طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی

طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی قدمت طولانی ای دارد. ایران کشوری باسابقه بسیار طولانی در زمینه صنایع‌دستی و تمدن فرهنگی غنی است. اگر در تاریخ هنر ایران را بررسی کنید این موضوع به‌وضوح به چشم می‌خورد. هرکسی که تاریخ ایران را کاوش کند از این موضوع بی‌اطلاع نخواهد ماند. در سال‌های اخیر در کشورهای دیگر نیز افراد زیادی به دکوراسیون سبک ایرانی علاقه نشان داده‌اند.

طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی در برخی موارد تلفیقی از هنر مدرن و معاصر است. باتوجه‌به این موضوع طراحی به سبک ایرانی هرگز قدیمی نبوده و همیشه حالت به‌روز خود را حفظ کرده است. طراحی و دکوراسیون خانه اهمیت زیادی دارد. استفاده از دکوراسیون ایرانی نشان‌دهنده فرهنگ، عقاید، هنر و… ایران است. اگر قصد ایجاد تغییر و طراحی دکوراسیون ایرانی را دارید ادامه مقاله را از دست ندهید.

همچنین بخوانید : همه چیز در مورد نحوه تغییر دکوراسیون

 

طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی

استفاده از ظروف مسی در طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی

استفاده از ظروف مسی از سال‌های خیلی دور در ایران رایج بوده است. در شهرهایی نظیر اصفهان، کرمان و یزد طراحی و ساخت ظروف مسی به‌اندازه قبل طرفدار دارد. یکی از ایده‌های مورد‌استفاده برای دکوراسیون ایرانی استفاده از ظروف مسی است. طراحان و مس‌گران در طراحی این ظروف از تمام ذوق و هنر خود استفاده میکنند.

استفاده از ظروف مسی حتی برای آشپزی و آشپزخانه بسیار جذاب است. ظروف مسی به نوعی یادآور هنر و طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی در خانه‌های گذشتگان است. هزاران ظروف مسی در کشور ایران وجود دارد که به‌عنوان ارثیه نسل به نسل بین افراد خانواده در گردش است. استفاده از دیگ‌ها و ظروف مسی را در خانه خود فراموش نکنید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون اتاق خواب از صفر تا صد+تصاویر

طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی

استفاده از پشتی در طراحی به سبک ایرانی

اگر بخواهیم به دکوراسیون خانه‌های قدیمی ایران نگاه کنید حضور تعداد زیادی پشتی در خانه را مشاهده خواهید کرد. ایرانیان درگذشته هنگام نشستن برای اینکه چیزی باعث راحتی آنها بشود از پشتی در کنار دیوارهایشان استفاده می‌کردند. پشتی‌های ایرانی بسیار محکم بوده و اغلب به رنگ قرمز دوخته و طراحی می‌شدند. اگر بخواهیم به هنر ایرانی نگاهی بیندازید استفاده از رنگ قرمز را در بخش‌های مختلف خانه مشاهده خواهید کرد.

در طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی به‌خصوص در سال‌های اخیر استفاده از پشتی بسیار کم شده است. از آنجایی که هنر ایرانی همیشه به روز بوده است طراحان در تولید مبل به‌جای پشتی به‌صورت فعالی مشغول به ساخت‌وساز هستند.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی

استفاده از کتاب شعر

وقتی حرف از شعر می‌شود اسم صدها شاعر ایرانی به ذهن می‌رسد. از آنجایی‌ که ایران قدمت طولانی ای در رابطه‌ با شعر و شاعری دارد استفاده از کتاب‌های شعر نیز بسیار رایج بوده است. استفاده از کتاب‌هایی مانند، شاهنامه، لوستان و گلستان، دیوان حافظ و… در دکوراسیون منزل شما احساس بهتری ایجاد می‌کند.

از کتاب‌های شعر در کنار میز چایخوری خود استفاده کنید. استفاده از کتاب شعر هنگام چای خوردن فکر شمارا آرام و متمرکز می‌کند. موضوع مهمی که در استفاده از کتاب شعر وجود دارد ایجاد حس شاعرانه در فضای خانه نیز هست.

همچنین بخوانید : رنگ های مناسب دکوراسیون خانه کدامند؟ – دکولند

طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی

طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی با فرش ایرانی

شاید بهتر است بگوییم هرجا حرف از فرش می‌شود نام فرش ایرانی به میان میاید. فرش دستباف ایرانی سال‌های طولانی و نسل‌های طولانی ای است که در ایران رایج است. فرش دستباف ایرانی یکی از نشانه‌های هنر اصیل و با قدمت ایرانی است.

در نظر داشته باشید که فرش ایرانی با وجود قدمتی که دارد باید هزینه بالایی نیز برای خرید آن در نظر داشت. به‌هرحال استفاده از یک هنر اصیل آن‌هم در یک‌خانه به سبک ایرانی بسیار باارزش خواهد بود. اگر می‌خواهید در رابطه‌ با تغییر دکوراسیون خانه اطلاعات کسب کنید این مقاله را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید :  طراحی دکوراسیون خانه کوچک

طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی

استفاده از ظروف دست‌بافت و گل طبیعی

هنر ایرانی در بخش‌های مختلف در حال فعالیت است. این فعالیت حتی در حوزه ظروف بافتی نیز قابل‌مشاهده است. استفاده از این ظروف را به‌خصوص اگر در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنید برای ذخیره فضا فراموش نکنید.

استفاده از گل یکی دیگر از موضوعاتی است که در طراحی دکوراسیون به سبک ایرانی نباید فراموش شود. خانه‌های ایرانی همیشه سرشار از انرژی و بوی خوش بوده است. استفاده از گل‌ها در خانه‌های ایرانی به‌خاطر همین موضوع است.

استفاده از سبک ایرانی برای دکوراسیون خانه اهمیت زیادی دارد. باتوجه‌به این موضوع ک این سبک قدمت زیادی دارد در طراحی دکوراسیون بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ظروف مسی، گل، فرش دستباف و… در طراحی این سبک دکوراسیون بسیار اهمیت دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *