دکوراسیون کلاسیک اروپایی

دکوراسیون کلاسیک اروپایی از جمله سبک هایی ست که علاقمندان بسیاری را به خود جلب کرده است اما چیدمان منزل در این سبک نیازمند رعایت قوانین بسیاری ست. از مبلمان و پرده گرفته تا رنگ های کاربردی می توانند در تکمیل آن نقش ایفا کنند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا این سبک را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی دکوراسیون کلاسیک اروپایی

با شنیدن این نام‌ ممکن است نظرتان به این جلب شود که همه چیز باید مجلل تر از همیشه باشد و لوازم از درخشندگی خاصی برخوردار باشند. اگر دقت کرده باشید نمی توان مانع از مدرنیته بودن این سبک شد و منظور از مدرنیته استفاده از ابزار و لوازم کاملا به روز می باشد که چیدمان و سبک را جذاب تر می سازد. اما همانطور که اشاره شد، برای رسیدن به سبک کلاسیک باید برخی از قواعد را رعایت کرد. به طور کلی سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی نسبت به سبک های مدرن شلوغ تر است و از نقش های بسیار زیادی در لوازم و وسایل به کار رفته است و تجملات را می توانید در تمام ریز و بم منزل مشاهده کنید.

از نظر معماران طراحی داخلی در این سبک مربوط به ۲۰۰۰ سال پیش است. از این سبک برای مکان های مجلل و سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مواردی که باید در این طراحی استفاده شود را با هم بررسی می کنیم.

رنگ مناسب برای دکوراسیون اروپایی

رنگ هایی که برای دکوراسیون کلاسیک اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا عنابی، شرایی و یا سبز تیره می باشد. به طور کلی تناژ رنگی از قرمز تیره تا سبز تیره برای این دکوراسیون مناسب است. این رنگ ها بیشتر جلوه اشرافی دارد.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون اتاق خواب از صفر تا صد+تصاویر

طرح های مورد استفاده در دکوراسیون کلاسیک اروپایی

نقش و نگارهایی که در این طراحی مورد استفاده قرار می گیرد معمولا نقش های بسیار متنوع هستند و اکثرا بر گرفته از سبک های سنتی اروپایی می باشد. از آن جایی که طرح های زیادی در آن جای گرفته نسبت به دیگر سبک های طراحی داخلی شلوغ تر بنظر می رسد. البته در سبک کلاسیک اروپایی معمولا کمتر می توانید فضای خالی پیدا کنید.

اکثر لوازمی که برای ساخت این دکور استفاده می شود چوبی با منبت کاری های بسیار جذاب می باشند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان کوچک و بزرگ به شیوه جدید و مدرن

طرح های مورد استفاده در دکوراسیون کلاسیک اروپایی

 

رعایت تقارن در اصل کلاسیک اروپایی

در چیدمان این سبک از قانون تقارن استفاده شده است. درست است که برخی از لوازم مختص مکانی ست که نمی توان از آن در هر نقطه ای استفاده کرد اما با این حال برای چیدمان سبک کلاسیک اروپایی لازم و ضروری ست که هر چیز به شکل قرینه قرار گیرد. این امر به شدت صحنه ی چشمگیری را به نمایش می کشد که نمی توان از تأثیر آن غافل بود.

المان های سنتی اروپایی در طراحی داخلی اروپایی

در این سبک از المان های مختلفی که در مکان هایی مانند کلیسا و ساختمان های سنتی و قدیمی رومیان باستان مشاهده می شود. بهره گرفته اند و منظره ای به شدت زیبایی را به تصویر می کشند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

مبلمان مورد استفاده در سبک اروپایی

مبل ها معمولا چوبی بوده و پارچه های طرحداری برای آن استفاده می شود که از طرح آدم و حوا گرفته تا گل های سنتی را می توانید در پارچه های مبلی مشاهده کنید. رنگ پارچه ها معمولا سبز تیره، قرمزه تیره و از این دست رنگ های تجملاتی می باشد.

مبلمان مورد استفاده در سبک اروپایی

پرده مناسب برای دکوراسیون سنتی اروپایی

مناسب ترین پرده برای این مورد، پرده های بلند و منگوله دار هستند که معمولا هم رنگ طلایی دارند. از دیگر ویژگی های این پرده ها گیره هایی ست که برای جمع کردن پرده مورد استفاده قرار میگیرد که کاملا کاربردی بوده و جذابیت بسیار زیادی را ایجاد می کند.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

فرش مناسب در طراحی اروپایی سنتی

استفاده از فرش های تجملاتی با نخ پشمی و یا ابریشم بهترین گزینه است و باید طرح های ریز و جذاب بسیاری داشته باشند. فرش ها هم باید به صورت قرینه در کنار هم قرار گیرند و تنها فضای وسط را پوشش داده و آن را زیبا سازد، توجه داشته باشید که فرش ها به هیچ عنوان تا گوشه و کنار مبل ها نروند و از رفتن فرش زیر مبل جلوگیری کنید.

با رعایت تمام موارد ذکر شده مب توانید دکوراسیون کلاسیک اروپایی را به بهترین نحو اجرا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *