طراحی داخلی آپارتمان یکی از بخش‌های مهم ساختمان‌سازی است که به طور معمول در آخرین مرحله انجام می‌شود و یکی از بخش‌های جذاب آپارتمان محسوب می‌شود. اگر بخواهیم به تاریخچه طراحی داخلی برگردیم می‌توانیم به انسان‌های غارنشین اشاره کنیم که در زمان‌های قدیم دیوار غار را با زغال طراحی می‌کردند.

طراحی و دیزاین آپارتمان یکی از موضوعاتی است که در ملل شرقی توجه زیادی به آن می‌شود و به همین دلیل مسئله دور از ذهنی نیست. باید توجه داشت که طراحی در کشورهای مختلف به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و در واقع می‌توان آن را یک سبک تزئین آپارتمان دانست. باید توجه داشت که امروزه طراحی داخلی آپارتمان در روحیه افراد نیز مؤثر است. هرچه جلوتر می‌رویم از روان‌شناسی به‌صورت گسترده‌تری برای آپارتمان‌های جدید و مدرن استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید : دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق‌العاده

طراحی داخلی آپارتمان

طراحی داخلی آپارتمان به سبک مدرن به چه صورت است؟

طراحی داخلی آپارتمان به شیوه مدرن و امروزی از ایده‌های مینیمالیست استفاده می‌کند. طراحی آپارتمان به شیوه مدرن از المان‌های متنوعی استفاده نمی‌کند بلکه از کمترین‌ها به بهترین حالت ممکن استفاده می‌کند. طراحان سبک مدرن از رنگ‌ها و متریال‌های امروزی و ساده استفاده می‌کنند و از تجملات دوری می‌کنند. در نهایت طراحی ای که توسط طراحان مدرن انجام می‌شود طرحی بسیار زیبا و فضایی بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

در طراحی مدرن از المان‌های ساده اما کاربردی استفاده می‌شود اما در طراحی به سبک گذشته و یا اشرافی از المان‌های شلوغ استفاده می‌شده است. طراحی به سبک مدرن مشخصه‌های متفاوتی نسبت به طراحی سبک معاصر دارد و در جهان امروز طراحی به سبک مدرن بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید : طراحی کابینت آشپزخانه

تفاوت سبک مدرن با معاصر در طراحی داخلی آپارتمان

شاید باورتان نشود اما تعداد زیادی از افراد وجود دارند که فرقی بین سبک معاصر و مدرن قائل نمی‌شوند اما در واقع‌بین این دو سبک تفاوت‌هایی وجود دارد که نشان‌دهنده ویژگی‌های آنها نیز می‌باشد. برخی از مشخصه‌های طراحی آپارتمان به سبک مدرن استفاده از چوب، پشم، پارچه و مواد طبیعی و… است. یکی دیگر از مشخصه‌های مهم آن استفاده از کف‌پوش به‌جای فرش است.

قدمت طراحی داخلی آپارتمان به سبک مدرن به اوایل قرن ۱۹ بازمی‌گردد اما قدمت سبک معاصر به دهه ۱۹۷۰ مربوط می‌شود. تفاوت مهم دیگری که سبک مدرن را از معاصر متمایز می‌سازد استفاده از مصالح طبیعی و خطوط صاف و مستقیم و رنگ‌های خنثی است که در طراحی به سبک مدرن استفاده می‌شود. در طراحی معاصر علاوه بر استفاده از خطوط مستقیم از خطوط منحنی نیز استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی ویلا چقدر است؟ آشنایی با مراحل انجام آن

طراحی مدرن بخش‌های مختلف آپارتمان

همان‌طور که میدانید آپارتمان از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود از جمله آشپزخانه، اتاق‌خواب، اتاق نشیمن و… که هرکدام اگر باتوجه‌به طراحی مورد نظرشان انجام شوند جلوه بهتری دارند. طراحی بخش‌های مختلف آپارتمان به این صورت است،

آشپزخانه: یکی از مهم‌ترین مواردی که در ابتدا باید به آن توجه کرد کف‌پوش آشپزخانه است و در صورتی که آشپزخانه کوچکی دارید بهتر است تا از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

ورودی خانه: برای ورودی خانه از تصویرها و قاب‌هایی که به آن علاقه دارید استفاده کنید. برای تزئینات این قسمت نیز از رنگ‌های شاد استفاده کنید.

اتاق کودک: برای اتاق کودک در طراحی داخلی آپارتمان از رنگ‌های شاد، رنگ‌های گرم و سرد در کنار هم و رنگ‌های پاستلی استفاده کنید.

حمام: برای اینکه حس بهتری در حمام داشته باشید از رنگ‌هایی با تم ساحلی مانند آبی و سفید استفاده کنید. برای زیباتر شدن داخل حمام از شلف و وسایل تزئینی استفاده کنید.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی منزل چقدر تمام می‌شود؟

طراحی داخلی آپارتمان

ایده‌های مختلف طراحی سبک مدرن

برای اینکه از طراحی داخلی آپارتمان به سبک مدرن استفاده کنید بهتر است از ایده‌هایی که مناسب این سبک است استفاده کنید. از جمله ایده‌های سبک مدرن،

  • استفاده از حداقل وسایل
  • استفاده از وسایل باکیفیت
  • رنگ‌های سیاه‌وسفید
  • به‌کاربردن گیاهان در فضای آپارتمان
  • به‌کاربردن وسایل فلزی
  • ایجاد شرایط نورپردازی مناسب
  • انتخاب کف‌پوش مناسب
  • عدم استفاده از وسایل تزئینی بسیار زیاد
  • استفاده از پرده و کاناپه مناسب

طراحی داخلی آپارتمان

طراحی داخلی آپارتمان از جمله دغدغه‌های اساسی برای کسانی است که می‌خواهند آپارتمانی مناسب باسلیقه خود داشته باشند. طراحی به سبک مدرن یکی از مورداستفاده‌ترین سبک‌های طراحی است. طراحی به شیوه جدید و مدرن به این دلیل مورد استقبال است که از ایده‌های ساده و رنگ‌های روشن و پاستلی استفاده می‌کند.

همان‌طور که میدانید آپارتمان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر یک از این بخش‌ها طراحی مناسب خود را دارد و هرچه زمان بیشتری برای طراحی صرف شود نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *