طراحی اتاق کودک-dekoland.net

اتاقی که کودک در آن پرورش یافته و بزرگ می شود باید محیطی شاد، زیبا، کودکانه و با آرامش باشد. مواردی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می توان اتاق زیبا به کودک خود هدیه دهید. مانند استفاده از دکور، رنگ اتاق، فرش، پرده، پوستر دیواری و… تا اتاق خواستنی تر و جذاب شود. قابل ذکر است که دختر یا پسر بودن کودک در تنوع رنگ با اهمیت است همچنین می توانید با استفاده از سلیقه کودک، رنگ های مورد علاقه او را  نیز استفاده کنید. اگر به فکر طراحی اتاق خواب کودک دلبند خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

طراحی اتاق کودک-dekoland.net

نکات مهم در طراحی اتاق کودک:

نکات متعددی وجود دارد که با رعایت آن، می توانید طراحی اتاق کودک خود را جذاب تر کنید، این نکات تاثیرات زیادی در شکل گیری شخصیت کودک شما دارد و شامل موارد زیر می باشند:

  • نورپردازی

 مثلاً اتاق را مطابق شخصیت کودک انتخاب کنید، نورپردازی آن به گونه‌ای باشد که کودک در آن احساس آرامش کند. پر نور یا کم نور بودن اتاق اثرات منفی بر روی چشم های کودک می گذارد. درمدت روز باید از نور کمتر و در شب نور بیشتر و همچنین در مواقع خواب چراغ خواب استفاده کنید استفاده از لامپ های مهتابی بهترین گزینه برای اتاق کودک است.

می توانید از ریسه های نوری رنگی برای تزیین اتاق نیز استفاده کنید همچنین با استفاده از انواع پوستر های دیواری به اتاق جلوه دهید تا باعث زیباتر شدن اتاق و همینطور ارتباط گرفتن کودک با آنها شود. همچنین از رنگ های شاد بر اساس جنسیت کودک مانند صورتی، آبی روشن ،سبز روشن، زرد  استفاده کنید.

  • رنگ ها

انتخاب رنگ یک امر اساسی و مهم به شمار می رود زیرا از نظر روانشناسان رنگ تأثیر بسزایی بر روی ذهنیت کودک می گذارند، پس شما می‌توانید با استفاده از رنگ های گرم کودک را پر انرژی و همچنین ذهنش را خلاق و فعال کنید.

رنگ های گرم فضا را شیک کرده و همچنین امنیت خاصی به کودک هدیه می دهد البته استفاده زیاد از این رنگ ها ممکن است کودک را بیش فعال کند پس چگونگی استفاده از رنگ در اتاق نیز مهم خواهد بود. مثلاً استفاده از رنگ قرمز پیشنهاد نمی شود زیرا باعث تحریکات عصبی و مانع از تمرکز می گردد اما اگر شما بتوانید رنگ قرمز را با رنگ های ملایم و رنگ های سرد ترکیب کنید اثرات مثبتی بر جای می گذارد.

همچنین رنگ های سرد فضا را ساکت و آرام می کند اگر در این رنگ ها افراط شود نیز باعث افسردگی و سرخوردگی می گردد، می توانید از رنگ سبز که آرام بخش و فرح بخش است در اتاق استفاده کنید تا با تماشا به رنگ اتاق خود آرامش خاصی را جذب کند.

  • چیدمان

 پرده اتاق کودک نیز یکی از عوامل مهم زیبایی دکور اتاق می باشد که شما می توانید با استفاده از رنگ های شاد و با طرح های مختلف که بر روی آنها به کار گرفته شده استفاده کنید.

فرش اتاق کودک نیز بسیار با اهمیت بوده زیرا کودک ارتباط مستقیم با فرش دارد، کودکان نوپایانی که هر روز بیشتر از دیروز می خواهند راه رفتن را تجربه کنند. بهترین گزینه خرید فرش هایی است که در عین لطافت و ظرافت، نرم نیز باشند تا در صورت زمین خوردن کودکان صدمه وارد نشود.

جنس نخ آن حائز اهمیت است تا برای کودک ایجاد حساسیت نکند، طرح ،رنگ و اندازه نیز به سلیقه و دکور اتاق کودک شما انتخاب کرده اید مربوط است مثلا اتاق کودک بزرگ باشد نمی توان از فرش های کوچک استفاده کرد باید اندازه آن متناسب کف باشد.

چیدمان-dekoland.net

  • اکسسوری ها

دکوراسیون اتاق خواب ساده برای کودکان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود چرا که اتاق خواب کودک مکانی است که کودک شما بیشتر اوقات فراغت خود و همچنین خواب را در آن می‌گذراند شما با استفاده از استیکر و پوستر های دیواری می توانید فضای کودکانه و سرگرم کننده را برای او ایجاد کنید تا با تماشای آنها سرگرم و لذت ببرد.

با ایجاد یک قفسه میشود کتاب های کوچک، کتاب داستان و در سنین بالاتر کتاب های درسی و همچنین قسمت دیگر آن را با اسباب بازی های مختلف تزیین کرد. این کار باعث تقویت روحیه می شود و جلوه خاصی به اتاق دهد.

  • وسایل گرمایش و سرمایش

نکته مهم دیگری که باید به آن اهمیت دهیم درجه حرارت می باشد زیرا کم یا زیاد بودن حرارت بر روی کودک تاثیر مستقیم می گذارد مثلاً اگر دما بیش از اندازه بالا باشد هوا گرم و کودک بی قرار و پرخاشگر می گردد همچنین اگر دمای اتاق بسیار پایین باشد باعث سرماخوردگی ،حساسیت و بی حالی می شود شما برای تنظیم کردن هوای اتاق با دمای بدن کودک می توانید از دماسنج استفاده کنید تا به آن دمای مورد نظر برسید.

نکات مهم در طراحی اتاق کودک-dekoland.net

نتیجه گیری:

طراحی اتاق کودک یکی از جذاب ترین بخش های دکوراسیون خانه به شمار می آید و از اهمیت زیادی برخوردار است، شما میتوانید با استفاده از سایت دکولند برای طراحی اتاق کودک خود را بهره ببرید و با طراحی این فضا به بهترین شکل ممکن آرامش و شادی را به کودکان خود هدیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *