نکات دیزاین دیوار پشت تلوزیون

با طراحی دیوار پشت تلویزیون می توان در کوتاه ترین زمان ممکن تغییرات چشمگیری را در فضای پذیرایی ایجاد نمود. اتاق پذیرایی از مهم ترین بخش های منزل است و چیدمان و دکوراسیون داخلی آن نظر افراد بیشتری را به خود جلب می کند. دیزاین دیوار پشت تلویزیون بسیار کم هزینه است و می تواند در عین زیبایی آرامش خاصی را برای خانه به ارمغان آورد. البته برای طراحی دیوار پشت تلویزیون نیز باید به نکاتی دقت نمود تا بهترین شکل ممکن اجرا شود. اگر می خواهید با مهم ترین نکات دیزاین دیوار پشت تلویزیون آشنا شوید تا پایان با دکولند همراه باشید.

نکات دیزاین دیوار پشت تلوزیون

نقش و اهمیت تلویزیون در طراحی داخلی

تلویزیون از پر استفاده ترین دستگاه های الکتریکی در منزل است و باید در فضایی قرار بگیرد که بیشترین تمرکز و حضور افراد در آنجا باشد. علاوه بر تلویزیون دکوراسیون اطراف آن نیز بسیار اهمیت دارند و از جمله این دکوراسیون می توان به دیوار پشت تلویزیون اشاره نمود. رنگ و نورپردازی این دیوار قطعا می تواند در تجربه افراد در استفاده از تلویزیون اثر بگذارد، به همین دلیل دیزاین این بخش از منزل بسیار حائز اهمیت است.

همچنین بخوانید : رنگ های ترند شده در ۲۰۲۱

ثابت نمودن موقعیت

دیواری که قرار است تلویزیون بر روی آن نصب شود بیشترین دقت و تمرکز افراد را به خود جلب می کند در مقایسه با سایر دیوارهای منزل، از این رو باید مواد، رنگ و نور آن تعادل داشته باشد و با سایر دکوراسیون منزل دارای هارمونی خاصی باشد. بنابراین بهتر است که طراحی این دیوارها پس از اینکه یکبار تلویزیون روشن و یکبار خاموش است انتخاب شود. زیرا در صورتی که طرح دیوار به نحوی باشد که در هنگام روشن بودن تلویزیون بیشتر مورد توجه قرار بگیرد موجب می شود که افراد تمرکز خود را از دست دهند. بنابراین باید این طرح و رنگ ملایم باشد تا تلویزیون بیشتر در مرکز توجه قرار بگیرد.

نکات دیزاین دیوار پشت تلوزیون

انتخاب مصالح و المان های مناسب

سطوح بازتابنده ای که بر روی دیوار پشت تلویزیون استفاده می شوند باید کاملا متناسب با ابعاد دیوار و اندازه تلویزیون باشند. مواد، تراکم بافت ها و الگوهایی که برای این دیوار انتخاب و استفاده می شوند باید کاملا متناسب با فضای خانه و به نحوی باشند که مانع از دیده شدن کابل ها و انعکاس دیوار مقابل تلویزیون شوند. به عنوان مثال پوسترهای سه بعدی اصلا آیتم ها و المان های مناسبی برای دیوار پشت تلویزیون نیستند، زیرا حالت طبیعی و واقعی آن ها موجب می شود که افراد نتوانند بر روی تلویزیون تمرکز داشته باشند. همچنین انتخاب طرح و رنگ های روشن و براق نیز مناسب نیست و نگاه کردن به صورت طولانی مدت به آن ها می تواند روحیه افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

تناسب اندازه ها

اندازه تلویزیون نیز به اندازه دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون اهمیت دارد و باید متناسب با ابعاد و فضای اتاق پذیرایی باشد. به عبارتی باید میان ابعاد تلویزیون و رنگ و بافت و مواد مورد استفاده در دیوار پشت تلویزیون هماهنگی به خوبی احساس شود.

نورپردازی

در طراحی دیوار پشت تلویزیون نمی توان از نورپردازی به صورت نقطه ای استفاده نمود، زیرا موجب کاهش تمرکز افراد بر روی تلویزیون می شود. اما با استفاده از کناف های دکوراتیو دیواری که نور به صورت مخفی از پشت آن ها می تابد و جا گذاری شده است می توان جلوه ای زیبا و مدرن به فضا بخشید و از یک نورپردازی عالی بهره مند گردید.

همچنین بخوانید : مراحل بازسازی ویلا و اهمیت آن

در نظر گرفتن موقعیت پنجره

در هنگام تعیین دیوار مناسب تلویزیون باید به موقعیت پنجره نیز توجه نمود. زیرا در صورتی که دیواری که برای نصب تلویزیون انتخاب می شود دقیقا مقابل پنجره باشد تابش نور بر روی صفحه تلویزیون مانع از دید درست به تصاویر می شود که این موضوع موجب خستگی چشم ها و کاهش  توجه به تلویزیون می شود. بنابراین باید دیواری را انتخاب نمود که در معرض نور پنجره قرار نداشته باشد.

سخن پایانی

نکات بسیاری در مورد دیزاین دیوار پشت تلویزیون وجود دارد که با توجه به آن ها و انتخاب هوشمندانه مبلمان، پرده ها و سایر دکوراسیون داخلی منزل و ایجاد هارمونی میان طرح و رنگ دیوار پشت تلویزیون می توان جذابیت و زیبایی فضای منزل را دو چندان نمود و تغییرات چشمگیری را در محیط پذیرایی ایجاد کرد. برای دریافت نتایج بهتر به شما پیشنهاد می کنیم که از طراحان دکوراسیون داخلی مشاوره بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *