سقف کشسان در طراحی داخلی

اگر بخواهیم در رابطه با طراحی سقف صحبت کنیم در این صورت با یک نگاه به چند سال گذشته به خوبی پی میبریم، که در طی چند سال اخیر طراحان و معماران به طراحی سقف بسیار توجه کرده اند. در گذشته از گچبری ها برای طراحی سقف استفاده می شود. از اینرو طراحان به تولید سقف های پرداختند؛ که علاوه بر زیبایی سرعت بالای در نصب دارند. در نتیجه همین مسئله سبب پیدایش سقف های کشسان شد. در واقع میتوان چنین بیان کرد. پیشرفت های که در حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون رخ داده است. موجب شده هر روزه پارامتر های جدید تری برای جذاب و زیبا شدن منازل استفاده گردد. یکی از این پارامتر ها سقف کشسان بوده؛ ک با برخورداری از قابلیت های فراوان این سقف ها موجب ایجاد یک تحول بزرگی در دکوراسیون شده است. امروز در این مطلب از دکولند تمایل داریم در رابطه با سقف کشسان در طراحی داخلی مطالبی را برای شما همراهان شرح دهیم.

سقف کشسان چیست؟

در وهله اول در رابطه با مفهوم سقف کشسان برای شما عزیزان مطالبی را شرح می دهیم تا در ادامه بهتر به جزئیات بپردازیم. این سقف ها از جنس پارچه pvc می باشند؛  که به اسم سقف باریسول نیز معروف می باشند؛ در اندازه و قالب مورد نیاز برش داده می شوند. پس از آن به وسیله فرآیند گرما دهی در پروفیل های مخصوص اجرا می شوند. شما میتوانید در بازار این سقف ها را در انواع متعددی از قبیل چاپی، ترنسپرنت، لاکر و… بیابید. در نتیجه شما به سهولت این امکان را خواهید داشت بر اساس نیاز، فضای مناسب ترین نوع را انتخاب و اجرا نمایید. شاید تصور کنید که کاربرد سقف های کشسان تنها به منازل ختم می گردد‌ ولیکن اینگونه نمی باشد این سقف ها در مکان های که صاحبان آن تمایل ندارند از سقف های سفید و گچی استفاده نکنند؛ قابل استفاده می باشد. در واقع یک محیط زیبا که دارای دکوراسیون زیبا و جذاب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی

کاربرد سقف کشسان در منازل

متداول ترین مورد استفاده از سقف کشسان در طراحی داخلی خانه ها است. از اساسی ترین دلایلی که اشخاص تمایل دارند از این سقف استفاده نمایند. این می باشد که سقف های گچ کاری شده در کنار آنکه هزینه بالای دارند زیبا و جذابیت خاصی ندارند. در کنار آن اگر شما از کفپوش و یا دیوار های مدرن و جذاب استفاده کرده باشید یک سقف ساده جلوی خوب و متقارنی به وجود نخواهد آورد. در نتیجه همه ای این موارد سبب شده سقف های کشسان بهترین پارامتر انتخابی باشد.

همچنین بخوانید : طراحی داخلی آپارتمان

کاربرد سقف کشسان در منازل

کاربرد سقف کشسان در طراحی داخلی بیمارستان

در فضا های بیمارستانی موادی همچون آب، گاز های همانند اتر، فرمال بسیار می باشد. سقف های کشسان در مقابل چنین موادی مقاوم بوده در نتیجه میتوان در چنین محیطی از سقف های کشسان استفاده نمود. همچنین برخورداری از قابلیت آنتی باکتریال موجب بکارگیری آن در فضا های استریل شده همچون اتاق عمل شود. در کنار این موارد به طور معمول اشخاصی که به بیمارستان مراجعه می کنند دارای حال روحی مساعدی نمی باشند. بکارگیری سقف های کشسان با طرح همچون آسمان درختان و… میتواند هر چند کوچک سبب آرامش روحی افراد شود. علاوه بر این سقف های کشسان میتواند در طراحی اتاق کودک در بیمارستان بکار گرفته شود.

کاربرد سقف های کشسان در سرویس بهداشتی

همانگونه که در بالا اشاره نمودیم این سقف ها از ویژگی ضد باکتری و همچنین آنتی باکتریال برخوردار می باشند. میتواند در طراحی داخلی سرویس های بهداشتی و حمام ها بکارگرفته شود.

همچنین بخوانید : انواع کابینت اشپزخانه

کاربرد سقف های کشسان در سرویس بهداشتی

نکته

به دلیل آنکه سقف های کشسان امکان باز و بسته شدن را دارند و همچنین دارای تعمیرات بی صدا هستند موجب می گردد به یک گزینه عالی برای بیمارستان ها تبدیل گردد. چرا که در این مراکز سکوت، و تمیزی به دور از آلودگی در اولویت قرار دارد.

کاربرد سقف کشسان در طراحی داخلی اتاق خواب

قطعاً اتاق خواب یکی از قسمت های منزل می باشد که طراحی داخلی آن از اهمیت بالای برخوردار می باشد. سقف های کشسان به دلیل برخورداری از ظاهری شیک و زیبا و آرامش بخش بسیار اهمیت دارد. شما میتوانید از سقف های کشسان لاکر که بیشتر تحت عنوان سقف های شیشه ای شناخته می شود برای سقف اتاق خواب استفاده نمود.

همچنین بخوانید : دکوراسیون کافه

کاربرد سقف های کشسان در دکوراسیون اتاق خواب

کلام پایانی

همانگونه که مشاهده کردید سقف های کشسان دارای کاربرد های متعددی می باشند که با داشتن قایلیت های منحصر به فرد ظاهری زیبا به مکان مورد استفاده شده می بخشد. امیدواریم سقف کشسان در طراحی داخلی از دکولند برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *