دیزاین سالن زیبایی

به جرات می‌توان گفت دیزاین سالن زیبایی نقش بسیار مهمی در جلب مشتریان دارد. اگر شما هم مدیر یک سالن زیبایی هستید باید حتما به این نکته توجه لازم را داشته باشید. هدف از هر کسب و کاری جلب مشتری و کسب درامد است، اما هر کاری با توجه به فعالیتی که در آن صورت می‌گیرد باید کارهای خاصی را هم برای کسب رضایت مشتریان انجام دهد. در مشاغلی که مرتبط با سالن زیبایی هستند، دیزاین سالن های زیبایی حرف اول را می‌زند. همراه ما باشید تا به نکات لازم در این زمینه بپردازیم.

تاثیر دیزاین سالن زیبایی

زیبایی محیط کار و دیزاین‌های شیک به طور قطع نقش اساسی روی ذهن و فکر مشتریان می‌گذارد. همین اثر مثبت به راحتی می‌تواند مشتریان سابق را حفظ و مشتریان جدیدی را هم به سوی کسب و کار شما بکشاند. زمانی که مشتری به سالن زیبایی می‌آید، توقع دارد محیطی زیبا و دیزاین شده را ببیند و اگر دیزاین  به خوبی صورت گرفته باشد این فکر در ذهن مشتریان نقش خواهد بست که شما به او توجه می‌کنید و برای آسودگی او اهمیت قائل هستید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون کافی شاپ و فست فود از ایده تا اجرا+تصاویر

چه مواردی باید رعایت شود؟

در صورتی که قصد دارید شما هم سالن زیبایی خود را دیزاین کنید باید مواردی را رعایت کنید. این موارد را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

  • دیزاینی که قرار است برای سالن زیبایی مورد طراحی قرار گیرد باید به شیوه­ای باشد که همه پسند باشد و فضایی خوب و صمیمی را به وجود آورد.
  • در طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی باید حتما فضای کافی برای کار وجود داشته باشد و به راحتی بتوان در آن جا رفت و آمد داشت. حداقل فاصله‌ای که برای هر نفر باید در نظر گرفته شود ۱ونیم متر است.
  • تعادل را فراموش نکنید. از طرح‌های شلوغ و مختلف برای دیزاین استفاده نکنید زیرا باعث کلافگی و سر درگمی می‌شود.
  • ست کردن را فراموش نکنید. برای این کار بهتر است از ۲ یا ۳ رنگ استفاده کنید و آن را را در پرده­ها، مبل­ها، دیوارها و .. نیز به کار ببرید.
  • برای سالن زیبایی بهتر است رنگ تیره را فراموش نکنید. زیرا در این محیط‌ها ایجاد لکه امری کاملا طبیعی است و بهتر است خیلی برای دیزاین به سوی رنگ‌های روشن نرفت.
  • نورپردازی را فراموش نکنید. یکی از موارد بسیار خوبی که می‌توان برای دیزاین سالن زیبایی از آن استفاده کرد نورپردازی‌های مناسب با سالن است.

مواردی باید دیزاین سالن زیبایی رعایت شود

از چه متریال­هایی باید برای دیزاین استفاده کرد؟

برای انتخاب متریال مناسب سبک سالن را به ­خوبی مورد ارزیابی قرار دهید. سبک شما می­تواند کلاسیک، مدرن و .. باشد. برای این موارد می توانید متریال چوب و ورقه های ام دی اف، پی وی سی و ملامینه بهره بگیرید.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان کوچک و بزرگ به شیوه جدید و مدرن

متریال­های دیزاین سالن زیبایی

برای دیزاین سالن های زیبایی کدام قسمت ها اهمیت دارند؟

کانتر سالن زیبایی را می­توان اولین جایی دانست که مشتری با آن روبرو می­شود. کانتر را به خوبی باید دیزاین کرد و به آن اهمیت خاصی داد. علاوه بر این تجهیزاتی همچون میز، صندلی، آینه، کمد، مبلمان و … را نباید فراموش کرد و باید آن­ها را هم به زیباترین نحو ممکن و هم سبک با دیگر موارد دیزاین کرد.

همچنین بخوانید : دکوراسیون آرایشگاه مردانه کلاسیک ، بهترین طراحی داخلی برای آرایشگاه

نکات مهم در دیزاین سالنهای زیبایی

زمانی که قصد دارید به دیزاین سالن زیبایی بپردازید باید به جز موارد یاد شده، نکاتی را هم در نظر گرفت. یکی از مهم‌ترین نکات برای دکوراسیون این سالن‌ها که باید رعایت شود این است که برای بخش­های کاری بهتر است از لامپ­هایی که شکل آویز دارند استفاده شود. اما برای نوربخشی به محیط لامپ­های دیوارکوب بهتر است.

اگر مکان سالن زیبایی کوچک است آینه کاری را نباید فراموش کرد. به وسیله آینه کاری می­توان محیط را بزرگ­تر از چیزی که هست جلوه داد. از گیاهان طبیعی هم استفاده کنید زیرا باعث می­شود فضایی تازه و با اکسیژن لازم را به دست آورید و نشاط را به سالن زیبایی خود آورید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون سالن زیبایی با ایده های جالب و قیمت فوق العاده

سخن پایانی

دیزاین محل کار مخصوصا سالن های زیبایی که ارتباط مستقیمی با مردم دارند نباید بی­اهمیت جلوه داده شود. یکی از بهترین شرکت­هایی که در زمینه دکوربندی و دیزاین سالن ها تا کنون به خوبی عمل کرده است، شرکت دکولند می­باشد. این شرکت با دارا بودن سابقه­ای متمادی در این زمینه و دارا بودن بهترین طراحان می­تواند سالن زیبایی بسیار جذابی را برای شما ایجاد کند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *