طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه

آرایشگاه­ها جزو مکان­هایی می­باشند که زیبایی دکوراسیون در آن بسیار اهمیت داشته و افراد مراجعه کننده نیز بسیار به دکوراسیون آنجا اهمیت می­دهند. برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی می­توان از سبک­های پر زرق و برق یا ساده استفاده کرد. انتخاب ایده و طرح یک سالن زیبایی باید متناسب با مقدار فضا و بودجه کارفرما باشد تا بتوان یک تغییر و جذابیت اساسی ایجاد کرد.

طراحی دکوراسیون زیبایی شامل موارد زیر می­شود: دکور آرایشگاه مردانه، دکور آرایشگاه زنانه، دکوراسیون آرایشگاه مدرن، طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک، طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک مردانه و زنانه. استفاده از دو سبک لوکس و کلاسیک در طراحی دکوراسیون سالن­های زیبایی نمایش خوبی نخواهد داشت و ناخودآگاه ابهامی در ذهن افراد به وجود می­آورد. این دو سبک در کنار هم یک بی­نظمی و سردرگمی را ایجاد می­­کند.

دکور آرایشگاه مردانه

به طور کلی آرایشگاه­ها نیاز به یک دکوراسیون جذاب دارند چرا که مشتریان برای مدت قابل توجهی در آرایشگاه می­نشینند و نباید وضعیت دکوراسیون خسته کننده باشد. دکوراسیون در آرایشگاه مردانه هر چقدر یک فضای گرم و صمیمی ایجاد کند باعث ایجاد آرامش به آرایشگر و مشتری خواهد شد. در دکوراسیون آرایشگاه­های مردانه نورپردازی بسیار اهمیت دارد. پس از اتمام آرایش آقایان خود را توی آینه ورانداز می­کنند و اگر نور مناسبی در محیط نباشد آنها ابراز رضایت از کار نخواهند داشت.

استفاده از وسایل دکوری و تزئینی مناسب مردانه می­تواند به جذابیت دکوراسیون بیفزاید. مثلا آویزان کردن ماشین ریش­تراش. استفاده از دیوارپوش­ها به سبک و سلیقه­ی آقایان می-تواند کارساز باشد. دیوارپوش­ها را با عکس­های مردانه پوشاند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون آرایشگاه مردانه کلاسیک ، بهترین طراحی داخلی برای آرایشگاه

طراحی-دکوراسیون-سالن-زیبایی

طراحی-دکوراسیون-سالن-زیبایی

دکور آرایشگاه زنانه

در طراحی دکوراسیون زیبایی باید متناسب با افراد مراجعه کننده به آن باشد. اگر مشتری­ها خانم باشند باید در طراحی دکوراسیون آرایشگاه حساسیت بیشتری به خرج داد. چون خانم­ها دقیق هستند و به چیدمان دکور یک فضا اهمیت می­دهند. نورپردازی در دکوراسیون آرایشگاه زنانه بسیار حائز اهمیت می­باشد. چرا که فرد می­خواهد پس از اتمام آرایش چهره خود را در حالت دلخواه ببیند و جلب رضایت مشتری­ در توسعه کسب و کار و تبلیغ  مؤثر است.

می­توان از لامپ­های حبابی در کنار آینه استفاده کرد اما معمولا از این لامپ­ها در ایران برای استفاده در سقف دکوراسیون آرایشگاه زنانه و مردانه استفاده می­شود. باید در سالن زیبایی به پارتیشن­بندی قسمت­های مختلف و چیدمان وسایل آرایشگاه دقت لازم را بعمل آورد. دیوارهای یک آرایشگاه زنانه را می­توان با نصب باکس­هایی با قابلیت­ قرارگیری اشیا دکوری تزئین کرد.

طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه-مدرن

طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه-مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

ططراحی دکوراسیون سالن زیبایی به دو بخش تقسیم می­شود:

۱- بخش رزرو و مدیریت

۲- بخش انجام خدمات زیبایی و آرایشی

برای طراحی و ایده­پردازی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی باید اندازه آرایشگاه در نظر گرفته شود. انتخاب وسایل برای سالن از جمله کمدها، صندلی­ها، آینه­ها باید متناسب با وسعت سالن باشد. استفاده از رنگ­ها و طرح و سبک مناسب برای سالن زیبایی بسیار مهم است. رنگ­ها در دکوراسیون به دو رنگ سرد و گرم تقسیم می­شود. استفاده از رنگ­های گرم برای سالن­های کوچک مناسب نیست و رنگ­های سرد نیز به صورت حرفه­ای باید با فضا آمیخته شود. برای ایجاد آرامش مشتریان و حتی آرایشگرها می­توان از پس­زمینه با رنگ روشن استفاده کرد.

طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه-کلاسیک

طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه-کلاسیک

دکوراسیون آرایشگاه ایرانی

دکوراسیون آرایشگاه ایرانی معمولا از دو قسمت: نوبت­دهی مشتریان و سالن آرایش می­­باشد. در دکوراسیون آرایشگاه ایرانی معمولا استفاده از میزهای مخصوص مانیکور با آینه­های تمام قد معمول است. استفاده از چراغ­های کوچک در سقف و دیوارها از اصول دکوراسیون آرایشگاه ایرانی می­باشد.

برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۴۰۲ تماس حاصل فرمایید.

معمولا سالن میکاپ و شینیون از هم مجزا هستند و اتاقی برای آرایش عروس در سالن­های بزرگ وجود دارد. در قسمتی دیگر فضایی به نشیمن مشتریان اختصاص داده می­شود. بسته به سبک انتخاب دکوراسیون به سبک ایرانی می-توان به چیدمان وسایل پرداخت البته بزرگی سالن نیز در انجام چیدمان و نحوه طراحی دکوراسیون آرایشگاه ایرانی نیز مؤثر می­باشد.

دیزاین-دکوراسیون-سالن-زیبایی

دیزاین-دکوراسیون-سالن-زیبایی

دکوراسیون آرایشگاه مدرن

دکوراسیون آرایشگاه مدرن دکوراسیونی ساده به دور از تجملات و اشیا زرق و برق­دار می­باشد. نورپردازی در دکوراسیون آرایشگاه مدرن به صورت استفاده از رنگ­های روشن می­باشد. استفاده از چراغ­های کوچک کنار آینه و در قسمت­های پنهان سقف و دیوارها می­تواند مناسب باشد. استفاده از خطوط صاف و به دور از پیچیدگی و رنگ­های خنثی می­تواند نشان­دهنده یک دکوراسیون آرایشگاه مدرن باشد.

طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه-زنانه

طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه-زنانه

استفاده از دیوارکوب چوبی کم رنگ نیز می­تواند برای تزئین به کار برود. سردر آرایشگاه نیز باید جذاب و گیرا باشد و در هنگام شب با نور زیاد و در روز جلوه مناسبی داشته باشد. تناسب اشیا در کنار هم نیز حائز اهمیت است. حفظ و رعایت اصل تعادل تقارن یا تعادل نامتقارن در سالن­های بزرگ زیبایی بسیار نمود دارد. استفاده از دو تابلو متناسب و شبیه به هم روی دیوار می­تواند یک آرامش را در فضا ایجاد کند. همچنین استفاده از دیوارپوش­های متناسب با جنسیت افراد مراجعه کننده مؤثر خواهد بود.

خواندن این مطلب توصیه میشود :طراحی دکوراسیون سالن زیبایی با ایده های جالب و قیمت فوق العاده

دکوراسیون آرایشگاه کوچک

دکوراسیون آرایشگاه کوچک باید به گونه­ای باشد که فضای آرایشگاه را بزرگ جلوه کند. برای دکوراسیون آرایشگاه کوچک بسیار مهم است که از رنگ­های روشن و آینه­های زیادی استفاده کرد. استفاده از صندلی­ها و مبلمان ساده به جای استفاده از مبلمان استیل نیز توصیه می­شود. مبل­ها به گونه­ای باشند که جاگیر نباشند و وسعت عمل را به آرایشگرها بدهند. می­توان کل دیوار را با آینه پوشاند و یک حس وسعت و فراخی را به فضا داد.

در مکان­های کوچک مثل آرایشگاه می­توان روی خطوط و اشیا به صورت افقی تلاش کرد. استفاده از کاغذ دیواری و طبقاتی که به حالت عمودی هستند نیز برای وسعت بخشیدن به ظاهر فضا مناسب است. برای کفپوش­ها دو رنگ انتخاب شود و ترجیحا بین آنها فاصله باشد. این فاصله جذابیت خاصی را ایجاد می­کند.

طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه-مردانه

طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه-مردانه

دکوراسیون آرایشگاه کوچک مردانه

‌در آرایشگاه کوچک مردانه استفاده از قفسه­ها در کنارآینه برای راحتی کارکنان راحت باشد. قسمتی معمولا برای سرشویی آرایشگاه مردانه استفاده می­شود. می­توان قسمتی را به این فضا اختصاص داد. آرایشگاه­های کوچک مردانه نیاز به نورپردازی با رنگ­های روشن را دارند تا بتوان فضای آرایشگاه را بزرگ­تر نشان داد. آرایشگاه­های کوچک مردانه می­توانند با انتخاب میز و صندلی­های نسبتا کوچک و متناسب با فضا به افزایش فضا بپردازند و آرایشگاه را از حالت دلگیری دربیاورند. استفاده از پارچه­ها و دیوارپوش­ها و یا مبل­های طرح­دار فضا را کوچک­تر از حد معمول نشان می­دهد.

دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه

به طور کلی تأثیر نور در دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه بسیار زیاد است. نورها با رنگ­ها و پردازش درست و نصب چراغ­های رنگی در قسمت­های تاریک آرایشگاه یک فضای روشن­تری ایجاد کرده و فضا را بزرگ­تر از حد معمول نشان می­دهد. استفاده از دیوارپوش­های طرح دار مثل کاغذ دیواری ممنوع می­باشد.

چرا که فضا را کوچک­تر و بسته­تر نشان می­دهند. رنگ نیز در افزایش وسعت ظاهری دکوراسیون آرایشگاه زنانه مؤثر هستند و آینه­ها نیز یک هارمونی خاصی ایجاد میکند. هر چه آینه­ها در فضا بیشتر باشد سالن کوچک آرایشگاه را بزرگ­تر و سرزنده­تر نشان می­دهد. اگر آینه­ها را مقابل هم قرار دهید نتیجه­ای شگفت انگیز دارد و خواهید دید که فضا چندین برابر بزرگ جلوه می­کند.

دیزاین سالن آرایشگاه زنانه

در حال حاضر آرایشگاه زنانه یکی از پر رفت و آمدترین مکان­ها محسوب می­شود و توجه به زیبایی به زیبایی و دکوراسیون فضای سالن آرایش احترام به مشتری میباشد. آینه­های تمام قد در دیزاین سالن آرایشگاه زنانه بسیار مهم می­باشند و افراد می­توانند به راحتی خود را در آینه با لباس­های بر تن مشاهده کنند و متوجه تناسب آرایش و لباس­هایشان شوند.

استفاده از یک جعبه یا یک قفسه در کنار آینه می­تواند کار را برای کارکنان آسانتر کند. آینه­های آویزان شده از سقف می­تواند ایده­ای جذاب برای دیزاین یک سالن آرایشگاه زنانه باشد. استفاده از آینه­های پشت و رو یک فضای شگفت­انگیز ایجاد کرده و فضایی بیشتری را برای سالن به ارمغان می­آورد. اگر آینه­ها حالت چرخشی نیز داشته باشند فوق العاده می­شود. استفاده از میزهای مخصوص مانیکور از دیگر موارد مهم در دیزاین سالن آرایشگاه زنانه می­باشد.

 

هدف از طراحی دکور آرایشگاه زنانه

 

هدف از ایجاد دکور آرایشگاه زنانه ایجاد جذابیت برای مشتریان عزیز می باشد. البته اینکار برای ایجاد امنیت و آسایش بیشتر مشتری نیز انجام می گیرد. تبحر و مهارت آرایشگر از سمت مشتری با قرار گرفتن در فضای سالن تقویت می گردد. این کار موجب می شود مشتریان به دفعات مکرر به آرایشگاه بروند.

اصول طراحی در دکور آرایشگاه زنانه مبتنی بر دو چیز است که عبارتند از:

ناحیه مختص به مدیریت سالن

بخش های مربوط به خدمات آرایشی و زیبایی افراد

 

بایدهای دکور سالن آرایشگاه زنانه

صنعتی زیبایی، صنعتی است که به خاطر ماهیت مخصوص آن، موجب زیبایی دکور می گردد. ظاهر سالن به عنوان بخش مهمی از شغل محسوب می گردد که در نگاه اول مورد قضاوت قرار می گیرد.

بایستی مشتری محور بود. یعنی به نیاز مشتریان و سلیقه های آنها توجه کرد. ممکن است گفته شود توجه به  سلیقه صدها نفر کار خیلی دشواری است ولی با  توجه به اینکه اکثر عموم مردم به طرح های روز و جدید در کنار رفاه و لوکس بودن توجه خاصی نشان می دهند می تواند کمک کنند که دکور آرایشگاه زنانه  طرح جدیدی به خود بگیرد.

 

بایستی یک تم را برای دکور آرایشگاه زنانه انتخاب کرد. وجود مشتری محوری یک اصل مهم  در کار حرفه ای به حساب می آید. با طراحی کردن دکور آرایشگاه زنانه با تم ویژه و مخصوص، به فضای آرایشگاه خود شخصیت می دهید. ممکن است مشتری آرایشگاه، یک شهرنشین یا یک بانویی که ییلاق نشین هست باشد.

انتخاب شما میان این دو مدل مشتری تعیین کننده می باشد. بنابراین ابتدا باید تکلیف انتخاب خود را مشخص کرد و سپس به طراحی دکور آرایشگاه زنانه پرداخت.

بایستی ایجاد خلاقیت کرد: برای ایجاد زیبایی سالن زنانه می توان از خلاقیت استفاده کرد و دکوراسیون سالن را زیبا کرد. برای مثال می توان جعبه ها، چمدان ها و وسایل هایی که که قابل استفاده نیستند با ایجاد تغییراتی تبدیل به یک صندلی شیک یا میز کاری مخصوص کرد و توجه ها را به زیبایی آنها جلب کرد

برای مشاهده نمونه کار های دکولند می توانید به صفحه اینستاگرام ما به آدرس dekolandnet یا به صفحه نمونه کار بازسازی و طراحی دکوراسیون مراجعه کنید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *