طراحی روف گاردن مدرن

باغ بام که در حیطه طراحی بیشتر با نام روف گاردن شناخته می شود. در واقع فضای سبزی است که اغلب در بام ساختمان اجرا و طراحی می گردد. آن چیزی که موجب محبوبیت آن شده است علاوه بر زیبایی حس و حالی است که در محیط ایجاد می نماید. شما با طراحی روف گاردن در واقع از محیط استفاده بهینه نموده و یک محیط شیک و کاربردی ایجاد می نمایید. زندگی آپارتمانی امروزی بیشتر سبب محبوبیت روف گاردن شده است. تنها مورد مهمی که شما بایست آن را رعایت کنید این است که سبک طراحی خود را به درستی و با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. بعد از انتخاب سبک خود به سراغ وسایل و تزئیناتی اعم از مبلمان خواهید رفت که بایست در هارمونی با سبک انتخابی شما باشد. سبک نوین در روف گاردن می تواند بسیار خلاقانه و ایده پردازنده باشد به نحوی که انحنا و قوس می تواند سبک شما را خاص و زیبا نماید. در واقع مقصود از طراحی روف گاردن ایجاد یک محیط آرام و به دور از تنش می باشد. ما در این مقاله از دکولند تمایل داریم در رابطه با طراحی روف گاردن مدرن اطلاعاتی را در  اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نکات مهم در طراحی روف گاردن

نکات مهم در طراحی روف گاردن

استفاده از  گیاهان متعدد و مناسب با فضای روف گاردن

بهترین موردی که شما بایست در محیط روف گاردن خود اعمال نمایید این است که از گل های متعدد با رنگ های مختلف استفاده نمایید. اگر تمایل دارید از مبلمان در این محیط استفاده نمایید بهتر است که در انتخاب گلدان با دقت عمل کنید. اگر محیطی روف گاردن محدود است بهتر است به سراغ گلدان های بزرگ بروید. چرا که گلدان های کوچک موجب بی نظم و شلوغ دیده شدن محیط روف گاردن خواهد شد. این نکته را بیان کنیم که شما بایست همان وسواس و توجه را به انتخاب گل و گیاه بدهید که در طرح و رنگ نیز این کار را انجام داده اید‌. بهتر است در طراحی از گل های که داری عطر خوشبو هستند استفاده نمایید. برای مثال گل یاس، گل رز، گل آویشن دو عنصر زیبای و عطر را در خود جای داده اند و بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

توجه به نور پردازی در طراحی روف گاردن

نورپردازی در طراحی جایگاه ویژه ای دارد و این مسئله در رابطه با طراحی روف گاردن نیز صادق می باشد. شما می توانید با نورپردازی درست جلوه ای زیبایی در روف گاردن ایجاد نمایید. به همین جهت شما می توانید از گزینه های همچون لامپ های ریسه ای، خورشیدی و یا نور های مخفی که سبب ایجاد نور با سایه می گردد بهره بگیرید.

از آلاچیق های چوبی و یا پرگولا بهره بگیرید

شما می توانید با بکارگیری آلاچیق چوبی و یا پرگولا ظاهری خاص تر به روف گاردن ببخشید. اگر ظاهر لوکس و در عین حال مدرنی در روف گاردن می خواهید می توانید از این مورد بهره ببرید.

از آلاچیق های چوبی و یا پرگولا بهره بگیرید

هزینه اجرای روف گاردن

اگر می خواهید که کیفیت و زیبایی را در نتیجه نهایی روف گاردن مشاهده کنید در این صورت بهتر است که به دنبال قیمت پایین نباشید. چرا که قیمت پایین نشان از بی کیفیت بودن دارد و به تبع طول عمر کمتری را به همراه دارد.

نکته

زهکشی و تمامی  تجهیزات بایست به درستی انجام گیرد تا پروسه اجرای روف گاردن به درستی انجام گیرد و مشکلاتی بعد از اجرای پروژه به وجود نخواهد نیاید. شما می توانید تنها با جای دادن تعدادی گلدان طراحی مدرن روف گاردن را شروع نمایید در نتیجه شما محدودیتی از این بابت نخواهید داشت. همچنین به دلیل اینکه از گل و گیاه و درخت ها در طراحی مدرن روف گاردن بهره گرفته می شود محیطی کاملاً خصوصی در اختیار شما قرار خواهد داد. از اینرو یکی از مهم ترین اصول و معیار ها در طراحی روف گاردن ایجاد یک محیط خصوص می باشد.

کلام پایانی

روف گاردن می تواند موجب کاهش آلودگی، بازدهی اکولوژیکی، ایجاد محیط دنج و پر از آرامش و… گردد که بدون شک ما در دنیای امروز به دنبال چنین فضای هستیم. پارامتر های از قبیل نوع سازه ساختمان، کاربری، سلیقه و حتی شرایط اقلیمی در سبک و طراحی روف گاردن تاثیر گذار هستند. در حقیقت طراحی روف گاردن مدرن در پشت بام آپارتمان فضای لوکسی را در اختیار شما قرار خواهد دارد که از گذراندن وقت خود در آنجا نهایت لذت را خواهید برد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *