تخصصی و خلاقانه است که با رعایت هر کدام از آن ها و پیاده سازیشان به بهترین و صحیح ترین شکل ممکن می توانیم یک دکوراسیون داخلی جذاب برای منزل لوکس ایجاد نماییم. البته در این پروسه قرار نیست با صرف هزینه های بسیار کار را بدست طراحان داخلی بسپاریم در صورتی که می توانیم با بکارگیری چند تکنیک وکسب مهارت  در این حیطه دکوراسیون داخلی منزل لوکس خود را اجرا نماییم.

همچنین بخوانید : طراحی کابینت آشپزخانه

 

تعریف دکوراسیون داخلی

اصول کلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل لوکس

از مهمترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی یک منزل لوکس این است که در ابتدای راه به سراغ خرید مبلمان برای منزلتان نروید. راه درست این است که بعد از خرید وسایل عمده منزلتان پروسه انتخاب مبلمان را آغاز نمایید. توجه داشته باشید با انتخاب نادرست مبلمان در انتخاب سایر وسایل دیگر دچار اشتباه می شوید زیرا تلاش می کنید ایرادات مبلمان منتخبتان را همچون کوچک و بزرگ بودنش، رنگ نامتناسب با محیط و … را بپوشانید. توجه داشته باشید برای دکوراسیون کردن منزلی لوکس کار را از اتاق خواب ها آغاز کنید تا متوجه شوید چقدر فضای کلی برایتان باقی مانده است. برای خرید لیستی تهیه نمایید که در آن به اندازه ها و ابعاد محیط و یا جای ستون ها و تورفتگی ها را ذکر کرده باشید. با این روند به هیچ وجه دچار مشکل نمی شوید.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

اصول کلی طراحی دکوراسیون

تعیین استایل کلی خانه جهت چیدمان منزل لوکس

جهت خود را معین نمایید یعنی تصمیم بگیرید برای داشتن یک منزل لوکس قرار است چه سبکی را در طراحی داخلی منزلتان اجرا کنید. حتما همیشه فضایی از یک خانه رویایی را در ذهنتان پروارنده اید حالا وقت آن رسیده با مده نظر قرار دادن گرایشتان به سبک مدرن، کلاسیک، لوکس یا سنتی و طبع رنگی، حضور کودکان در خانه و علایق سایر افراد خانواده و جریان دادن آرامش در محیط برای چیدمان یک منزل لوکس گام هایتان را محکم تر بردارید. برای مثال:

  • می توانید در این مسیر از مجلات و ایده های طراحی داخلی یک منزل لوکس کمک بگیرید؛
  • مثلا مشخص کنید که میز غذا خوری ۴ نفره می خواهید یا ۸ نفره؟ جنسش چوب باشد یا فلز؟
  • چه رنگ در فضا قرار است غالب باشد؟
  • جنس مبلمان پارچه باشد یا چرم ؟
  • لوستر ها در چه ابعادی و در چه سبکی باشند ؟
  • و…….

 

تعادل و میانه روی

یکی از اصول مهم برای داشتن یک دکوراسیون داخلی برای منزل لوکس تعادل و میانه روی به دور از اغراق و زیاده روی در هر زمینه ای است. برای مثال عدم میانه روی در رنگ و طرح مدنظرتان نه تنها شما را از جلوه ذهنیان دور می کند بلکه شلوغی و بهم ریختگی بسیاری را در فضا ایجاد می نماید البته رعایت این موضوع فقط منحصر به پذیرایی نیست و اتاق خواب ها و سایر قسمت های خانه را نیز شامل می گردد.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

باید ها و نباید های کیفیت در دکوراسیون داخلی منزل لوکس

فراموش نکنید که کیفیت وسایلی که انتخاب می کنید نسبت به زیبایی آن ها در اولویت قرار دارد. به همین سبب سعی بر این است تا شما یک دکوراسیون داخلی منزل لوکس با بالاترین میزان کیفیت را رقم بزنید.از همین رو وقتی زیبایی کالایی شما را مجذوب خود کرد و ابعاد آن نسبت به اندازه های محیط داخلی منزلتان تناسب داشت با دقت بیشتری شروع به بررسی کیفیت آن نمایید.

البته ما در حل این چالش ها به بهترین شکل ممکن جهت رقم زدن طراحی داخلی یک منزل لوکس در کنارتان هستیم.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *