طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا ،نمای ویلا اولین معرفه از ساختمان است، بنابراین طراحی نمای ویلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا ظاهر اولین عاملی است که توجه افراد را به خود جلب می کند. بنابراین در مراحل طراحی و ساخت ویلا باید سعی کنید از تمامی توانایی ها برای ارائه نمایی زیبا و خلاقانه استفاده کنید. نما جدا از اینکه به ساختمان زیبایی می بخشد، بر ارزش ساختمان نیز تاثیر می گذارد.

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا چیست؟

در دنیای پر از تنوع در طراحی نمای ویلا، محدود کردن سبک معماری می تواند یک چالش بزرگ باشد. نماها جلوه ی هر ساختمانی هستند و نقش اساسی در شخصیت دادن به ساختمان دارند. نمای ویلا بیانگر سبک و خلاقیت معمار است و تصویری از فضای داخلی خانه را منعکس می کند.

 

 

در واقع نمای بیرونی ویلا اولین برداشتی است که دیگران از خانه شما خواهند داشت، بنابراین نمای بیرونی خانه یکی از مهم ترین عوامل در ساخت و طراحی خانه است، بنابراین بسیار مهم است.

 

نمای ویلا علاوه بر زیبایی و جذابیت بصری از نظر کیفیت ویلا، کیفیت عملکرد ساختمان و افزایش طول عمر ساختمان نیز موثر است.

جذابیت بصری یک ساختمان به طراحی بیرونی و نمای آن بستگی دارد. طراحی خوب باعث افزایش طول عمر ساختمان می شود و تاثیر بهتر و منحصر به فردی بر ذهن خواهد داشت.

 

 

نکته مهمی که نمای ویلا را در کیفیت ویلا بسیار موثر می کند متریال به کار رفته در نما است.

برای مصالح به کار رفته در نمای ویلا مشخصات فنی و استانداردهای خاصی وجود دارد که با داشتن این مشخصات و رعایت این استانداردها می توانید از طراحی نما اصولی و زیبا لذت ببرید.

 

طراحی دقیق و اصولی نمای ویلا علاوه بر زیبایی و دکوراسیون سازه ساختمان، آن را تا سالیان متمادی از شرایط جوی و انواع آسیب ها محافظت می کند، بنابراین انتخاب نمای مناسب بسیار حائز اهمیت است.

طراحی نمای ویلا

چگونه نمای مناسب را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب ظاهر ویلای خود علاوه بر توجه به شرایط آب و هوایی، منظر سازه و … ابتدا سبک و طراحی داخلی ویلا را در نظر بگیرید، در واقع ظاهر نمای شما باید مکمل و مناسب فضای داخلی ویلای شما باشد.

مشخصات کلی مصالح نمای ویلا

غلظت کافی مواد شیمیایی مورد استفاده

وزن کل برای هر ماده

نحوه اتصال متریال با سازه و ساختمان ویلا

قیمت، هزینه و کارایی اقتصادی و ارزش واقعی را با توجه به کیفیت مواد در نظر بگیرید

نورپردازی در جلو و محوطه

مشخصات فنی متریال نما

مواد مورد استفاده باید از سرما و گرما عایق باشند، در واقع باید دارای ضریب انتقال حرارت باشند تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود.

عایق صدا باشند

همه مواد باید با توجه به شرایط آب و هوایی مانند باد و طوفان، میزان آلاینده ها انتخاب و استفاده شوند.

استفاده و نصب آسان، با مقاومت در برابر سقوط و جدا شدن از نما

مقاوم در برابر آتش

انعطاف پذیری در بهره برداری

یخ زدگی و ضربه را تحمل کند

مقاومت در برابر زلزله و سایر حوادث طبیعی

توانایی کار از موقعیت های بالا و حفظ حداقل وزن

 

 

طراحی نمای ویلا

 

چه عواملی در طراحی نمای ویلا موثر است؟

فضاهای میانی و نیمه بسته جزء جدایی ناپذیر ویلا هستند. نیاز به ارتباط با محوطه ویلا و استفاده از پتانسیل طبیعی وجود بالکن، تراس را در طراحی ویلا اجتناب ناپذیر می کند. فضاهایی که فضای داخلی و خارجی ویلا را به هم متصل می کند و خواه ناخواه بر ظاهر ویلا تاثیر می گذارد.

 

چیدمان این اتاق ها باید بر اساس بهترین موقعیت کاربری باشد. به عنوان مثال بهترین موقعیت برای حداکثر جذب نور تعیین می شود، بنابراین نمای ویلا را از حالت یک دست و یک پارچه  خارج می کند و به نما حجم می دهد.

موقعیت ویلا

محل ساخت ویلا یکی از عواملی است که در صورت تحقیق مناسب به عنوان فرصت و پتانسیل ویلا سنجیده می شود. اما اگر سهل انگاری شود، عاملی مشکل ساز محسوب می شود. طراحان حرفه ای سعی می کنند طراحی نمای ویلا را با توجه به مکانی که ویلا در آن قرار دارد طراحی کنند. موقعیت مکانی ویلا به قدری تاثیرگذار است که معماران خلاق به بافت مجاور ویلا توجه می کنند و در هنگام استفاده از متریال برای طراحی نمای یک ویلای مدرن سعی می کنند از رنگ های سازگار با محیط استفاده کنند.

 

سخن پایانی

به طور طراحی نمای ویلا از نظر قیمت باید مطابق با سایر ویلاها و امکانات موجود در شهر ویلا باشد، هزینه ساخت نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد تا هنگام فروش  با مشکل مواجه نشوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *